Elektrische moederfiets
vrijdag 19 juli 2013 om 03:55
Hallo,
Ivm de afstanden die ik moet rijden zou ik graag een elektrische (moeder-)fiets willen.
Iemand ervaring, welk merk, tips, accu in frame of op achterbankje, instap enz.
Ik had al gelezen dat je ook een gewone elektrische fiets kon kopen met daar een moederstuur op.
Kortom waar moet ik op letten of is handig?
Ivm de afstanden die ik moet rijden zou ik graag een elektrische (moeder-)fiets willen.
Iemand ervaring, welk merk, tips, accu in frame of op achterbankje, instap enz.
Ik had al gelezen dat je ook een gewone elektrische fiets kon kopen met daar een moederstuur op.
Kortom waar moet ik op letten of is handig?
vrijdag 19 juli 2013 om 08:03
Waarom wil je perce een breed stuur? Ik vind het niet zo heel handig namelijk, maar ik heb een dochter voorop. Als er geen kind voorop hoeft zou ik een gewoon stuur nemen.
Ik heb zelf een Cortina transport fiets, daar ben ik heel tevreden over en die is er ook in electrisch, ik heb de gewone. Misschien is dat iets? http://www.cortinaecomo.nl/990.html
Ik heb zelf een Cortina transport fiets, daar ben ik heel tevreden over en die is er ook in electrisch, ik heb de gewone. Misschien is dat iets? http://www.cortinaecomo.nl/990.html
vrijdag 19 juli 2013 om 09:11
Ik vind zo'n moederfietsstuur ook niet handig, ik had een moederfiets en die is gejat, nu heb ik een gewone fiets (ook een Cortina) die toevallig een lage instap heeft, en ik heb er wel zo'n dubbele standaard bij gekocht.
Volgens mij kun je zo'n stuur voor een moederfiets trouwens ook los bestellen, op www.moederstuur.nl Dus dan kun je in principe elke fiets nemen.
Volgens mij kun je zo'n stuur voor een moederfiets trouwens ook los bestellen, op www.moederstuur.nl Dus dan kun je in principe elke fiets nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 19 juli 2013 om 09:16
Het moederfietsstuur is alleen maar fijn op een fiets die daar ook voor ontworpen is. De ruimte tussen zadel en stuur is groter, zodat je makkelijker opstapt met een kinderzitje voorop, maar wél een groter stuur nodig hebt om goed te kunnen blijven sturen.
Op een gewone fiets zit het stuur te ver naar achteren en zit zo'n stuur alleen maar in de weg.
Op een gewone fiets zit het stuur te ver naar achteren en zit zo'n stuur alleen maar in de weg.
vrijdag 19 juli 2013 om 09:18
vrijdag 19 juli 2013 om 09:59
Ik heb een (smal) moederstuur op een gewone fiets. Dochter zit daardoor wat verder naar voren en zo heb ik voldoende ruimte om op en af te stappen.
Bij een elektrische fies zit er vaak bediening op het stuur met allemaal knopjes. Mijn dochter drukt al die knopjes in tijdens het fietsen. Mijn vader heeft om die reden zijn voorstoeltje weggedaan en heeft mijn dochter en kleinste nichtje nu achterop terwijl ze normaal nog voorop zitten.
Bij een elektrische fies zit er vaak bediening op het stuur met allemaal knopjes. Mijn dochter drukt al die knopjes in tijdens het fietsen. Mijn vader heeft om die reden zijn voorstoeltje weggedaan en heeft mijn dochter en kleinste nichtje nu achterop terwijl ze normaal nog voorop zitten.
vrijdag 19 juli 2013 om 10:03
Mijn moeder heeft ook een elektrische fiets. Als zoon er is, doet ze de bobike voorzitje erop. Zoon zat eerst wel aan de knopjes, maar nu hij de bel heeft ontdekt is dat veel mooier. Gewoon afleiden dus. Ik heb haar fiets weleens geleend. Ze heeft een gazelle. Heerlijk ding zeg. Het is dat ze zo duur zijn.
vrijdag 19 juli 2013 om 15:46
Ik had een gazelle moederfiets en sinds een paar weken een Gazelle Miss Grace ebike. Alle dingen die ik prettig vond aan mijn moederfiets zitten hier ook op, ik heb zelfs het idee dat het nauwelijks scheelt in ruimte tussen zadel en stuur. Stuurslot en brommerstandaard zijn aanwezig, plus een transportkrat dus ik An veel meer meenemen dan op de moederfiets.
zaterdag 20 juli 2013 om 18:14
Ik heb de sparta amazone elektrische moederfiets (http://www.izibike.nl/spa ... NTU8cm7vrgCFchX3godC0EAfw) Ideaal en ik wil hem echt niet meer kwijt. Kan een buggydrager op en daarnaast zijn er speciale zitjes voor (ook de yepp past er met enige moeilijkheid gewoon op). Er zit ook een stuurslot op.
Ik zou niet voor de giant mio gaan. Ik weet trouwens niet eens of die al leverbaar is, maar ik heb die fiets driekwartjaar in bestelling gehad en na een jaar (toen ik al was overgestapt op een ander merk), was het ding nog niet leverbaar.
Ik zou niet voor de giant mio gaan. Ik weet trouwens niet eens of die al leverbaar is, maar ik heb die fiets driekwartjaar in bestelling gehad en na een jaar (toen ik al was overgestapt op een ander merk), was het ding nog niet leverbaar.
zaterdag 20 juli 2013 om 21:36
Ik heb een electrische fiets, geen moederstuur erop gehad en toch een kind voorop gehad. Geen probleem (Yepp). Nu dochter achterop zit is het ook geen punt. Ik heb de accu bij de bagagedrager. Achterzitje is ook van Yepp.
Ik zou dus gaan voor een fiets die je prettig vindt om te fietsen, de kinderzitjes zal geen groot probleem worden. Ik heb wel een dubbele standaard erop laten zetten.
Ik zou dus gaan voor een fiets die je prettig vindt om te fietsen, de kinderzitjes zal geen groot probleem worden. Ik heb wel een dubbele standaard erop laten zetten.