probleem

03-07-2013 17:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. ik ben net 27 en woon op mezelf. wel zelfstandig begeleid. nu heeft mijn moeder en mijn stiefvader ruzie en mijn moeder ging weg...volgens mijn stiefvader. volgens mijn moeder is ze er uit gezet. nu zit ze op een vakantiepark voor 2 weken. nu wil ze dat ze bij mij wilt komen logeren. voor een paar weken mag sowieso niet via de stichting. voor een paar dagen logeren mag wel. ik weet zelf niet of ik het wel wil. ik denk zo het is niet mijn probleem en dat ze het zelf moeten oplossen. wat moet ik hier nou mee? ik voel me er niet fijn door. nu krijg ik vanalles naar me toegegooid dat ik niet voor haar klaarsta en zo. ik woon een half jaar op mezelf nu. Bedankt
Alweer, je hebt om de paar weken hetzelfde probleem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nou zeg. lekker behulpzaam! dit is een groot probleem
Los het gewoon op zoals je eerder hebt gedaan en lees je topics nog eens door. Het advies is volgens mij al gegeven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja maar lieverd, als jij al niet weet wat je wil hoe moeten wij het dan weten? Je hebt er gelijk in dat je (stief)ouders hun problemen zelf op moeten lossen, maar dat betekent nog niet dat je moeder niet een paar dagen bij je kan gaan logeren lijkt me.

Je moet je alleen niet in haar problemen laten betrekken. Als je denkt dat je daar niet stevig genoeg voor in je schoenen staat is het inderdaad misschien een minder goed idee om haar uit te nodigen, maar dat is iets wat jij alleen zelf kunt bepalen. Misschien met wat hulp van je begeleider.
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 03-07-2013 20:41
Reden: OP een beetje verkeerd gelezen *bloos*
% gewijzigd
Liefje, je moeder moet het probleem met je stiefvader zelf oplossen. En dat kan je ook prima tegen haar zeggen. Ik weet dat je moeder je graag manipuleert, maar je hoeft echt niet mee tw werken aan haar onderdak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
schijnbaar is dit vaker gebeurd? Erg vervelend, maar als ze er de vorige keren samen zijn uitgekomen dan zal dat nu ook wel lukken toch?
Overleg even met je begeleiders.
ze zit toch goed in 'n vakantiepark, waarom zou ze dan bij jou moeten logeren?
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 juli 2013 @ 18:03:

Ja maar lieverd, als jij al niet weet wat je wil hoe moeten wij het dan weten? Je hebt er gelijk in dat je (stief)ouders hun problemen zelf op moeten lossen, maar dat betekent nog niet dat je niet een paar dagen bij je moeder kunt gaan logeren lijkt me.

Je moet je alleen niet in haar problemen laten betrekken. Als je denkt dat je daar niet stevig genoeg voor in je schoenen staat is het inderdaad misschien een minder goed idee om te gaan logeren, maar dat is iets wat jij alleen zelf kunt bepalen. Misschien met wat hulp van je begeleider.Als ik het goed begrepen heb wil moeder bij dochter komen logeren...
Alwéér?

Gaat lekker bij jullie hé.
quote:saffietje schreef op 03 juli 2013 @ 18:35:

[...]

Als ik het goed begrepen heb wil moeder bij dochter komen logeren...

Ja, dat zie ik nu ook .

In dat geval lijkt die logeerpartij me nergens voor nodig, daar moeder in een vakantiepark zit. Of het moest voor de gezelligheid zijn, dan is er niet zo veel op tegen denk ik.

Eigenlijk blijf ik dus bij mijn eerdere standpunt , logeren voor de gezelligheid okee, maar als het er op neer komt dat je de problemen van je ouders op moet gaan lossen zou ik er niet aan beginnen.
Als het voor de gezelligheid is zou ik als TO eerder naar dat vakantiepark gaan dan moeders in haar begeleidwonenprojectje uitnodigen.
quote:anoniem001 schreef op 03 juli 2013 @ 17:53:

nou zeg. lekker behulpzaam! dit is een groot probleem

Het is ook een groot probleem, maar niet dat van jou!

Laat het probleem waar het hoort, bij je moeder en stiefvader.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kun je het niet omdraaien, bij haar gaan logeren? 1 Nachtje en alleen voor de gezelligheid. Misschien is dat wat ze zoekt..
nou dat heb ik gister en eergister gedaan
LAat je moeder zien hoe verstandig jij bent en vertel haar dat ze haar problemen zelf met oplossen. En dat jij geen opvanghuis bent. Ze heeft een eigen huis en moet als volwassen vrouw de probleem met haar man zelf oplossen. Uitpraten dus.
zij heeft geen eigen huis en geen inkomen en morgen heeft ze een afspraak met de sociale dienst
Als je stiefvader zegt dat ze zelf weg is gegaan zal hij geen bezwaar hebben dat ze terug komt.
ik weet het niet. mijn begeleider zei ook dat het mijn probleem niet is en zij het zelf moet oplossen
quote:anoniem001 schreef op 03 juli 2013 @ 19:44:

ik weet het niet. mijn begeleider zei ook dat het mijn probleem niet is en zij het zelf moet oplossen

Nou duidelijk toch: jouw probleem niet is en zij moet het zelf moet oplossen.

Klaar!! voor jou nu in ieder geval.
ben ik dan niet lullig?
Je hebt die begeleider toch om jou te begeleiden?!

Die denkt dus na wat er goed voor JOU is.

Lijkt me heel slim om zijn advies ter harte te nemen.
ja ze zei precies zoals ik het net zei
maar haar advies is nu dat ik even niet moet reageren op smsjes en gewoon mn eigen ding nu vanavond moet gaan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven