Avocado

21-06-2013 15:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 2 avocado's liggen, 1 is rijp en wil ik aan mijn zoontje (10 mnd) geven.

Ik weet zelf dat het lekker is door bijv een salade maar dit eet hij nog niet.

Ik kan de avocado natuurlijk zo geven maar heeft er iemand een tip waarmee het lekker is om te combineren?

Ik hoor het graag!
op zijn boterham uitsmeren?
Op brood is lekker, bij mij eten ze het gewoon in stukken uit de hand.

Heb het ook wel eens geprakt met tomaat, werd ook goed gegeten.
Gewoon prakken is heerlijk hoor. Of een aardappeltje erdoor. Of guacamole van maken, met een chipje erbij
Bedankt!

Ja op brood dacht ik ook, verder eet ik het zelf niet veel vandaar dat ik niet echt ver kom.
met grijze garnalen mengen en dan een tomaat mee opvullen

mmmm
quote:framboosjes schreef op 21 juni 2013 @ 16:07:

Bedankt!

Ja op brood dacht ik ook, verder eet ik het zelf niet veel vandaar dat ik niet echt ver kom.Zelf is het ook heel lekker met een likje pesto rosso op brood (misschien nog even mee wachten voor hem ivm zout) je kunt het ook door een aardappeltje prakken voor hem of echt fijn makn en als pastasaus gebruiken. (niet opnieuw opwarmbaar) Of vanavond lekker zelf aan de guacamole inderdaad.
Zou hij het niet lekker vinden zoals het is? Kan je hem weer een nieuwe (milde) smaak introduceren.

Ik heb overigens echt geen verstand van kinderen hoor, ik zou die avocado gewoon lekker zelf oppeuzelen. :P
Met het accepteren van de smaak zal het wel goed komen, bij het zien van een lepel gaat zijn mond al open haha
Met banaan, zo gaf ik het mijn dochter toen zij een baby was.
In de staafmixer met banaan. Mmmmmmm!
Met gegrillde kip en gebakken spekjes en 'n lik mayo.

Of met garnalen en sweet chilisaus.
quote:elninjoo schreef op 21 juni 2013 @ 16:41:

Met gegrillde kip en gebakken spekjes en 'n lik mayo.

Of met garnalen en sweet chilisaus.Ik sluit niet uit dat een kind van 10 maanden dit lust. Maar het zou niet mijn eerste voorstel zijn.
Haha nee daar wacht ik nog wel even mee
Gewoon vreten wat de pot schaft. :P
Met stukjes tomaat en een paar lepels rijst was hier een grote hit. Overigens ook gewoon zo als een stuk met schil. Schil werd uitgelikt
Mijn dochter eet heel vaak avocado: ik prak het en doe er een scheutje goede olijfolie bij. Smullen maar! (Dit krijgt ze vanaf een maand of 7/8).
Maak er ijsjes van met limoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven