snachts verschonen?

01-07-2013 01:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Button, mijn wolk van een baby van 10 dagen is na een voeding van 1 borst als een roosje in slaap gevallen. In de kraamweek moest ik standasard dan verschonen en de andere kant aanbieden. Tot hoelang deden jullie dat? Laat ik hem lekker liggen of ga ik verschonen? Hij stinkt niet.
Ik verschoon niet tijdens de nacht.

In de kraamweek nog wel gedaan maar daarna al snel mee gestopt.

Als ze in slaap valt, leg ik haar in bed en zie ik wel wanneer ze weer wakker wordt.

Dochter is nu trouwens 9 weken.
Ik doe het nog wel, zoon is anders na de eerste borst alweer lekker aan het slapen.. Als ik het niet doe komt hij alweer na krap twee uur, anders drie à vier uur tussen de voedingen 's nachts. Hier trouwens 13 dagen oud :-).
Hier 4 weken (over een paar uurtjes exact ) en ik verschoon wel, tenzij kind echt 'weg' is na de voeding.
Ik verschoon meestal ook (11 dagen oud hier), want de luier is flink nat.. Als ze eerder komt dan laat ik het of als ik voel aan de luier en hij lijkt nog redelijk droog.
Leuk trouwens hè, nacht voedingen
Net weer verschoond, anders komt ze over twee uur weer en ik wil graag nog langer slapen. Ze is elf weken nu
Ik verschoon 1 keer per nacht. Althans ik laat vriend dat doen. Hij zei net wel dat het misschien niet meer hoeft omdat er alleen maar wat plas in de luiers zit de afgelopen paar dagen. L is hier ook na 1 borst in coma. Na verschonen drinkt hij nog maximaal 2 slokken maar meestal wil hij niet meer. Hij wordt wel vaak na 2 uur wakker voor de volgende voeding. (3,5 week nu)
Bij de eerste steeds gedaan: was doodop. Bij de 2 e alleen bij poepluier of rode billen dus bijna nooit. Jongste is nu een jaar: prima. Veel beter geslapen dit jaar!
Hier ook dochtertje 10 dagen oud. In de kraamperiode wel gedaan, nu niet meer. Gewoon lekker de volgende ochtend.
Ik denk dat we het idd gaan houden op het anti-stinkbeleid. Bij geen walm gewoon lekker terug naar de cosleeper
Heerlijk allis, hier ook een cosleeper, vind het ideaal.

Mijn dochtertje is 11 dagen oud.

Ik ben ook gestopt met s nachts verschonen sinds de kraamzorg weg is tenzij het vermoeden op poepluier.
Ik verschoon trouwens gewoon op ons bed op zo'n kraam onderlegger. Alles ligt klaar naast het bed, zodat ik e niet echt uit hoef.
Goh, dit had ik eerder willen weten: baby is nu 11 weken en wij verschonen nog steeds na elke voeding, ook 's nachts. Hij slaapt wel al weken de meeste nachten door, dus die eerste voeding vroeg 's ochtends is vaak een verschoning wel nodig.
Wij verschoonden altijd voor de voeding. Zowel 's nachts als overdag. Dochter was zowel een spuger als een slaapkop. Het had dus twee doelen, ze werd wakkerder en ze spuugde niet de helft van haar voeding weer uit tijdens het verschonen.

We moesten haar de eerste maanden voor bijna elke voeding wakker maken. Ze vond zelf dat ze wel genoeg had aan twee of drie flessen per dag, meer vroeg ze niet om, maar dat vonden wij een beetje te weinig.
Hier juist op aanraden van de kraamverzorgster gestopt met's nachts verschonen, behalve bij een poepluier. Zoon werd er anders veel te wakker door.
Die luiers zijn zo droog van pampers. We hebben nog een dochter van 2, die gaat om 7 uur naar bed 's avonds maar die maak ik ook echt niet wakker. Nooit lekkage hoor, dus waarom wel met zo een kleintje.
Ik zou willen dat ik niet hoef te verschonen, maar zoon van 2 maanden poept nog standaard als hij drinkt. Ik verschoon dus wel, wat als nadeel heeft dat hij meteen klaarwakker is. Bij alleen plas zou ik lekker niet verschonen.
Mijn zoon is 6 maanden, drinkt nog 2 keer snachts en als zijn luier vollig aanvoelt verschoon ik hem.

Maar ik haal hem niet uit bed, hij drinkt liggend in bed en ik verschoon hem ook in bed. Gaat prima.
Allis,Gefeliciteerd met je zoon!
Wij verschoonden ons zoontje 's nachts niet, met name om de voeding zo kort en saai mogelijk te houden. Zo zou hij eerder 'begrijpen' dat het nacht was, en dat had hij ook vlot door, moet ik zeggen. Hij sliep veel sneller weer in dan als hij overdag had gedronken. Inmiddels is hij zes weken en laat hij 's nachts zes uur tussen de voedingen (helaas een flessenkind, maar dit is er wel een voordeel van). Daarom verschonen we hem nu weer wel bij elke voeding.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby's!
Oh, ik dacht juist dat het bij bv de bedoeling was dat je het op verzoek deed en dat 'baby bepaalt'. Dus ook als baby in slaapt valt, je dan baby niet wakker gaat maken voor 2e borst. Gaat dat dan ook zo overdag of alleen 's nachts? (Gewoon benieuwd wat ik kan verwachten)
quote:Missprincesa schreef op 01 juli 2013 @ 10:00:

Oh, ik dacht juist dat het bij bv de bedoeling was dat je het op verzoek deed en dat 'baby bepaalt'. Dus ook als baby in slaapt valt, je dan baby niet wakker gaat maken voor 2e borst. Gaat dat dan ook zo overdag of alleen 's nachts? (Gewoon benieuwd wat ik kan verwachten)

Ik maak inderdaad nooit wakker (vind ik altijd zielig). Alleen af en toe 's morgens rond 6 uur omdat ik dan nog even in rust kan voeden voordat de ochtendspits los breekt (broer en zussen uit bed halen, voederen en naar school sturen/brengen).

Ik kan me voorstellen dat als je kind niet goed groeit of heel licht is, dat je dan wel een maximale tijd tussen de voeding laat. Ik kijk zelf echt nooit op de klok hetgeen inhoudt dat mijn zoon soms heel frequent drinkt (overdag) en soms heel lang niet ('s nachts).
Wij verschonen nog altijd ergens tijdens de voeding. Ze was een te lichtgewichtje in het begin en moesten haar daarom voldoende wakker houden bij het drinken. Dat is gelukkig inmiddels verbeterd, qua gewicht hangt ze zeker niet meer onderaan in de curve....

Als ze in slaap kukelt na de eerste borst, dan krijgt ze een schone luier en gaat ze daarna aan de andere borst. Ik ben ook wel van de lange tussenpozen tussen de voeding door, ik werd knettergek dat er tussen begin van de voeding en volgende voeding maar 3 uur mocht zitten toen.... vooral omdat onze voedingen met gemak een uur duurden door al dat getut van haar tussendoor.

Inmiddels gereduceerd tot drie kwartier voeding, al zie ik dat graag nog verder afnemen. Ze drinkt meestal maximaal 20 minuten effectief gezien, dus waar al die andere minuten in gaan zitten? Waarschijnlijk het lange wachten elke keer als ze weer haar luier vol probeert te schijten, ze kan maar één ding tegelijk

Ze is overigens bijna 10 weken. En ik voed meestal liggend, het zittende borstvoeden krijg ik nog altijd niet helemaal lekker voor elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven