restjes recyclen

05-07-2013 14:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog best een flinke bak met bolognese saus over van de pasta van gisteren en wil dit nu omtoveren tot een gerechtje voor vanavond voor twee. Heb alleen geen idee wat ik er mee kan om het weer anders te laten smaken of in ieder geval in een ander jasje zodat je niet het gevoel hebt hetzelfde te eten. Kun je dit bijvoorbeeld met rijst of aardappelen combineren tot een nieuw gerecht?

Wij zijn thuis best wel van het 'alle restjes bewaren want je kunt er altijd wel wat mee' maar dan eten we het meestal gewoon op zoals eerder en maken we er niet echt iets nieuws van. Heeft iemand nog tips om dit vaker te doen of gooien jullie het altijd weg?
Niet echt tips voor rijst of aardappelen, maar ik eet het dan vaker met een ander soort pasta zodat ik wel hetzelfde eet maar toch met een andere 'bite'. Of je maakt er lasagna van, toch wel pasta maar dan wel anders .
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou zelf pizzadeeg maken en dan een calzone bolognese maken met lekker veel kaas.
die calzone klinkt wel goed! maar ik heb eigenlijk nog nooit zelf deeg gemaakt... Andere soort pasta gebruiken valt eigenlijk niet echt onder een nieuw gerechtje want dat doen we inderdaad wel vaker maar de lasagne is ook wel het overwegen waard....
Er bestaat ook kant en klaar pizzadeeg, van danerolle bijvoorbeeld.
Lekker bij aardappelpuree. En wat groente.

Pizza idd.

Met wat kaas erbij lekker bij bloemkool, broccoli of witlof.

Invriezen.

Canneloni maken en het als saus erbij serveren.

Gehaktballen maken, of mini gehaktballetjes en het erbij als saus serveren of er op het laatst lekker in laten sudderen. Lekker met aardappels, aardappelpuree en een salade. Of er lekker uit en spercieboontjes door doen of harricot verts. Lekker erna een schepje erbij.

Of een stamppot, bijv spruitjesstamppot, witlofstamppot, sperciebonenstamppot, Preistamppot, een rode kool stamppot enz en daarbij die saus serveren, evt. met een lekkere gehaktbal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ook lekker: gnocchi met bolognesesaus. Lekker veel parmezaanse kaas erover en een frisse salade erbij.
aanlengen met water en soep van maken. Minestrone
Klodder creme fraiche en wat cayennepeper.
Wrap pizzatjes! Wrap saus erop kaas champignons. 10 minuten in de oven op hoogste stand. Beetje bacilicum erop en evt mozarella. Wrap wordt lekker knapperig, echt een dun pizzatje en makkelijk!
Met rijst vind ik het weer tezeer op pasta lijken

Met aardappels in de oven, groente er door heen en toch rijst
Je bent zelf een theepot
Gehakt parmentier!
Bak gehakt rul met wat van die saus. Daarna met geraspte kaas in bladerdeeg flapjes in de oven.
In de vriezer ermee en volgende week nog een keer pasta bolognese eten.
Tonijn erin en empenada's mee maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven