snachts verschonen?
maandag 1 juli 2013 om 01:33
maandag 1 juli 2013 om 12:35
Missprincesa: zowel bij fles als borst kun je op verzoek voeden. Alleen de eerste week (of 2) moet je je kleintje soms wakker maken, met name als hij/zij nogal diep slaapt of te weinig komt. Als ze nog zo heel klein zijn, kan hun glucosespiegel dan te snel dalen, met als gevolg sufheid waardoor ze helemaal niet meer om eten vragen.
Dit kun je ook met je kraamhulp of verloskundige overleggen.
Dit kun je ook met je kraamhulp of verloskundige overleggen.
maandag 1 juli 2013 om 18:00
Bedankt voor de antwoorden. Dat je sommige babietjes (vooral in het begin) soms moet wakker maken voor een voeding had ik al wel eerder gehoord, maar ik bedoel eigenlijk als zo'n baby 1 borst heeft gehad (geef je normaal gesproken (overdag) eigenlijk 1 borst helemaal leeg? of 2 helemaal leeg? Of allebei een beetje?) en dan in slaap valt (of als hij bijv. halverwege het flesje), moet je hem dan ook weer wakker maken? Ik dacht juist dat dat niet de bedoeling was van voeden op verzoek?
(al snal ik wel dat het in sommige gevallen veel praktischer is, vooral als je weet dat hij anders een uur later weer wakker wordt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je baby gewoon wel wakker maakt :p)
(al snal ik wel dat het in sommige gevallen veel praktischer is, vooral als je weet dat hij anders een uur later weer wakker wordt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je baby gewoon wel wakker maakt :p)
maandag 1 juli 2013 om 18:35
maandag 1 juli 2013 om 18:42
Missprincesa bij borstvoeding geef je de eerste borst in principe tot je kindje zelf loslaat (soms koppel je zelf los omdat ze gaan liggen sabbelen) dan bied je de tweede borst aan, daar drinken ze meestal minder uit dan uit de eerste. Als je kind in slaap valt tijdens/na de eerste maak je hem de eerste week wel wakker voor de tweede. Pasgeboren baby's vallen vaak in slaap tijdens een voeding omdat het hard werken is voor die kleintjes, maar het is wel belangrijk dat ze voldoende binnen krijgen. De volgende voeding begin je met borst 2. De meeste baby's zullen na die eerste week wel wakker blijven om ook de tweede borst te drinken. Sommige hebben voldoende aan 1 borst maar de meeste drinken er wel 2. Ook voor je productie is het belangrijk om elke voeding allebei de borsten te stimuleren.
maandag 1 juli 2013 om 21:03
Ik verschoonde zoon 's nachts altijd 1x toen hij nog nachtvoedingen kreeg, anders was hij in de ochtend steevast doorgelekt.
@hebjehaarookweer; dat hebben ze aan mijn kinderen nooit verteld hoor, dat je met flesvoeding vroeg kan gaan doorslapen
Wakker maken voor voeding heb ik bij beide niet gedaan, was veel te blij als ze sliepen
@hebjehaarookweer; dat hebben ze aan mijn kinderen nooit verteld hoor, dat je met flesvoeding vroeg kan gaan doorslapen
Wakker maken voor voeding heb ik bij beide niet gedaan, was veel te blij als ze sliepen
maandag 5 maart 2018 om 12:35
maandag 5 maart 2018 om 13:16
Dit topic is oud.
Maar een gezonde baby van 6 maanden hoef je toch niet meer te laten boeren..?