Timestamp FB, puzzeltje
zaterdag 13 juli 2013 om 00:56
Overal hoor ik iedereen dat de tijden van laatst actief op facebook regelmatig niet kloppen. Laatst zelf ook al "beschuldigd" van online zijn terwijl ik niet online was.
Vandaag dit eens in de gaten gehouden.
Vriendin had om 13.30 groen rondje, dus actief
daarna keurig om 14.30 uur, 1 uur geleden laatst actief
Dan om 15.30 uur groen rondje, dus actief
daarna urenlang juiste aangegeven tijd van laatst actief
Dan om 21.30 uur, dus 6 uur later ... ineens alleen mobieltje achter de naam, geen tijd.
Kijk ik op mijn messenger op mijn mobiel, staat er ineens 10 uur geleden actief
(tussendoor wel nuttige dingen gedaan hoor)
Op zich maakt het niet veel uit natuurlijk, maar ik vraag mij wel af hoe dat kan? Iemand misschien een geweldig idee hierover?
Ik wil altijd weten hoe dingen werken ... sorry
oh ja .... ze gebruikt alleen haar fb messenger op haar mobiel ... (voor de duidelijkheid)
Vandaag dit eens in de gaten gehouden.
Vriendin had om 13.30 groen rondje, dus actief
daarna keurig om 14.30 uur, 1 uur geleden laatst actief
Dan om 15.30 uur groen rondje, dus actief
daarna urenlang juiste aangegeven tijd van laatst actief
Dan om 21.30 uur, dus 6 uur later ... ineens alleen mobieltje achter de naam, geen tijd.
Kijk ik op mijn messenger op mijn mobiel, staat er ineens 10 uur geleden actief
(tussendoor wel nuttige dingen gedaan hoor)
Op zich maakt het niet veel uit natuurlijk, maar ik vraag mij wel af hoe dat kan? Iemand misschien een geweldig idee hierover?
Ik wil altijd weten hoe dingen werken ... sorry
oh ja .... ze gebruikt alleen haar fb messenger op haar mobiel ... (voor de duidelijkheid)
zaterdag 13 juli 2013 om 10:14
Hahaha de reacties hier.
Laatst begon iemand gewoon vervelend te doen een paar keer. Over dat ik online zou zijn terwijl ik zou hebben gezegd iets anders te doen. Vond het gewoon erg vervelend.
Gewoon gezeik.
Had er zelf nooit zo op gelet, zou me een worst zijn wie wanneer online is of niet.
Maar vind het wel leuk om soms dingen uit te zoeken en heb het gewoon gisteren een keer bijgehouden.
De vriendin die ik in de gaten hield weet er gewoon van hoor. Maar vind het grappig om mij in het ongewisse te laten.
Daarom dat ik het hier postte ...
Wat maakt iedereen er ineens een big deal van. Ik denk zelf dat het gewoon inderdaad aangeeft dat de timestamps van FB niet accuraat zijn en dat je er geen peil op kunt trekken.
Maar als iemand een logische verklaring zou hebben, welkom.
Laatst begon iemand gewoon vervelend te doen een paar keer. Over dat ik online zou zijn terwijl ik zou hebben gezegd iets anders te doen. Vond het gewoon erg vervelend.
Gewoon gezeik.
Had er zelf nooit zo op gelet, zou me een worst zijn wie wanneer online is of niet.
Maar vind het wel leuk om soms dingen uit te zoeken en heb het gewoon gisteren een keer bijgehouden.
De vriendin die ik in de gaten hield weet er gewoon van hoor. Maar vind het grappig om mij in het ongewisse te laten.
Daarom dat ik het hier postte ...
Wat maakt iedereen er ineens een big deal van. Ik denk zelf dat het gewoon inderdaad aangeeft dat de timestamps van FB niet accuraat zijn en dat je er geen peil op kunt trekken.
Maar als iemand een logische verklaring zou hebben, welkom.
zaterdag 13 juli 2013 om 10:47
zaterdag 13 juli 2013 om 10:48
quote:julie2013 schreef op 13 juli 2013 @ 10:47:
Gedaan. Maar wordt veelal niet beantwoord.
Valt me wel op hoe iedereen hierop reageert hier. Meteen een oordeel klaar. Her en der kom ik het gewoon tegen dat mensen het daar over hebben. Dus ik dacht: onderzoekje, fun, niet meer.
Ik hou het gewoon op: FB werkt niet naar behoren.
Nou, dat stoort mij ook altijd! Open ik een topic, krijg ik verdorie reacties! "Pleur toch op", denk ik dan.
Maar mooi, het werkt niet, is de conclusie. Slotje?
Gedaan. Maar wordt veelal niet beantwoord.
Valt me wel op hoe iedereen hierop reageert hier. Meteen een oordeel klaar. Her en der kom ik het gewoon tegen dat mensen het daar over hebben. Dus ik dacht: onderzoekje, fun, niet meer.
Ik hou het gewoon op: FB werkt niet naar behoren.
Nou, dat stoort mij ook altijd! Open ik een topic, krijg ik verdorie reacties! "Pleur toch op", denk ik dan.
Maar mooi, het werkt niet, is de conclusie. Slotje?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
zaterdag 13 juli 2013 om 10:50
Ik zie nooit wie wanneer online was. Volgens mij zie je dat alleen als je de chat open hebt staan toch? Of kun je dat ook nog aan andere dingen zien? Vind het in elk geval bizar dat je elkaars online gedrag gaat controleren. Ik zou in dat in elk geval uitzetten zodat jouw onlinegedrag niet meer door anderen te zien is.