Noeste arbeid

18-06-2013 07:52 30 berichten
Goedemorgen ladies,

Ik zie net de schoonmaakster van ons gebouw aan de overkant van de straat aan haar werk beginnen. Aan de overkant is het veel harder werken dan bij ons. Hier is een lift, maar aan de overkant moet zij trappenhuizen schoonmaken en loopt ze dus de hele dag op en neer te rennen.

Ik moest ineens denken aan alle Vivaladies die vandaag en morgen in die hitte moeten werken. Vooral zij die lichamelijke arbeid verrichten krijgen het zwaar vandaag en morgen. Dus even een boodschap dat er aan jullie wordt gedacht.

Ter afkoeling even deze:

Summerbreeze
Alle reacties Link kopieren
Wat een aardig topic weer van je Cateautje!
Bedankt! Ik werk in de zorg, in een tehuis zonder airco en met plat dak... En ik moet nog koken ook vandaag! Zie er tegen op, ik haat namelijk de warmte haha.
Oh Livet, wat een ellende. Er is hoop voor je, het wordt van de week weer 17 graden, dan is het weer te doen.

Eigenlijk moet iedereen zonnevrij krijgen op dagen zoals deze. Lekker praktisch ook, haha.
Pfffff, wat een dag vandaag inderdaad. Ik moet op excursie als leiding en dat wordt erg hard werken. De ijstijd had wat mij betreft nog wel een paar dagen langer mogen duren.
Wat ga je precies doen Sofie?
Een hele dag met een roedel kinderen op stap. Eerst stadswandeling en daarna een of andere speurtocht in het bos. Ik ben de regelneef
Succes Sophiaaaaa.

Hier een dagje thuis en morgen ook.

Hopelijk gaat school wel gewoon door.
quote:Sophiaaaaa schreef op 18 juni 2013 @ 08:16:

Een hele dag met een roedel kinderen op stap. Eerst stadswandeling en daarna een of andere speurtocht in het bos. Ik ben de regelneef Oeh, de stad is een brandende hel vandaag, maar in het bos onder de bomen zou het nog weleens lekker kunnen zijn. Dus kop op meid. Al benijd ik je niet hoor, met een roedel kinderen op stap met gloeiende voeten en snijdbaar hete lucht aan je vast geplakt. Sterkte.
Ach, komt uiteindelijk vast ook wel weer goed. Het wordt vanzelf morgen. Dan kan ik een dag thuis werken. De tuin leek me daarvoor wel een geschikte locatie

Wat heb jij eigenlijk op het programma cateautje?
Ja, lekker in de tuin, geniet er maar van, dat heb je dan dik verdiend.

Zo min mogelijk Sofie. Ik heb vandaag en morgen geen verplichtingen gelukkig.
Jahoor, ik gooi m dr gewoon in: IS het eindelijk zomer, is t weer niet goed! Ik moet de hele dag technische dingen bouwen op een schip. Zal ook wel warm zijn. Maar ik hou er wel van, lekker zweten :-)
Gelukkig werk ik in een middeleeuws gebouw, dikke muren, kleine ramen, dus lekker koel... Maar dat neemt niet weg dat er vanavond genoten gaat worden van het mooie weer op een terrasje! Voor je het weet is het weer over.... *grinnik, houzovandienederlandsezomers*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Veel plezier gewenst Moose. Ieder z'n ding toch?

Het is gewoon weer veel te overdreven he en wat dacht je van de week met 16 graden vanaf dit punt, dan lopen we allemaal weer te vernikkelen omdat je lichaam zich heeft ingesteld op die hitte.

Ik voorzie een kleine griepgolf of in ieder geval snottebellen.
Ik hoop dat er vanavond nog een plekje voor je vrij is Hasse, want je zult niet de enige zijn met dat idee.
Morgen werken in de zorg. Geen airco, geen wind (want, lekker overal hoge schuttingen in de tuin)... Zie er nu al tegenop. Hoe warmer, hoe harder ik moet rennen om iedereen koel te houden... Ik vind warm weer heerlijk... Maar 30+ en werken??
Fijn dat je rustig aan kunt doen cateautje!
quote:PlofKipje84 schreef op 18 juni 2013 @ 08:41:

Morgen werken in de zorg. Geen airco, geen wind (want, lekker overal hoge schuttingen in de tuin)... Zie er nu al tegenop. Hoe warmer, hoe harder ik moet rennen om iedereen koel te houden... Ik vind warm weer heerlijk... Maar 30+ en werken??
quote:Sophiaaaaa schreef op 18 juni 2013 @ 08:41:

Fijn dat je rustig aan kunt doen cateautje!Tja, ik had liever mijn arbeidsleven nog gehad.
Dat kan ik me ook voorstellen Cateautje.
Vanmiddag lekker werken in een ruimte zonder ventilatie, met grote ramen waar de zon vol op staat, maar waar geen zonwering is, en met een plat dak. Ik voorspel hoofdpijn.
mhmm..... ik moet nog een paar dingetjes afronden maar officieel met zwangerschapsverlof.

Hoef enkel achter de pc te zitten en huis is redelijk te doen met de hitte maar van mij hoeft het ook niet zo heet!

Sinds gister kijk ik naar mijn enkels en die worden er niet slanker op en net mijn beide paren favoriete ecco-sandaaltjes gepast maar dat is een gepasseerd station!
Ik moet gewoon tot 6 uur aan de slag vandaag. De hele week, trouwens. Wel jammer dat ik daardoor de enige week zomer ga missen die we krijgen dit jaar (waarschijnlijk, als deze zomer enigszins op de vorige lijkt). Mensen die vrij zijn: geniet ervan, ik ben heel jaloers op jullie .
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Toch wens ik jullie een prettige werkdag ladies. Ik kan me voorstellen dat de baas begrijpt dat jullie wat langzamer lopen, dus ga lekker in de reggaestand.
Ik werk facilitair, en helaas is hier net een verhuizing aan de gang.Dus Tsja binnen en sjouwen, best beetje balen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven