Hoe te gebruiken?
donderdag 20 juni 2013 om 11:22
donderdag 20 juni 2013 om 11:58
donderdag 20 juni 2013 om 19:47
Nou, dan gooi ik 'm er nog maar eens in: de mensen die boeken schrijven doen dat voor hun werk. Daar moeten ze dus hun geld mee verdienen. Net als de bakker, de slager, de acteur en de trambestuurder.
Net zoals je bij de slager niet gratis je pond gehakt mee kunt nemen, is het best wel logisch om de mensen die dat boek voor jou geschreven hebben te betalen voor hun werk. Vind ik dan...
Net zoals je bij de slager niet gratis je pond gehakt mee kunt nemen, is het best wel logisch om de mensen die dat boek voor jou geschreven hebben te betalen voor hun werk. Vind ik dan...
donderdag 20 juni 2013 om 21:47
Het is gewoon een reactie op het topic dat hier gestart is, hoor Biebeliee. Het gaat mij er niet om wat er in de huisregels staat, maar dat mensen er maar klakkeloos vanuit gaan dat wanneer iets waar iemand aan gewerkt gratis ergens wordt aangeboden, dat de maker van dat werk het wel okay zal vinden dat hij er niet voor betaald wordt.
Ik hoop door mijn reactie dat mensen eens erover zouden nadenken hoe ze het zelf zouden vinden als iets wat hun werk is zomaar zonder te betalen door Jan en alleman wordt meegenomen. Ik heb zelf een creatief beroep en heb me verdiept in intellectueel eigendom en auteursrecht. Vooral met creatief werk en/of werk dat gemaakt is ter ontspanning van mensen lijkt men te denken dat je er dan niets aan hoeft te verdienen ofzo.
Ook schrijvers en muzikanten hebben gewoon een hypotheek en vaste lasten...
Ik hoop door mijn reactie dat mensen eens erover zouden nadenken hoe ze het zelf zouden vinden als iets wat hun werk is zomaar zonder te betalen door Jan en alleman wordt meegenomen. Ik heb zelf een creatief beroep en heb me verdiept in intellectueel eigendom en auteursrecht. Vooral met creatief werk en/of werk dat gemaakt is ter ontspanning van mensen lijkt men te denken dat je er dan niets aan hoeft te verdienen ofzo.
Ook schrijvers en muzikanten hebben gewoon een hypotheek en vaste lasten...
donderdag 20 juni 2013 om 21:53
Ik heb zomaar het idee dat die schrijvers meer zouden verdienen als ze minder zouden vragen voor een E-book. Als het papieren boek 25 euro kost, moet je vaak voor de elektronische versie 20 euro betalen, terwijl je dan (imho) veel minder boek krijgt. Ik doe dat niet, maar als het bijv. 10 euro zou zijn waarschijnlijk wel. En ik denk dat dat voor heel mensen geldt.
donderdag 20 juni 2013 om 22:12
Ik denk dat een schrijver weinig te zeggen heeft over de prijs van een ePub. Nog minder dan over de prijs van zijn boek. Hij heeft dat boek echter gewoon geschreven. Elke ochtend achter zijn beeldscherm/typemachine gaan zitten. Plot bedacht. Personages bedacht. Prachtig verhaal geschreven dat iedereen wil lezen. Alleen willen ze er het liefst niks voor betalen. Ik blijf dat raar vinden.