Goede wokpan..,Tips?

11-07-2013 16:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor mijn verjaardag zou ik graag een goede wok pan willen.

Maar wat is nou een leuke/ goede pan?

Kook gewoon op vuur, dus geen inductie o.i.d.

Ben zelf van de redelijk simpele gerechtjes.

Iemand uit ervaring tips voor een goede wok?
Ik heb er eentje van gegoten aluminium en ben daar dik tevreden mee, hij wordt goed heet. Staal is meestal een stuk dunner en dan is de kans groter dat het eten sneller aan brandt, of een heel stuk duurder.

Het belangrijkst is eigenlijk om er voor te zorgen dat het een pan is met een platte bodem, anders lukt het niet op een gasfornuis.
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een BK-wokpan met anti-aanbaklaag. Vind 't een heerlijke pan. Goed hittebestendig en door de anti-aanbaklaag kan ik met een minuscuul druppeltje olie toe. Brandt nooit aan.
quote:hamerhaai schreef op 11 juli 2013 @ 16:32:

Een echte womanizer hoort van staal/plaatstalen gemaakt te zijn. En dus niet van anti aanbak spul.
Ik heb al 4 jaar een van de duurdere van Tefal. Zit nog geen krasje of dingetje op.
Ik heb sinds kort de tefal sensorielle wokpan van 28cm. Gespaard bij de AH-actie laatst. Echt een hele fijne pan! Goede antiaanbaklaag en goed formaat. Onderkant is vlak en ik kook ook op gas, werkt super
quote:hamerhaai schreef op 11 juli 2013 @ 16:32:

Een echte womanizer hoort van staal/plaatstalen gemaakt te zijn.

Maar kijk inderdaad bij een goede toko. Die hebben vaak 'echte' stalen wokken met een houten handvat. Misschien een tip om er ook het 'houdertje' er bij te nemen zodat hij beter op je gasfornuis past.

Op mijn gasfornuis past dat ding helaas niet (kromgetrokken ofzo) dus de wok gaat gewoon direct op het vuur. Alleen oppassen dat hij er niet vanaf rolt..
Ik heb zo een ouderwetse blauw gewolkte, een oude wajan van m'n moeder (te koop bij een goede toko) en zo een antiaanbakding. Die laatste gebruik ik bijna nooit. De stale van m'n moeder moet ik eens in de zoveel tijd opnieuw branden, maar t eten daaruit smaakt mij toch het beste.
Ik heb ooit zo'n gietijzeren wok gehad, maar was geen succes. Zo zwaar en bakte steeds aan.
Voor op de wokbrander (die te heet is voor andere pannen) heb ik zo'n gietijzeren wok. Geweldig ding, maar ik kan hem niet zelf uit het kastje pakken omdat ie te zwaar is voor mij.

Dus heb ik ook een simpele van de 365 serie van Ikea en die vind ik ook erg fijn. Het ligt er dus maar net aan wat je kunt en wilt met je wok.
Ik heb een wokpan van TEFAL. en die werkt perfect. Makkelijk afwasbaar ook, heerlijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb een stalen wok van de toko, super dun en zonder antiaanbaklaag. Met houten handvat. Werkt perfect: wordt goed en snel heet en daarom kan je er echt mee wokken, ipv roerbakken.
Oh, ik heb er trouwens eentje met een lange steel in plaats van handvatten. Ideaal!
Ik heb mijn wokpan gewoon bij de Hema gekocht. Prima pan!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik heb ook een Tefal wok. Hij is tien jaar oud, ik gebruik hem regelmatig en ik ben er nog steeds erg tevreden over!
Hier ook Tefal wok, bevalt prima.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:missy_Acy schreef op 11 juli 2013 @ 16:44:

Ik heb zo een ouderwetse blauw gewolkte, een oude wajan van m'n moeder (te koop bij een goede toko) en zo een antiaanbakding. Die laatste gebruik ik bijna nooit. De stale van m'n moeder moet ik eens in de zoveel tijd opnieuw branden, maar t eten daaruit smaakt mij toch het beste.

Oh, zo'n laatste pan wil ik ook!

Echtgenoot heeft mij net een tijdje geleden een (best heel goeie) BK-wok cadeau gedaan, zo'n wok als Ratsmodee heeft, en nou vind ik het zo sneu om een andere te kopen. Maar Missy, koester die pan, verwen hem en hou hem in ere, om veel meer redenen dan dat het een goeie wadjan is .

Ik wil wel graag wadjans met een steel, en dat BK-ding voldoet daaraan.

By the way, ik ben trouwens helemaal klaar met pannen waar in de gebruiksaanwijzing staat dat je ze niet leeg op het vuur mag zetten. Dan is het hele wokeffect toch weg en heb je er niks aan?
Ik heb een wokpan van de Kijkshop, €15,-..

Vorig jaar gekocht, laatst zat er een krasje in de antiaanbaklaag, heb "m gewoon gratis mogen ruilen.

Prima ding voor 'n koopje!
quote:Ivetje, 2 uur geleden

Ik heb ooit zo'n gietijzeren wok gehad, maar was geen succes. Zo zwaar en bakte steeds aan.Je moet m ook eerst branden.
quote:By the way, ik ben trouwens helemaal klaar met pannen waar in de gebruiksaanwijzing staat dat je ze niet leeg op het vuur mag zetten. Dan is het hele wokeffect toch weg en heb je er niks aan?

Eens!!!
Hier een wok van bk.

Ben er zeer tevreden over, nog nooit eten erin aangebrand.

Was in aanbieding toen bij de blokker. Was toen 30 euro ofzo
missy_acy : gedaan, maar dat helpt niet tegen het gewicht van dat onding en hij was ruw aan de binnenkant, daardoor bakte er vaak wat in aan.
Ik heb ook nog een wokpan nodig. Ga morgen even bij een toko kijken.
Ik heb er 1 van Habonne triple RVS van 30 cm doorsnee. Superfijne wok, met 2 handgrepen. Heerlijk groot, fijn voor als ik bijv veel bami oid heb, waarbij je vaak moet omscheppen. Hij is wel duur, dat moet ik erbij zeggen, maar geen moment spijt van gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven