Broccolisoep, hoe echt lekker?
vrijdag 28 juni 2013 om 10:20
Ik maak regelmatig zelf soep, vaak voor bij de lunch. Aan de ene kant voor een extra dosis groenten, maar vooral ook omdat het lekker is.
Ene kind is vooral dol op erwtensoep, linzensoep e.d., andere vooral op kippensoep (met veel groenten), groentensoep met balletjes.
Creme/roomsoepen zijn bij niemand in huis erg populair.
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd om een lekkere broccolisoep op tafel te zetten, maar iedere keer vonden we het sowieso allemaal stinken en was niemand echt enthousiast over het 'groene prutje'.
Op dit moment heb ik vrij veel broccoli in mijn koelkast liggen, staat het weekend voor de deur, ideaal om die broccoli in een soepje te verwerken. Iemand een tip hoe deze echt lekker te maken?
Ene kind is vooral dol op erwtensoep, linzensoep e.d., andere vooral op kippensoep (met veel groenten), groentensoep met balletjes.
Creme/roomsoepen zijn bij niemand in huis erg populair.
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd om een lekkere broccolisoep op tafel te zetten, maar iedere keer vonden we het sowieso allemaal stinken en was niemand echt enthousiast over het 'groene prutje'.
Op dit moment heb ik vrij veel broccoli in mijn koelkast liggen, staat het weekend voor de deur, ideaal om die broccoli in een soepje te verwerken. Iemand een tip hoe deze echt lekker te maken?
vrijdag 28 juni 2013 om 10:36
Ik zag er pas eentje voorbijkomen bij 24kitchen, daar deden ze rode peper in de soep om 'm wat pittiger te maken.
Zelf nog niet geprobeerd, maar zag er lekker uit!
http://www.24kitchen.nl/r ... colisoep-met-kaascroutons
Zelf nog niet geprobeerd, maar zag er lekker uit!
http://www.24kitchen.nl/r ... colisoep-met-kaascroutons
vrijdag 28 juni 2013 om 10:47
vrijdag 28 juni 2013 om 10:48
Lievelingseten van mijn jongste zoon is pasta met gerookte zalm en broccoli. 
Wel een idee om dat dus ook een keer door de soep te doen. Alleen heb ik dat nu niet in huis.
Zelfgemaakte pesto klinkt ook lekker, eens googelen hoe je dat maakt.
Ik heb nog chorizo liggen, bedacht dat misschien ook lekker kan zijn.
Iemand ook ervaring met broccolisoep die niet gepureerd wordt?
Wel een idee om dat dus ook een keer door de soep te doen. Alleen heb ik dat nu niet in huis.
Zelfgemaakte pesto klinkt ook lekker, eens googelen hoe je dat maakt.
Ik heb nog chorizo liggen, bedacht dat misschien ook lekker kan zijn.
Iemand ook ervaring met broccolisoep die niet gepureerd wordt?
vrijdag 28 juni 2013 om 10:51
Simpel
Aardappel-ui- knoflook-broccoli- 1,5 liter water en vier runder bouillon blokjes samen opzetten en tot koken brengen. In een apart pannetje 0,5 liter water en soepballetje aan de kook brengen. Wachten totdat de inhoud van de eerste pan gepureerd kan worden en daarna het water en soepballetje uit de tweede pan erbij gieten.
Aardappel-ui- knoflook-broccoli- 1,5 liter water en vier runder bouillon blokjes samen opzetten en tot koken brengen. In een apart pannetje 0,5 liter water en soepballetje aan de kook brengen. Wachten totdat de inhoud van de eerste pan gepureerd kan worden en daarna het water en soepballetje uit de tweede pan erbij gieten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 28 juni 2013 om 11:06
quote:Nouschi schreef op 28 juni 2013 @ 10:47:
Hoe kom je daarbij? Die van mij vindt het heerlijk.Die van mij gaan er ook voor, hmmm. Een pastasaus van gerookte zalm, bosuitjes, creme fraiche en tomaat. Rauwe zalm zou ik ze dan weer niet zo snel geven, i.v.m. Listeria. (Die bacterie maakt gerookte zalm niet alleen voor zwangere vrouwen potentieel gevaarlijk, maar ook voor ouderen, jonge kinderen en mensen met een immuunprobleem.)
Hoe kom je daarbij? Die van mij vindt het heerlijk.Die van mij gaan er ook voor, hmmm. Een pastasaus van gerookte zalm, bosuitjes, creme fraiche en tomaat. Rauwe zalm zou ik ze dan weer niet zo snel geven, i.v.m. Listeria. (Die bacterie maakt gerookte zalm niet alleen voor zwangere vrouwen potentieel gevaarlijk, maar ook voor ouderen, jonge kinderen en mensen met een immuunprobleem.)
vrijdag 28 juni 2013 om 11:21
Ik doe veel knoflook en een of twee aardappels erbij en dan pureer ik de hele mik, alle kinderen in onze familie likken hun vingers erbij af, bij 'groene soep'. Geen idee dus, hoe je het 'lekkerder' moet maken!
Wij doen er trouwens wel eens gorgonzola of een andere blauwaderkaas door (na het pureren), ook lekker.
Wij doen er trouwens wel eens gorgonzola of een andere blauwaderkaas door (na het pureren), ook lekker.
vrijdag 28 juni 2013 om 12:25
zaterdag 29 juni 2013 om 23:27
broccoli, courgette en rode paprika in de pan met een blokje bospaddestoelenbouillon. Ui apart lang bakken op laag vuur zodat het wrange er af gaat.
als de groenten beetgaar zijn ui erbij en staafmixer erop. Eventueel een stukje spaanse peper meekoken.
Erg smaakvol, geen zout of (gewone) peper nodig,
Wij eten het het liefst met een stukje zachte geitenkaas erin. Heerlijk!
als de groenten beetgaar zijn ui erbij en staafmixer erop. Eventueel een stukje spaanse peper meekoken.
Erg smaakvol, geen zout of (gewone) peper nodig,
Wij eten het het liefst met een stukje zachte geitenkaas erin. Heerlijk!