In mijn eentje?

22-07-2013 12:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan. In de brandende zon in de tuin onder een flutparasol. En dus een partytent van 3x4 gekocht. Die ligt nu naast me op het terras. Volgend jaar komt de zonwering, maar daar hebben we nu nog niks aan. En dus kijk ik samen met een glas ijsblokjes en wat cola naar de tent, en hij naar mij. Want....kan je zo'n ding in je eentje opzetten vraag ikme ineens af? Technisch moet dat lukken,maar qua gewicht?

Wie geeft me een schop onder mijn hol? Of heeft niks te doen en wil in ruil voor een glas roze dat ding helpen opzetten?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ja joh! Dat lukt vast. Gewoon goed nadenken en goed kijken de hele tijd. Als je op de Utrechtse Heuvelrug woont kom ik wel even helpen
Rose lust ik wel. Waar woon je, haha.
Tuurlijk! Gewoon proberen.
Oooh, dat wordt nog wat in je eentje... Het is met 2 veel makkelijker, omdat je tegelijk werken kunt om eerst de ene en dan de andere kant op te zetten.

Doe rustig aan en stop zodra je gefrustreerd raakt in dit weer
Ja, het kan, maar vraag niet hoe.

Uiteindelijk zul je puffend en zwetend tevreden naar het resultaat kunnen kijken, maar dan is het al bijna zonsondergang. Succes.

En goeikoop blijkt weer duurkoop te zijn! Op de beschrijving staat dat een stang bestaat uit drie delen. 2x2 en een keer 2a. Zitten er nergens stickertjes met nummertjes op die palen! Nou ja, zucht op hoop van zege dan maar....
Oh stom... Wat Louba zegt is wel een goeie, echt stoppen als je gefrustreerd raakt!
Dit werkt bemoedigend Cateau. Wel een uitdagng om jou je ongelijk te bewijzen.

Vraag me af of ik de buurman die nachtdienst heeft gehad hier voor wakker mag maken . Zal wel niet he?
quote:adorabull schreef op 22 juli 2013 @ 12:29:

Dit werkt bemoedigend Cateau. Wel een uitdagng om jou je ongelijk te bewijzen.

Vraag me af of ik de buurman die nachtdienst heeft gehad hier voor wakker mag maken . Zal wel niet he?

Ik spreek uit ervaring, vandaar.

Geef de moed niet op, blijf innerlijk kalm en bewaar het overzicht. Doe het hobbymatig, als het ware, als iets leuks en dan moet het goed komen.

Als het goed is staan er wel stickertjes op de pijpen.
Eerst uit leggen op de grond en de onderdelen identificeren. Kijken of alles compleet is. En dan de bovenkant van de tent eerst in elkaar, dan de helft van de poten. Daaroverheen het doek en dán pas de tweede helft van de poten eronder.

(ja, heb veel Ikea ervaring in mijn eentje )

Succes!
Ik wil je ook wel helpen, waar woon je?
Ik heb het vermoeden dat het gaat lukken
drie delen zijn twee stangen die in elkaar schuiven en een los voetje met een rond gat erin?
Lorem Ipsum
verder; wat Louba zegt

(zo en niet anders haha)
Lorem Ipsum
quote:adorabull schreef op 22 juli 2013 @ 13:15:

Ik heb het vermoeden dat het gaat lukkenDat wordt genieten straks!
Ik herinner me een topic over het in elkaar zetten van een IKEA bank, ook in haar eentje, en dat lukte ook. Dus dit gaat ook lukken.

Wel graag een update af en toe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt het, ik ben zo eigenwijs dat ik het ik het ook voor elkaar krijg
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Kom op, het moet lukken. Geweldig toch als je het zelf hebt weten te fixen? Nou dan. En anders nog een vriendin of buuf vragen te helpen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe gaat het? Ik heb ook net het topic gelezen over de IKEA bank, dus zit met smart te wachten op updates (durf zelfs geen ijsje te halen, straks is dit topic weg...)
Jaaaa! Het is gelukt!! En dat in de hitte! De palen lagen binnen dus voor elk stukje kon ik weer even afkoelen! Ik heb wel even een frustratiepauze genomen omdat het bovendeel telkens losschoot. De 'zen' liep dan ook in stralen van mijn hoofd af . Dank louba voor de tip! Na een ijsje was de zen weer terug.

En nadat de poten eronder stonden was het losschietprobleem opgelost. Hij had meer druk nodig denk ik. Had dat niet gelukt had ik plan B in werking gesteld. 'ducttape helpt overal bij'. Dat was gelukkig niet nodig dus. Het had ook handig geweest als ik niet eerst het hele frame op had gezet. Het doek kreeg ik er niet meer over toen wegens te hoog, of te korte pootjes. De onderste delen van de poten eraf gehaald weer, toen het doek, en daarna de pootjes weer. Dat ging! Aldoende leert men.

En hij staat goed ook. Deze kan weer op mijn CV! Pleegdochter kwam thuis na een dag aan het meer met vriendinnen en vond hem ook gaaf. En of we dus gingen BBQ en. Nee dus, gewoon gebakken aardappeltjes met sla en een karbonade. Nou ja, dat was dan bij gods gratie ook wel goed. Maar dat we nu toch echt een keer konden BBQ- en vanwege de schaduw. So be it! Morgen ofzo.
Heel goed gedaan! En dat met dit weer! Morgen lekker de hele dag van genieten Lekker morgen BBQ-en en jullie onder de partytent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven