Volendam

24-06-2013 07:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Reizen" is een groot woord, maar wie heeft tips voor een weekje Volendam met kinderen (11, 9 en 5). Zijn er in de omgeving leuke dingen te doen? Een stukje rijden is prima (Amsterdam, Almere, etc).
Wandelen op Marken, een rustig strandje op het (schier)eiland opzoeken en picknicken/zonnebaden. Broek in Waterland bootjes huren en rondvaart maken. Monnickedam bekijken/hapje eten.
Vrijdagochtend Kaasmarkt Alkmaar, daarna in de middag Broekerveiling.

Enkhuizen stoomtrein.
quote:redband schreef op 24 juni 2013 @ 07:57:

Enkhuizen stoomtrein.

Je hebt daar in de buurt toch een sprookjesbos of park? Of is dat meer voor kleinere kinderen?

Bij mooi weer naar het strand? Egmond of Bergen of Schoorl. Of bij Castricum, heb je ook bos en een museum en een leuk pannenkoekenrestaurant. Johanneshof als ik mij niet vergis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:redband schreef op 24 juni 2013 @ 07:57:

Enkhuizen stoomtrein.Ik ga er even vanuit dat TO in de zomervakanie gaat.. Dan zou ik de Kaasmarkt afraden of van te voren een kinderrondleiding op de kaasmarkt boeken. Ik ben er vorig jaar met dochter geweest en het was heel leuk, maar alleen omdat zij die rondleiding heeft gedaan. Dat het druk zou zijn had ik rekening mee gehouden, maar zo druk...
Zaanse Schans is ontzettend veel te doen. Van molens bezoeken, museum zit er, klompen maken, pannenkoeken restaurant, eerste winkeltje van AH, rondvaart kan je er ook maken. Kijk maar op de site wat je er allemaal kan doen.

http://www.zaanseschans.nl/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zuiderzeemuseum in Enkhuizen
Bedankt allemaal: erg veel voor 4 dagen, maar ik zie er leuke dingen tussen staan!
Ja he..... je zei een weekje
Sprookjesbos is echt voor kleintjes tot hooguit 7-8 ofzo.

Zuiderzeemuseum in Enkhuizen is superleuk! Neem ook schrijfles met kroontjespen en krijg op je kop van de strenge juf :-)

In de omgeving van Volendam zag ik laatst tijdens een fietstocht ook wat leuke kaasboerderijen die rondleidingen aanboden.

Natuurlijk in Volendam zelf, op de foto in klederdracht. Ik zag ook op straat een vrouw in klederdracht die Nederlanders rondleidde en van alles erbij vertelde.

Leuk restaurant in Volendam: hotel Spaander, leuke ouderwetse inrichting en aardige bediening (een ober leek op Jan Smit haha).

Er gaat een veerboot naar Marken. Fiets mag mee. Marken is mooi maar ook erg toeristisch (net als Volendam). Dus eventueel heen met boot en terug fietsen of andersom.

Ik ben het eens met de tips voor Monnickendam en bootje huren in Broek in Waterland.

Die hele omgeving is mijn favoriete fietsomgeving, met het knooppuntensysteem is het supersimpel om je eigen route te maken die de autowegen zoveel mogelijk mijdt en juist langs mooie stukken gaat. Let wel op dat je op de terugweg wind mee hebt. Andersom is niet leuk :-)

Er zijn ook diverse ministrandjes in die omgeving.

In Amsterdam is het NEMO leuk: lekker spelen met knopjes en wetenschappelijke testjes, daarna drinken op dakterras met uitzicht op de stad.

Ook het Scheepvaartmuseum is superleuk voor kinderen, heel interactief.

En het Tropenmuseum ook, op dit moment kunnen ze Brazilië 'ervaren' en bv een dansworkshop doen. Tropenmuseum heeft ook een leuke speurtocht door het museum met een boekje, waarin ook lekkere, simpele recepten staan.

Verder is een rondvaartboot over de grachten wel leuk of ga zelf waterfietsen.

Veel plezier!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik zou inderdaad een dagje Zaanse schans doen, erg leuk (en gratis). Verder het stoomtreintje Hoorn- Medemblik. En uiteraard gewoon Marken en Volendam bekijken. Heerlijk vis eten.
quote:Nellebelletje schreef op 24 juni 2013 @ 07:45:

maar wie heeft tips voor een weekje Volendam met kinderen (11, 9 en 5). Een stukje rijden is prima (Amsterdam, Almere, etc).

Als je vrijwillig naar Volendam gaat zul je Almere idd ook wel waarderen ja
Was het Muiderslot al genoemd?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven