Tips Zakynthos!

23-05-2013 22:40 3 berichten
To ben je inmiddels al terug? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik ga eind van de week naar Zakynthos. Heb je nog leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
Sorry wittelelie142 ! Ik dacht nu pas weer terug aan dit topic, ben inmiddels een week terug. Maar voor als je dit nu nog leest, of voor als iemand anders dit opzoekt, een paar tips:

De Engelsen vielen mee. Oke, het waren er veel en ze waren dronken, maar soms is aapjes kijken best leuk. We zaten in Laganas, maar best een eind van de 'Strip', nergens last van gehad! We hoorden alleen maar vogeltjes 's nachts :-)

Laganas is best leuk. Het is toeristisch, maar ik vind winkeltjes kijken op zijn tijd best leuk. Strand is ook leuk/goed. Strandbedjes zijn gratis bij de restaurantjes (Free Wifi!!), al wordt er natuurlijk wel van je verwacht dat je een drankje besteld (heel betaalbaar). Zee loopt langzaam af, dus ideaal voor kindjes.

Het is heel leuk om naar Agios Sostis te lopen. Dit duurt ongeveer een kwartier. Agios S. is een kleiner dorpje, iets 'Griekser' en ook gewoon mooi. Restaurant Ole Ole is een aanrader. Ook op de landinwaartse weg (dus niet langs de haven) zit een supermarketje waar de aardige meneer heerlijke zelfgemaakte (en goedkope!) baclavas verkoopt. Cameo eilandje in de haven van Agios S. is ook een aanrader, vooral om te snorkelen! Koop beslist een snorkelsetje (of neem mee).

Appartementen Pierros (waar wij zaten) is goed en gezellig. Ook leuk om gewoon een avond te eten (lekkerste Tzaziki in de buurt!).

Zakynthos stad is ook leuk. Daar zie je ook meer het 'echte' Griekenland. Veel winkeltjes. Leuk!

Ook een aanrader: Watervillage in Sarakinado (kan je georganiseerde trip naar toe boeken incl. gratis vervoer). Is ook leuk voor kleine kinderen.

Boek je excursies niet bij je touroperator, maar gewoon bij de verkopers op de strip. Is stukken goedkoper en ook echt goed geregeld (free insurance! ). Wij zijn twee keer met MyTours gegaan (waterpark en cruise rond eiland) en dat is ons goed bevallen. Ze halen je op voor je hotel.

Oja nog iets: als je een keer uit wil gaan, geen cocktails drinken op de strip. De alcohol is bende en wij zijn er ziek van geworden. Alleen bier drinken! Verder zijn de 'echte restaurants' wel betrouwbaar.

Ik kan nog wel meer schrijven, maar laat het hier nu bij :-)
Ik had een heel bericht getypt, maar die was ineens weg. Ik las je bericht na mijn vakantie helaas, maar ik heb een super vakantie gehad. Gelukkig nooit drankjes gedaan aan de mainstreet van Laganas. Het viel wat mij betreft ook hartstikke mee met dronken Engelsen. Ik heb ze wel "gespot", maar ik had er geen last van.

Maar bedankt dat je alsnog reageerde. Grappig om te lezen dat we op zo een klein eiland toch allemaal verschillende dingen hebben gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven