Whatsapp vraagje

30-06-2013 14:24 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als bj iemands naam staat : 'Laatst gezien om 13.59' en er verschijnen 2 vinkjes achter mijn berichtje, heeft hij het bericht dan gelezen, of alleen ontvangen?
quote:betjebig schreef op 30 juni 2013 @ 15:11:

Irritant he?! Mijn vriend stopt vaak zomaar met whatsappen zonder dat hij het even zegt. Dan zie ik dat hij nog wel heeft gekeken en dan toch geen antwoord sturen. Als ik er dan naar vraag, zegt hij dat hij weer aan het werk moest of iets anders onzinnigs Ja, zeg dat dan even, dan hoef ik geen uur naar mijn telefoon te kijken...Sinds wanneer is werk onzinnig? Brood op de plank is belangrijker dan persoonlijk contact in de door de baas betaalde tijd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 30 juni 2013 @ 15:13:

[...]

Sinds wanneer is werk onzinnig? Brood op de plank is belangrijker dan persoonlijk contact in de door de baas betaalde tijd.Tuurlijk, maar ik steek TO even een hart onder de riem. Verder doet mijn vriend aan het nieuwe werken, dus hij kan best een kwartiertje aandacht aan zijn vriendin besteden (vind ik). Hij houdt gewoon niet van geneuzel over niets (Hi, wat ben je aan het doen? Is het bij jou ook zulk rotweer? Wat zullen we eten?, en dat soort bladiebla).
quote:betjebig schreef op 30 juni 2013 @ 15:11:

Irritant he?! Mijn vriend stopt vaak zomaar met whatsappen zonder dat hij het even zegt. Dan zie ik dat hij nog wel heeft gekeken en dan toch geen antwoord sturen. Als ik er dan naar vraag, zegt hij dat hij weer aan het werk moest of iets anders onzinnigs Ja, zeg dat dan even, dan hoef ik geen uur naar mijn telefoon te kijken...Waarom zou je een uur naar je telefoon kijken? Hij maakt toch geluid als je een bericht krijgt? Ik wist niet dat mensen zo vergroeid waren met hun telefoon... Nu snap ik een stuk beter waarom veel mensen direct antwoord verwachten.
Hij heeft (kleine) kinderen, dus heeft zijn foon altijd op zak voor als er eens wat gebeurt.
Mooi, hij reageert. Heeft n drukke werkdag .
quote:Snoopy80 schreef op 30 juni 2013 @ 14:24:

Als bj iemands naam staat : 'Laatst gezien om 13.59' en er verschijnen 2 vinkjes achter mijn berichtje, heeft hij het bericht dan gelezen, of alleen ontvangen?dat klopt niet altijd......
Goh.
Prima dat hij nu reageert en dat je gerust gesteld bent. Dat list echter je echte probleem niet op. Ga iets doen aan je onzekerheid.
quote:Snoopy80 schreef op 30 juni 2013 @ 15:24:

Hij heeft (kleine) kinderen, dus heeft zijn foon altijd op zak voor als er eens wat gebeurt.Jij bent niet zijn kleine kinderen en al helemaal geen noodgeval.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jezus, ga iemand anders zitten afkatten zeg...
Afkatten? Waar lees jij gekat?
quote:Snoopy80 schreef op 30 juni 2013 @ 15:27:

Mooi, hij reageert. Heeft n drukke werkdag .

en jij natuurlijk binnen een minuut iets terug gestuurd?

Ik snap de reacties van sommige mensen hier echt wel hoor.

Stel je zelf niet zo afhankelijk op na een nachtje met een lover.

Schijn je onaantrekkelijk van te worden....
Een vinkje is verzonden, twee vinkjes is ontvangen. Als er staat: laatst gezien om 14.30 en jij hebt het bericht om 14.20 gestuurd, heeft hij het gelezen.
Zowel Android als Apple. Alleen blijft er bij Apple soms maar één vinkje staan terwijl diegene het al wel ontvangen heeft.
quote:kalley schreef op 30 juni 2013 @ 16:36:

Een vinkje is verzonden, twee vinkjes is ontvangen. Als er staat: laatst gezien om 14.30 en jij hebt het bericht om 14.20 gestuurd, heeft hij het gelezen.

En dat is dus niet waar.

Ik laat soms een appje ongelezen staan omdat ik geen tijd heb om juist die ene te lezen omdat het een antwoord vereist.

Een ander lees ik dan wel even....

Niets is een garantie dat het gelezen is.....
Dat doe ik inderdaad ook wel eens Kier_V, dan ben ik dus wel online geweest, maar heb dus niet altijd alles apjes gelezen.
.
Is dit die ene man waar je ca. een half jaar geleden gek van was?
2 vinkjes is echt gelezen......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Althans hier op de HTC
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zoals op de website van whatsapp ook te vinden: 1 vinkje is ontvangen op de whatsapp server, 2 vinkjes op het toestel van die persoon. Dus dat betekent niet dat het ook gelezen is.

Bij whatsapp weet je NOOIT of het gelezen is.

Bij Apple iPhone kan 1 vinkje ook betekenen: wel afgeleverd op het toestel en doorgepusht als bericht op het homescreen (als die persoon dat heeft aan staan), maar whatsapp nog niet geopend.

Slotje!
27 mensen vinden dit leuk.
En daarbij; laatst gezien betekent op whatsapp. Niet in jullie chatscherm. Iemand kan dus uren online zijn zonder jouw berichtje te openen en dus lezen, in theorie.
En dan is het ook nog zo dat op sommige toestellen whatsapp meteen 'online' springt als er een berichtje aan wordt verstuurd. Dat ik bijvoorbeeld een bericht stuur aan X en dat op X zijn toestel als pushmelding binnenkomt en daardoor de status op online springt, ookal heeft X zijn telefoon niet in zijn handen.
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2013 @ 17:18:

2 vinkjes is echt gelezen......Dat weet je niet. Dat je een bericht ziet wil nog niet zeggen dat je het leest.
Gebruik iMessage. Daar staat zelfs de tijd bij waarop het gelezen is.
Misschien niet op diegene geklikt, maar als je online bent geweest heb je sowieso gelezen wat diegene gestuurd heeft. Daarvoor hoef je het gesprek niet te openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven