Macedonie
maandag 19 juli 2010 om 16:01
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
vrijdag 12 juli 2013 om 06:48
Ik vind Skopje zelf geen bijzonde stad, niks te zien eigenlijk. Maar vlakbij ligt Matka, dat is een hele mooi kloof waar je kunt wandelen, dat vond ik wel bijzonder.
De afstanden zijn mischien niet zo groot, maar de wegen zijn niet al te best, dus je zal er iets langer over doen.
Skopska salad is mijn favoriet! Yummie! Overal te verkrijgen.
Komkommer, tomaat, ui en witte kaas. En het smaakt daar zoveel beter!
Heidel, hoi! Knuffel voor jou!
De afstanden zijn mischien niet zo groot, maar de wegen zijn niet al te best, dus je zal er iets langer over doen.
Skopska salad is mijn favoriet! Yummie! Overal te verkrijgen.
Komkommer, tomaat, ui en witte kaas. En het smaakt daar zoveel beter!
Heidel, hoi! Knuffel voor jou!
vrijdag 12 juli 2013 om 08:50
Hee viev, wat ben je vroeg wakker! Mooi weer hier en hopelijk
ook bij jou! Dankjewel voor de Knuffel. Die krijg je meteen terug! Wanner komt je man?? Of ga je eerst nog naar MK, je hebt vast nog wel een paar vakantiedagen, toch?
Heb nu nachtdienst..oewah echt geen zin in..
Wens je een prettig weekend.
Hallon, hoe is het met je je bent zo stil...
ook bij jou! Dankjewel voor de Knuffel. Die krijg je meteen terug! Wanner komt je man?? Of ga je eerst nog naar MK, je hebt vast nog wel een paar vakantiedagen, toch?
Heb nu nachtdienst..oewah echt geen zin in..
Wens je een prettig weekend.
Hallon, hoe is het met je je bent zo stil...
vrijdag 12 juli 2013 om 11:43
Ik lees nog mee hoor! Maar ik wil minder forummen en ik heb momenteel dingen te doen op mijn werk! Dus dat gaat eindelijk een beetje de goede kant op, dus misschien komt het met de carriere nog wel goed.
En ik ben vorige week naar NL geweest! Superleuk om nog eens thuis te zijn, maar t blijft altijd een beetje moeilijk om afscheid te nemen als ik daarna weer weg ga.
Ook hebben we zo goed als besloten dat we hier nog maximaal twee jaar gaan blijven en dan ergens anders heen. T blijft moeilijk en ik vind t eigenlijk best pittig om in een 'nieuwe taal' te werken.
Heidel, zijn jullie nu al verhuisd eigenlijk? En hoe gaat t verder?
Viev, spannend weer een nieuwe baan! En eerst nog ff naar NL, leuk!
En ik ben vorige week naar NL geweest! Superleuk om nog eens thuis te zijn, maar t blijft altijd een beetje moeilijk om afscheid te nemen als ik daarna weer weg ga.
Ook hebben we zo goed als besloten dat we hier nog maximaal twee jaar gaan blijven en dan ergens anders heen. T blijft moeilijk en ik vind t eigenlijk best pittig om in een 'nieuwe taal' te werken.
Heidel, zijn jullie nu al verhuisd eigenlijk? En hoe gaat t verder?
Viev, spannend weer een nieuwe baan! En eerst nog ff naar NL, leuk!
vrijdag 12 juli 2013 om 21:22
zaterdag 13 juli 2013 om 01:33
Hallo coriene, je mag best roken hoor, op de terrasjes. en ook op straat. De sigaretten zijn er trouwens erg goedkoop, moet je wel "eigen merk" kopen! Veel plezier! En geef een update van je vakantie!
Hee hallon, nee we zijn nog niet verhuisd, we hebben teveel wensen.
Je was dus weer in NL, je gaat best vaak. Had je heimwee?
Wij gaan deze zomer naar NL. Heb er zin in!
Hoe is het nu met Kate, viev? Is het er al?
Hee hallon, nee we zijn nog niet verhuisd, we hebben teveel wensen.
Je was dus weer in NL, je gaat best vaak. Had je heimwee?
Wij gaan deze zomer naar NL. Heb er zin in!
Hoe is het nu met Kate, viev? Is het er al?
woensdag 17 juli 2013 om 20:03
In Macedonie mag je nog op veel plekken binnen roken.
Nou, het mag niet, maar het wordt wel gedaan.
Hallon, fijn dat het op het werk beter gaat! Eindelijk maar toch. Luisteren ze eindelijk naar je?
Ik vind het nog steeds knap van je, de taal en alles, je weet wel.
En nog max 2 jaar daar. En dan?
Heidel, nog steeds niks gevonden?
zoek rustig door, je hebt toch geen haast?
Wij wachten op het visum, zouden vandaag wat horen, maar niks gehoord..... balen.
Laatste dagen op het werk en dan 2 weken vrij voordat ik bij mijn nieuwe baan begin!
Nou, het mag niet, maar het wordt wel gedaan.
Hallon, fijn dat het op het werk beter gaat! Eindelijk maar toch. Luisteren ze eindelijk naar je?
Ik vind het nog steeds knap van je, de taal en alles, je weet wel.
En nog max 2 jaar daar. En dan?
Heidel, nog steeds niks gevonden?
zoek rustig door, je hebt toch geen haast?
Wij wachten op het visum, zouden vandaag wat horen, maar niks gehoord..... balen.
Laatste dagen op het werk en dan 2 weken vrij voordat ik bij mijn nieuwe baan begin!
donderdag 18 juli 2013 om 07:38
Hallo lieve viev, hopelijk moeten jullie niet te lang meer wachten op het visum .. ga je naar MK als je vrij hebt, of ga je met je man de wittebroodsweken in ...of samen naar Nederland?
Wij gaan volgende week (donderdag) op vakantie 2 weken, een nacht in Luxemburg, een nacht in Leuven, dan NL en op de terugweg 3 nachten in Düsseldorf. Heb er zin in. Man is er na 3 maanden werken ook aan toe.
Hallon, heb je ook vakantieplannen? Even lekker naar het zonnige zuiden?
Mijn man kwam met het idee volgend jaar samen naar MK te gaan zonder kinderen, dan zijn de vluchten veel goedkoper vanaf Brussel. Eind juni of zo, voordat de schoolvakanties beginnen.
Wij gaan volgende week (donderdag) op vakantie 2 weken, een nacht in Luxemburg, een nacht in Leuven, dan NL en op de terugweg 3 nachten in Düsseldorf. Heb er zin in. Man is er na 3 maanden werken ook aan toe.
Hallon, heb je ook vakantieplannen? Even lekker naar het zonnige zuiden?
Mijn man kwam met het idee volgend jaar samen naar MK te gaan zonder kinderen, dan zijn de vluchten veel goedkoper vanaf Brussel. Eind juni of zo, voordat de schoolvakanties beginnen.
vrijdag 19 juli 2013 om 09:20
Ga je naar Macedonie op vakantie, viev? Hopelijk komt dat visum snel in orde!
Heidel, klinkt lekker zo'n vakantiereisje! Luxenburg en Leuven zijn beide leuke steden!
Wij gaan naar het hoge noorden. Bergwandelen. Dit keer zonder ruzie, want we hebben nu een waterdichte tent waarin genoeg ruimte is om normaal te slapen. En dan rijden we terug via het buurland. Dus dit keer niet naar het zonnige zuiden.
En tja, na twee jaar? Misschien terug naar het thuisland van mijn vriend want hij heeft veel heimwee en kan er misschien een betere baan krijgen. OF we gaan ergens heen waar het goed is voor mijn carriere. Dus bestemming is nog een beetje onbekend.
Heidel, klinkt lekker zo'n vakantiereisje! Luxenburg en Leuven zijn beide leuke steden!
Wij gaan naar het hoge noorden. Bergwandelen. Dit keer zonder ruzie, want we hebben nu een waterdichte tent waarin genoeg ruimte is om normaal te slapen. En dan rijden we terug via het buurland. Dus dit keer niet naar het zonnige zuiden.
En tja, na twee jaar? Misschien terug naar het thuisland van mijn vriend want hij heeft veel heimwee en kan er misschien een betere baan krijgen. OF we gaan ergens heen waar het goed is voor mijn carriere. Dus bestemming is nog een beetje onbekend.
vrijdag 19 juli 2013 om 11:24
Hallo hallon, leuk dat weer even langs komt, Weer een sportieve natuurvakantie voor jullie, hopelijk zonder regen!! Hier is het superlekker zomerweer, echt heerlijk. Hoe is het weer bij jou? Ook zonnig toch?
En viev, ook zon bij jou?
Ik wens jullie een prettig weekend, moet nog vijf dagen werken en dan zijn we weg. Tot ziens
En viev, ook zon bij jou?
Ik wens jullie een prettig weekend, moet nog vijf dagen werken en dan zijn we weg. Tot ziens
vrijdag 19 juli 2013 om 14:38
Superlekker weer hier ook! De zomer is dit jaar al zo veel beter dan vorig jaar. Echt warm is niet, denk een graad of 20, 22, maar wel zonning en droog! Super! Het enige wat niet fijn is, is dat ik moet werken terwijl iedereenop vakantie is...
Fijne vakantie heidel! Hopelijk blijft het de komende tijd ook zo lekker weer!
Fijne vakantie heidel! Hopelijk blijft het de komende tijd ook zo lekker weer!
zaterdag 10 augustus 2013 om 09:32
We zijn sinds gisteren terug, viev. Fijn dat je man er is!!!! Ik ben zo blij voor jullie. Hoe bevalt je nieuwe baan?? Ook een kans voor je man dat hij er kan werken?
Onze vakantie was ook heel erg leuk, veel mooi weer. Luxemburg en Leuven , heel gezellig. De zeeuwse kust was heerlijk, veel zon!! We zijn lekker bruin en uitgewaaid.
Ook Düsseldorf is echt een superstad, moet je echt eens heen met je man.
Nu zijn we weer aan het huizen zoeken..... en zo de tuin in, het is hier heerlijk weer.
Hoe is het met jou hallon, ook al terug van vakantie??
En Springchicken.. vertel...
Prettig weekend!!
Onze vakantie was ook heel erg leuk, veel mooi weer. Luxemburg en Leuven , heel gezellig. De zeeuwse kust was heerlijk, veel zon!! We zijn lekker bruin en uitgewaaid.
Ook Düsseldorf is echt een superstad, moet je echt eens heen met je man.
Nu zijn we weer aan het huizen zoeken..... en zo de tuin in, het is hier heerlijk weer.
Hoe is het met jou hallon, ook al terug van vakantie??
En Springchicken.. vertel...
Prettig weekend!!
zondag 11 augustus 2013 om 12:22
Erg leuke vakantie gehad dus, en ook nog eens mooi weer. Dat is nooit een zekerheid in Nederland.
Nieuwe baan bevalt erg goed, ik vertrek morgen voor 2 weken naar Polen.
We zijn nog druk bezig met visum. Mijn paspoort moet ook opgestuurd worden, maar die heb ik nodig voor mijn werk. Dus ik moet eerst nog een extra ID-kaart aanvragen.
Nieuwe baan bevalt erg goed, ik vertrek morgen voor 2 weken naar Polen.
We zijn nog druk bezig met visum. Mijn paspoort moet ook opgestuurd worden, maar die heb ik nodig voor mijn werk. Dus ik moet eerst nog een extra ID-kaart aanvragen.
maandag 12 augustus 2013 om 09:32
Hallo viev! Hoe is het in Polen? Ben je in Warschau of Krakau? Het moeten heel mooie stden zijn. Dus je man is bij en heeft nog een visum nodig? Blijven jullie voorlopig in de UK?
Zat laatst te denken aan de andere outsiders.. heb jij nog contact?
Heb de hele week nog vrij en het is heerlijk weer!!! Joepiedepoepie..
Vanavond gaan we een huis bekijken, met open haard en garage en wel 6 kamers.
Zat laatst te denken aan de andere outsiders.. heb jij nog contact?
Heb de hele week nog vrij en het is heerlijk weer!!! Joepiedepoepie..
Vanavond gaan we een huis bekijken, met open haard en garage en wel 6 kamers.
zondag 25 augustus 2013 om 12:57
Pffff hier ben ik allang weer aan het werk, ik zal even updaten over mijn reis
Skopje was wel leuk, maar zal in 2015 denk ik iets leuker zijn. Matka meer was mooi.
Bitola zelf was niet heel bijzonder, het natuurpark Pelister vonden we erg mooi. Zijn nog met een jeep de berg op geweest en hebben er zelf ook veel gewandeld.
Ohrid vonden we te toeristisch, overal waar we kwamen liepen er Nederlanders. Het was er ook een stuk duurder dan in de andere plaatsen. Wel lekker wijn gedronken. Zijn nog naar Green Beach festival geweest met Ferry Costen. We vonden de boottocht op het meer om 10 uur savonds zeker de moeite waard, dit was echt heel mooi. Ook de grotkerken waren speciaal. We hebben een rondje meer gedaan en de vis gegeten in Albanië.
Uiteindelijk lichte schade aan onze huurauto gehad, maar dit heeft ons maar 45 euro gekost, viel enorm mee dus. Want pffff wat zijn die wegen slecht en wat rijden ze asociaal.
We hebben het super naar ons zin gehad, Macedonie is dus echt een aanrader!!
Skopje was wel leuk, maar zal in 2015 denk ik iets leuker zijn. Matka meer was mooi.
Bitola zelf was niet heel bijzonder, het natuurpark Pelister vonden we erg mooi. Zijn nog met een jeep de berg op geweest en hebben er zelf ook veel gewandeld.
Ohrid vonden we te toeristisch, overal waar we kwamen liepen er Nederlanders. Het was er ook een stuk duurder dan in de andere plaatsen. Wel lekker wijn gedronken. Zijn nog naar Green Beach festival geweest met Ferry Costen. We vonden de boottocht op het meer om 10 uur savonds zeker de moeite waard, dit was echt heel mooi. Ook de grotkerken waren speciaal. We hebben een rondje meer gedaan en de vis gegeten in Albanië.
Uiteindelijk lichte schade aan onze huurauto gehad, maar dit heeft ons maar 45 euro gekost, viel enorm mee dus. Want pffff wat zijn die wegen slecht en wat rijden ze asociaal.
We hebben het super naar ons zin gehad, Macedonie is dus echt een aanrader!!
maandag 26 augustus 2013 om 08:39
Hee leuk Springchicken, je hier weer te zien! Werken is echt pfff, hier precies hetzelfde.
Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad in MK, teveel nederlanders, ja houd ik ook niet van, maar vind ik nog fijner als teveel Duitsers..Het meer vind ik gewoon zo fantastisch, we hadden een appartmentje vorig jaar, waar je de zon kon zien opgaan en dat is echt heerlijk.
Waarom zal Skopje 2015 iets leuker zijn?
Hoi viev, weer terug in de UK, waar gaat de volgende zakenreis heen? Ik weet het is om te lachen, maar ik zal me blij zijn met een postzegelkamer!! Forumkamer zou ook leuk zijn, idd.
Heb nu vrij , moest gister werken. Alles ligt hier overhoop, manlief is al aan het pakken
Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad in MK, teveel nederlanders, ja houd ik ook niet van, maar vind ik nog fijner als teveel Duitsers..Het meer vind ik gewoon zo fantastisch, we hadden een appartmentje vorig jaar, waar je de zon kon zien opgaan en dat is echt heerlijk.
Waarom zal Skopje 2015 iets leuker zijn?
Hoi viev, weer terug in de UK, waar gaat de volgende zakenreis heen? Ik weet het is om te lachen, maar ik zal me blij zijn met een postzegelkamer!! Forumkamer zou ook leuk zijn, idd.
Heb nu vrij , moest gister werken. Alles ligt hier overhoop, manlief is al aan het pakken
dinsdag 27 augustus 2013 om 13:58
En Skopje is al zoveel verbeterd in de afgelopen jaren..... maar het is ook niet mijn favoriete stad.
Veel Nederlanders in Ohrid wil ik wel geloven, je ziet overall reclame!
Fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad!
Ja, die postzegel kamer zal fijn zijn, dan hoef jij er verder niet meer naar te kijken, deur dicht!
Volgende zakenreis wordt weer Polen waarschijnlijk.
Veel Nederlanders in Ohrid wil ik wel geloven, je ziet overall reclame!
Fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad!
Ja, die postzegel kamer zal fijn zijn, dan hoef jij er verder niet meer naar te kijken, deur dicht!
Volgende zakenreis wordt weer Polen waarschijnlijk.