Foto bewerking programma

16-07-2013 17:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een paar maanden een spiegelreflex en ben al lekker op dreef met foto's maken.

Ben nog steeds verliefd op mijn camera dus ben er zeker erg blij mee.

Enkel wil ik nu nog wel een stapje verder en na de hand eens kijken of ik mijn foto's kan gaan bewerken.

Hiervoor heb ik natuurlijk een programma nodig maar aangezien ik het eerst wil uitproberen ben ik zoek naar een gratis of dan wel te downloaden (torrent?) photoshop/fotobewerking programma.

Wie heeft er een goede tips voor mij?

Het liefste een beetje beginner proof qua gebruik gemak.
Met pixlr kun je online beeldbewerken
Photoshop

Als het niet ergens te downloaden valt, kun je misschien wel bij iemand 'n kopietje bietsen.
Photoshop en anders Paint Shop Pro, de laatste is goed voor beginners. Allebei hebben ze sowieso een proefversie van 30 dagen.
Photoshop Elements: de consumentenversie van Photoshop. Ca. ¤100,- als ik het goed heb. En heeft volgens mij ook een proefversie.
Paint.net die is gratis en vergelijkbaar met photoshop
Bedankt al voor de antwoorden tot nu toe.

Ik ga ze eens bekijken.
Als ik jou was zou ik sowieso voor Photoshop elements aan, dat is een simpelere versie van Photoshop en helpt je ook echt op weg. Je investeert 1 keer maar hebt er onwijs lang plezier van!

(Ik zit in de grafische sector en weet aardig wat van Photoshop elements mocht je er hulp bij nodig hebben)
Ik gebruik GIMP, dat heeft veel gemeen met Photoshop maar het is gewoon gratis legaal te downloaden.
Het is maar net wat jij verstaat onder 'bewerken' van foto's. Wil je zaken wegpoetsen, toevoegen, etc. dan kom je bij Photoshop uit. Het heeft wel een lange tijd nodig om er goed mee te kunnen werken. Gaat het om bijwerken van foto's dan is Adobe Lightroom heel erg geschikt. Adobe Lightroom is speciaal ontwikkeld voor de digitale fotografie. Een vergelijking tussen die twee staat hier: http://www.digitalefotogr ... g/photoshop-vs-lightroom/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven