e-reader vraagje.

21-07-2013 10:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik voor mijn verjaardag een Sony e-reader gekregen.

Ben er super de puper blij mee!

Ik zit het een beetje te ontdekken en mij valt op dat het scherm flikkert wanneer ik ga scrollen of naar een andere pagina ga. Zelf vind ik het wat vreemd, maar voor ik actie onderneem vraag ik me af of dit misschien toch normaal is?

Iemand ervaring hiermee?
Dat hoort zo, komt omdat het scherm opgebouwd is met e-ink.
Is normaal.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Normaal voor de Sony.
ah nou. Dan hoef ik dus niks te doen :-) En er gewoon aan wennen.
Hier ook de e-reader van Sony, heeft het ook.
Bevalt het? Ik, als boekverslaafde, vind het moeilijk om afstand te doen van de ouderwetse papieren versie. Kun je eraan wennen?
Oke, ik heb de Kobo Glo en herken het niet

Zal wel bij de Sony horen
quote:rozehanddoek schreef op 21 juli 2013 @ 11:13:

Bevalt het? Ik, als boekverslaafde, vind het moeilijk om afstand te doen van de ouderwetse papieren versie. Kun je eraan wennen?

Mij bevalt het super, las al veel, lees nu nog veel meer.

In de Kobo Glo zit een ingebouwd lampje.

Ik zet altijd het lettertype iets groter dan standaard....mijn ogen worden oud

Ik lees nu ook boeken die ik eerst zou hebben laten liggen, maar nu gewoon eens probeer, en daar zitten verrassend goede boeken bij

Ik heb een stevig hoesje erbij gekocht, houd dan ook nog eens lekker vast
Ik ga het eens proberen. Op vakantie neem ik altijd bergen boeken mee, vandaar dat ik voor de e-reader wilde gaan. Scheelt een hoop bagage denk ik.

Dat is een flink voordeel voor mij.
Ik heb ook een sony, en dat is normaal. Hij moet heel even de pagina laden.

Hier scheelt de e-reader ook een boel kilo's aan boeken op vakantie meenemen. En het is nog goedkoper ook, aangezien ik nu geen papieren boeken meer koop, maar boeken via via krijg of download.
Yep, doet de mijne ook. Is een heerlijk ding hoor! Ik heb er een stevig hoesje met lampje bij en neem em overal mee naartoe. Ideaal.
quote:pearle schreef op 21 juli 2013 @ 11:13:

Oke, ik heb de Kobo Glo en herken het niet

Zal wel bij de Sony horenIk overweeg momenteel de Kobo Glo. Ben jij er tevreden over?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!

Ik vind het ideaal. Het is alleen even wennen dat je niet heel makkelijk een hoofdstuk terug bladert ofzo. Het kan wel, maar je doet het niet zo snel. Maar hoe vaak doe je dat nou..

Een vriendin die niet kon wennen aan het vast houden van zo'n ereader, is na de aanschaf van een beschermhoesje ook om. Die is namelijk ook gemaakt van een voorkant en achterkant, waardoor je het vast kan houden als een boek.

Ja! Ik had niet verwacht dat ik het zo ideaal zou vinden. Klein, licht, dus gaat overal mee naar toe waar ik ga, dus ik kan nog veel meer lezen dan ik al deed

Ik heb ook een Sony en bij mij flikkert-ie ook even, vind het niet storend.
Het was mij nog nooit opgevallen, maar inderdaad een soort van flikkertje bij het omslaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn Kobo Glo bevalt prima. Er is nu ook een nieuwere versie op de markt: Kobo Aura HD, die is is groter+zwaarder maar heeft wel een hogere resolutie.

Mijn boekverslaafde ouders zijn ook allebei over. Maar zij gingen ook wekelijks naar de bibliotheek, dus ze waren heel content toen ik ze een rijkgevulde e-reader gaf. Het feit dat je de letters kan vergroten, vinden ze ook een verademing. Ieder boek is nu een grote letter boek. Verder vind ik het zelf heel fijn dat ik geen zware boeken meer in m'n handen heb, en ik op m'n zij kan liggen in bed terwijl ik lees.

Al vind ik papier fijner, ik vind een e-reader wel zoveel voordelen hebben dat ik nooit meer een papieren boek lees. Ik zou wel een e-reader nemen met min. 6 inch scherm, anders is het wel erg klein.

Ik dacht ook dat ik het echte, papieren boek zou missen, maar nee, totaal niet. Een ereader is zoveel fijner: lichter om vast te houden, kleiner, geen vervelende pockets meer die liever dicht willen zijn dan opengeslagen, en tig, wat zeg ik, honderden boeken op het formaat van 1.

Enig minpuntje: niet alles is te krijgen als ebook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik lees in het Engels en er zijn amper tot geen boeken die niet als ebook beschikbaar zijn.

Ik vind een boek erg fijn, maar ik vind het lastig dat een boek niet zo makkelijk open blijft liggen zoals een reader op de pagina blijft. Als je even een ander boek wil lezen kan dat ook en niet iedereen kan zien wat je aan het lezen bent

Als ik ik in de avond in bed lees neem ik vaak de tablet omdat ik vaak al lezend in slaap val. Overdag de reader.

Voor iedereen die nog een reader wil gaan kopen zou ik wifi en een touchscreen aanraden.

Ik ga straks eens op mijn bebook kijken of ik ook zoiets zie. Is daar niet nog iets in aan te passen?
Het Viva forum is papaja.
Ik heb juist nog nooit mijn wifi gebruikt op mijn ereader. Waar gebruik je het voor?
Ik heb het niet op mn ereader omdat mijn idee was dat ik dat niet nodig had. In de praktijk ben ik vaak te lui om steeds met een kabeltje boeken op de reader te moeten zetten dan lees ik op de tablet omdat ik het daar met wifi op kan zetten.

Zo'n reader met kabel is prima als je een berg boeken in een keer op je reader zet, maar voor even snel lijkt wifi me heel handig.
Het Viva forum is papaja.
Internet/wifi op mijn e-reader is heel traag. Ik dacht ook dat ik er dan gemakkelijk en boek op kon zetten, maar in de praktijk doe ik dat dus nooit. Ook voor 1 boek gebruik ik de laptop en een kabeltje.
.
Hier ook geen wifi. Er staan bijna 1000 boeken op, dus die ene keer dat je hem aan de computer hangt is niet storend. En mijn man had eerst een gewone zonder touch en nu met, maar veel voordelen heeft het niet echt vind hij. Ik moet er nog eens 1 aanschaffen voor mezelf. De boekenkast is vol, dus word echt tijd haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven