Eten op het strand

18-07-2013 11:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer super lekker weer en ik verkeer in de luxepositie dat ik uit mijn werk nog even kan chillen op het strand. Om niet steeds iets te hoeven kopen in de eettentjes daar, wil ik wat inspiratie opdoen voor gerechten die ik thuis kan maken (snel, voor de zon onder is) - makkelijk mee kan nemen en op het strand kan nuttigen zonder gedoe.

Kom voorlopig niet verder dan sandwiches en gevulde wraps of salades. Iemand?
Je kunt het op je werk koel houden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, onduidelijk van mijn kant: Ik woon vlakbij het strand - van de keuken naar het strand kan ik het koel houden in een koelbox.
couscoussalade

rijke gevulde boterhammen, soort sandwich

Gazpacho met brood

andere rijkgevulde salade met de dressing apart

snelle soep in thermoskan met een broodje

Leuk hoor! Krijg nu helemaal zin in de zomer!
Couscoussalade maken we wel vaker, goed idee! En Gazpacho of soep vind ik ook een goed idee. Dankje cootjep!
Geen dank!

Geniet ervan!
Oh en pasta- of rijstsalade Ook lekker!
caeser salade

Tonijnsalade

wraps

broodjes

fruitsalade
Wat de rest al zeiden, lekkere dingen zitten ertussen.

Ik heb nog een lekker recept voor een koude Griekse komkommersoep, erg lekker;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Koude pastasalade, mjam
of wat ik ook wel eens doe: lekker turks brood met allerlei smeersels (tapenade, houmous, ailoli etc), olijven, van die met roomkaas gevulde pepertjes, komkommer, snoeptomaatjes. Kortom, allerlei lekkere hapjes en dan dat samen met een fles wijn lekker eten op het strand
het is wat het is
Ja, Ruiva, zeker lekker! Dat doe ik ook wel eens. En Komkommersoep lijkt me heerlijk, hoor ik veel positiefs over.
Ik woon niet zo dicht bij het strand dat ik weet of het mag, maar is het toegestaan op gedeeltes van het strand een mini bbq?

(ik heb hier in de buurt een paar natuurgebieden met aangelegde stranden en bij sommige mag je bbqen)

Dan kan je zon wegwerpbbq kopen van 2 euro en een paar kleine dingen meenemen. Wat extra kooltjes evt en dan leg je op de kooltjes pofaardappelen of mais in alu folie. Bovenop wat vlees of groente. Ik noem maar even wat hoor.

Je hebt voor 2 euro ook een chocoladefondue voor de bbq, in verschillende choco smaken. Lekker met fruit om in te dopen, cake, lange vingers, ananas erbij grillen, enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En een keer als toetje, pannenkoeken. Je moet ze natuurlijk wel koud lusten.

Was quiche al genoemd, met de ontelbare varianten mag die niet ontbreken om een keer mee te nemen naar het strand.

Zelf vind ik gehaktballen koud ook lekker. Lekker met stokbrood en een sausje.

Ik heb een keer zelf van die soort vietnamese loempiaatjes gemaakt, maar dan met mango end. die zijn als hapje bij meerdere dingen erg lekker met een zoetzure dipsaus.

Zelf een keer foccacia of gevuld brood of stokbrood maken. Wat kaasjes erbij en wat smeerseltjes en heb je ook iets lekkers.

Sushi is heerlijk om zelf te maken en mee te nemen.

(bovenstaande dingen moet je wel even de dag ervoor maken of het weekend ervoor en invriezen end., bedoel niet dat je dat nog even uit je werk gaat maken)

Verder sangria (ok geen eten).

Tapas hapjes zijn uitermate geschikt, heb wel veel ervan maar dan moet je al weten waar jullie van houden.

En wat ik grappig vond (niet mijn idee maar las ik ergens hier op het forum) dat iemand een pizza liet bezorgen aan het begin van het strand en daar ophaalde. Lijkt me echt geweldig , nou hou ik erg van pizza
nachos met kaasdip

kleine indische gehaktballetjes

sandwiches

cava/rosé/corona's
Lekker gebakken kippepootjes, rollade, good old aardappelsalade. Spinazie is koud ook prima te eten, gewoon uit het potje ala creme. Salade met gegrilde groentes oa paprika courgette champignons. Sperciboon salade. Alles is de avond van te voren te maken en zo de dag er op uit de ijskast te grissen en mee te nemen.
Mijn schoonzus had laatst ipv wraps een omelet gemaakt met roomkaas en ham ertussen. Dat dan oprollen net zoals met wraps. Was echt super lekker! Dat kan je eventueel als afwisseling doen
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2013 @ 12:49:

Lekker gebakken kippepootjes, rollade, good old aardappelsalade. Spinazie is koud ook prima te eten, gewoon uit het potje ala creme. Salade met gegrilde groentes oa paprika courgette champignons. Sperciboon salade. Alles is de avond van te voren te maken en zo de dag er op uit de ijskast te grissen en mee te nemen.

Rollade idd heerlijk, dag erna de restjes op brood of zo opeten. Aardappelsalade is heerlijk koud.

Sperciboon/harricot vert salade is idd heerlijk. Mijn succes recept ben ik kwijt maar lekker erin tomaat of gedroogde tomaat, gekookt ei, ham, sjalotje/bosui, dressing (en wat je er nog meer lekker in vindt)

Zo was die;

En wat lekker is met stokbrood, een kip/asperge/ananas salade;

Maar heb ook echte salades met aardbeien, meloen of mango end die echt heel lekker zijn. Of een witlofsalade met augurk, ui, ham, mandarijntjes, dressing enz.

Ja met fruit heb ik wel veel lekkere salades met `sla`. Zelf vind ik wel dat je daar iets hartigs bij moet hebben, stokbrood en nog wat dingen. Maar dat is persoonlijk, anders zou ik zo weer honger krijgen.
MV: Bbqen hebben wij ook al eens gedaan op het strand. Maar dat is meer voor een vrije dag op het strand, als je echt een paar uur de tijd hebt. Mag volgens mij best bij ons. Maar thuis hebben we een heerlijke grote, luxe gasbarbecue, dus ik bijna zonde om te friemelen op zo'n klein dingetje. (Hoewel bbqen met je voeten in het zand natuurlijk ook z'n chame heeft)

Pizza afhalen kan vlak bij de strand opgang. Je kunt het laten snijden en meenemen - heerlijk.

Sushi is een goede om mee te nemen, die onthoud ik!

En Nina en Elninjoo, lekker, dankje!
MV, doe je nog mee met het delen van recepten? Cheery vraagt dit in de OP aan je, maar je antwoord niet.
In de Allerhande van deze maand staat een lekkere en makkelijke pastasalade. Gisteren gemaakt, in een kwartier klaar! Echte aanrader wat mij betreft.Pastasalade met groene groente

Edit: bij mij opent de link niet het recept maar zoek even op de naam van de link op de ah pagina en je bent er. Of de papieren versie p. 59!
Frittata! Of Spaanse tortilla. Veel plezier, ben jaloers!
quote:hoppala schreef op 18 juli 2013 @ 13:21:

MV, doe je nog mee met het delen van recepten? Cheery vraagt dit in de OP aan je, maar je antwoord niet.

Oh heb ik niet gezien in de OP. Ja tuuk doe ik nog mee. Zal snel wat in orde brengen om te posten.

Dankje.
Naja, er staat namelijk nog geen enkel recept van jou in de dropbox, ook niet na herrinering. Daarom vroegen we ons af of je nog mee doet.
Ik ga regelmatig naar het strand en wil niet elke keer gek doen. Ik heb een koeltas, ik doe daar nen zak ijs in. Fles water, regelmatig een pak sangria, neem wat smeertelsjes mee, haal bij de Turk vers stokbroodje en nog iets anders lekkers een minipiza of een ding met gehakt erin. Zakje nootjes erbij en wat fruit nou dan kom ik de dag wel door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven