Kleurenlaserprinters

01-07-2013 19:12 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kende ik kleurenlasers als extreem dure apparaten die ook nog eens duur waren in het gebruik. Een groot bakbeest had ik toen gezien voor ruim 15.000 gulden.

Een tijdje geleden zat ik te twijfelen: Zal ik een kleuren-inkjet kopen of een kleurenlaser. De inkjet-printers waren goedkoop in de aanschaf maar duur in het gebruik. Een (kleuren)laser was duur in de aanschaf en goedkoop en zeer duurzaam in het gebruik. Ik kocht voor een kleurenlaser en dan liefst een dichte, omdat die vlak bij de keuken wordt gebruikt. Mijn oog viel op een Samsung CLP-310, een kleurenlaser van ongeveer 200 euro. De tonercartridges waren verhoudingsgewijs duur (150 euro) dus ik besloot: als de cartridges leeg zijn gaat de printer weg en koop ik een nieuwe.

Toen zag ik 4 tonercartridges (zwart, magenta, cyaan en geel) voor elk 27,50 euro dus in totaal 110 euro. En toen zag ik de prijzen van nieuwe kleurenlasers. Die waren nog verder gezakt: Tussen de 100 en de 140 euro. De keus is voor mij dan duidelijk: Ik koop een nieuwe kleurenlaser en probeer de oude op een of andere manier kwijt te raken.

Het is me wat met die printers... Het komt erop neer dat de cartridges het meeste kosten, maar de printer zelf - waar ze in moeten - kost daardoor vrijwel niets; het is nagenoeg gratis.

Welke printer voor kleuren gebruiken jullie?

Totaal aantal stemmen: 5

Ik gebruik een kleuren-inkjetprinter. Geen stemmen
Ik gebruik een kleurenlaserprinter. (40%)
Ik gebruik een gewone laserprinter. Geen stemmen
Ik gebruik een ander soort printer. Geen stemmen
Ik gebruik geen printer. (60%)
World of Warcraft: Legion
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik print gewoon niet in kleur thuis. Nog veel voordeliger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven