Laptop oververhit

13-07-2013 18:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik WIST wel dat ik iets vergeten was toen ik weg ging, maar wat... nu ben ik op vakantie en blijkt mijn laptop oververhit. Was ik hem vergeten te laten schoonmaken. Aangezien ik mijn Sims verslaving wel wil voeden wil ik hem dus wat koeler krijgen. Zelf durf ik hem niet open te maken en schoon te maken en mijn vriend wil er ook niet aan, want hij wil niks kapotmaken. Ik zit nu met een ventilator naast de computer en heb hem op energiebesparen gezet... iemand nog tips? Alvast bedankt!
quote:ClaudeFiolle schreef op 13 juli 2013 @ 22:39:

[...]

Geen goed idee. In je adem zit waterdamp, en dat vocht blaas je dan zo naar binnen.Hm, ik merk wel dat hij minder heet wordt nu.
Dat water is natuurlijk ook niet per direct een gevaar, maar wel op termijn. Maar blaas vooral lekker verder hoor.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
.
Voor een ventilator schoonmaken is echt geen diepgaande hardwarekennis nodig. Schroef de onderkant open (als dat kan natuurlijk, kan niet eens altijd, zoals bij macbooks) en je ziet de ventilator vanzelf wel. Hetzelfde geldt voor de koelsleuven, daarvan weet je toch waar die zitten, en ook daar kun je echt niks aan slopen. En dan een beetje afstoffen met een wattenstaafje of zo. In 't geval van 'n vriendin van mij kon je echter gelijk zien wat het probleem was, het leek wel alsof er een kat ontploft was in dat ding.. niet normaal zoveel haren als er in zaten. Draaide na schoonmaken en dichtschroeven als 'n zonnetje.

Heb trouwens wel eens gelezen dat je niet met een stofzuiger bij elektrische componenten moet gaan zitten vanwege magnetische velden die een stofzuiger verzoorzaakt. Dus zou dat risico niet nemen. Je hebt wel busjes perslucht die je hiervoor kunt gebruiken.
.
quote:Friia schreef op 13 juli 2013 @ 23:20:

Voor een ventilator schoonmaken is echt geen diepgaande hardwarekennis nodig. Schroef de onderkant open (als dat kan natuurlijk, kan niet eens altijd, zoals bij macbooks) en je ziet de ventilator vanzelf wel. Hetzelfde geldt voor de koelsleuven, daarvan weet je toch waar die zitten, en ook daar kun je echt niks aan slopen. En dan een beetje afstoffen met een wattenstaafje of zo. In 't geval van 'n vriendin van mij kon je echter gelijk zien wat het probleem was, het leek wel alsof er een kat ontploft was in dat ding.. niet normaal zoveel haren als er in zaten. Draaide na schoonmaken en dichtschroeven als 'n zonnetje.

Heb trouwens wel eens gelezen dat je niet met een stofzuiger bij elektrische componenten moet gaan zitten vanwege magnetische velden die een stofzuiger verzoorzaakt. Dus zou dat risico niet nemen. Je hebt wel busjes perslucht die je hiervoor kunt gebruiken.Dank je. Ik heb helaas geen perslucht of schroevendraaier bij de hand hier, maar ik zal dit onthouden voor de volgende keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven