campingrecepten?

02-07-2013 11:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we kamperen, hoera!

Wie heeft er beproefde, lekkere, zomerse ideeën voor koken op de camping?
Vooral veel sla,gebakken aardappeltjes,macaroni,nasi en als het weer het toelaat veel BBQ..
Of een lekkere soep met broodjes.
Blik ravioli, opwarmen, (stok)brood erbij, favoriete lunch van de kinderen :-).
tomaat en uien in de koekenpan en kaas erover. Erg lekker prutje voor op een stokbroodje.
Fijn topic, ik lees mee.

Ik vroeg me zelf ook al zoiets af.

Vorig jaar in Italië hebben we veel pasta gegeten, een paar keer gebarbecued en als ze het in de winkel hadden, aardappeltjes en sla, en uit eten natuurlijk pizza.

Wat zijn dan voor daar, nog meer lekkere campingrecepten? Ik wil wel wat gevarieerder eten daar, en dus niet alleen pizza en pasta.

De streekgerechten waren duur in de restaurants..en tja ik ben wel zo een beetje van wat de boer niet kent dat eet ie niet.

Iemand tips?

We gaan nu weer naar Italië namelijk.
Chili con carne, macaroni, nasi, noodle soup, salades, instant aardappel puree, soep. Vooral lekker makkelijk, eenpansgerechten.
Naar de plaatselijke markt voor groenten in een ratatouille.
Is de camping ver van een stadje of dorpje vandaan?

Anders gewoon eens in de plaatselijke supermarkt of op de markt kijken naar lekkere groentes en een stukje vlees of vis.
Lekkere salade met streekgroente. Aardappels snijden en frituren in een pan met een laagje zonnebloemolie.

Vlees bbq-en.

Chili con carne, gevulde soep, maaltijdsalade met gerookte kip, hamburgers zelf maken van gehakt en kruiden en een broodje, kipvleugeltjes in een grillpan, paprika roosteren, een halve paprika met een halve tomaat erin, kruiden erbij en in alufolie en poffen in de bbq.
Lekker uiteten gaan!

En anders vooral eenpans gerechten.
Lekker ratatouille, pasta en maaltijdsalades met knapperig vers brood en een lekkere lokale wijn, mmmm!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Er is pas een topic geweest van een backpacker die lekkere eenpansgerechten zocht voor op de camping. Ik ga kijken of ik het kan vinden, daar stonden namelijk erg lekkere en makkelijke recepten in.

En je moet echt eens wat anders proeven dan pizza's als je uit eten gaat. Eigenlijk is alles namelijk lekker in Italië. Je download een handige app om te vertalen en dan moet jij eens zien hoe jullie zitten te smullen!
Kipfilet bakken met een uitje, tauge, prei en champignons. Champignonssaus erover (desnoods kant en klaar zakje van thuis mee) met rijst of gebakken aardappeltjes.
Ah, kooktips camping! heet dat topic. Erg veel lekkers.

Je kunt trouwens in ieder dorpje wel een slager, bakker, groenteboer en minimarket vinden, waar je gewoon aan kunt wijzen wat je wilt kopen. Dus waarom je in Italië minder afwisselend zou kunnen eten dan thuis is mij een raadsel. Ik verheug me juist alweer op allerlei lekkers!
Zelfs op één pitje kun je nog van alles maken. De pannetjes kun je stapelen, rijst en pasta kun je gaar krijgen in je slaapzak en voor een lekkere salade heb je niet eens vuur nodig. Ik zie het probleem dus niet zo, zeker niet als je meerdere pitten hebt.

En ook in Italië heb je supermarkten waar je gewoon kunt kopen wat je lekker vindt en de dingen die je niet lust kunt laten liggen.
Hé wat een leuke tips al! Dankjewel

Uit eten kan natuurlijk, zullen we ook zeker doen, maar primitief koken is juist zo gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven