Ervaringdeskundigen!

27-06-2013 07:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik willen een week in augustus met zn tweeën gaan kamperen in Bretagne. We gaan met de auto en ons budget is minimaal... Heeft iemand goede tips wat campings betreft? Zelf zoeken heb ik gedaan en blijf ik doen, maar ik vind het leuk om de ervaring van anderen te weten..

Alvast bedankt!

Lauwtje
Maak van een mug een vlinder.
Simpelweg niet in augustus gaan, maar ná het hoogseizoen zal al goedkoper zijn.
Camping municipal zijn vaak het goedkoopste. Wat is en minimaal budget?
Met een minimaal budget zou ik lekker thuisblijven en het daar gezellig maken voor dat geld.

Alleen benzine en tol is al een flinke kostenpost .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de zomer van 2004 op twee verschillende campings gekampeerd in Bretagne, vanwege een verhuizend beachvolleybaltoernooi op meerdere stranden. Ik heb geen idee meer hoe die campings heetten... maar weet alleen nog dat we wel kozen voor de wat luxere campings met meer privéruimte en wat meer voorzieningen qua douchen en afwassen, dus waarschijnlijk ook te duur voor jullie.

Wat ik wel nog goed weet is dat het weer heel snel kon omslaan. In 10 dagen hebben we zeker 3 seizoenen gehad: windstil en zon, keiharde storm, of keiharde regen. En dan een uurtje later weer droog.

Wel is het een prachtig gebied met veel moois te zien en de Fransen waren er minder stug dan in de rest van het land, maar als de prijs van een camping al een probleem is, dan heb je waarschijnlijk ook geen geld voor benzine om ritjes te maken naar leuke plekken...

Wat dat betreft ben ik het eens met Pretzel66. De tol is onwijs duur en qua benzine ben je ook honderden euro's verder voor de heen- en terugreis.

Zelf ben ik ook een keer met de auto naar het Loiregebied gereden, ongeveer 2 uur minder ver rijden dan Bretagne. Ik zat vlakbij het mooie stadje Saumur. Was ook prachtig, heel veel kastelen en middeleeuwse steden en dorpen, of nog ouder. En veel stabieler qua weer.

Overigens kun je ook in het hoogseizoen altijd nog wel campings op de bonnefooi vinden in Frankrijk. Heb ik ook een paar zomers gedaan. Gewoon achter onze neus aan rijden, en als het ergens leuk was daar een camping zoeken. Als die te duur was, gewoon even verder zoeken. Als je geen haast hebt, kom je zo op mooie plekken.

Als je gaat rijden, let even op de zwarte zaterdagen en andere drukke tijden / dagen! Rondom Antwerpen en Parijs kan het echt de hel zijn, soms ook op andere stukken van die snelwegen. Ik heb een keer 4 uur gedaan over 8 kilometer op de snelweg naar Parijs. Er stond slechts één bord dat aanraadde om al eerder die weg af te gaan maar dat had ik niet begrepen. Ze hadden één van de drie banen afgezet maar er werden geen werkzaamheden uitgevoerd. :(

Voor jullie met weinig geld (hoeveel te besteden eigenlijk? weet niet of je dat wilt zeggen maar het kan ons wel helpen met tips geven) misschien beter wat dichter bij huis blijven dit keer, of bijvoorbeeld naar Duitsland waar minder tolwegen zijn. Of misschien is zelfs een vlucht naar Spanje + een huurautootje ter plaatse nog goedkoper dan al die tolwegen van Frankrijk. (Via 123carrent.com kun je voor iets meer dan een tientje per dag een auto huren!)

Hoe dan ook fijne vakantie!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Bretagne is niet duur als je de grote trekpleisters wat omzeilt. Ik ben er in 2010 geweest en ik denk dat ik op minstens 25 campings ben geweest en ik heb nergens meer dan ¤ 20,00 per nacht betaald voor een tent, 2 personen en een hond, geen electriciteit trouwens.
Goedkoopste was trouwens ¤7,50 per nacht op een camping waar we toevallig langsliepen: geen bord, geen receptie, heel erg veel Fransen maar wel heel erg leuk.

Over het algemeen waren de campings in het noorden goedkoper dan aan de zuidkust van Bretagne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven