Vodafone. Mag dit?
maandag 22 juli 2013 om 14:06
Ik heb nu een toestel en abonnement via mijn werkgever. Bij Vodafone. Dit nummer heb ik al meer dan 10 jaar en van meerdere werkgevers meegenomen naar deze werkgever.
Nu ga ik weg en heb ik even tijdelijk geen baan en ga ik een prive toestel + abonnement aanschaffen. En ik wil het nummer weer graag meenemen. Onze mobiele beheerder (bij ons intern, niet van Vodafone) zegt dat dit alleen kan als ik een heel ongustig abonnement van Vodafone neem zonder toestel.
Maar mag dit eigenlijk wel? Ik heb nooit eerder problemen gehad om mijn nummer mee te nemen. Ik zat voorheen wel altijd bij KPN. Misschien is dat het verschil.
Nu ga ik weg en heb ik even tijdelijk geen baan en ga ik een prive toestel + abonnement aanschaffen. En ik wil het nummer weer graag meenemen. Onze mobiele beheerder (bij ons intern, niet van Vodafone) zegt dat dit alleen kan als ik een heel ongustig abonnement van Vodafone neem zonder toestel.
Maar mag dit eigenlijk wel? Ik heb nooit eerder problemen gehad om mijn nummer mee te nemen. Ik zat voorheen wel altijd bij KPN. Misschien is dat het verschil.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
maandag 22 juli 2013 om 14:12
maandag 22 juli 2013 om 14:16
Het kan zijn dat jouw abonnement via je werkgever een einddatum heeft die nog ver in de toekomst ligt. Je kunt het nummer pas meenemen als dit abonnement eindigt (of je moet afkoopkosten willen betalen). Misschien is het mogelijk om het abonnement van Vodafone over te nemen. Het abonnement gaat dan van zakelijk naar privé en het kan zijn dat de "privé-versie" van het abonnement duurder is (en dat de beheerder dat bedoelt met "ongunstig abonnement").
maandag 22 juli 2013 om 14:27
Ik heb bij klantenservice van mobiele aanbieder gewerkt, het kan wel (je nummer meenemen) maar er zitten andere voorwaarden aan vast (het duurt soms wat langer, dus je moet het op tijd aangeven). Ik denk idd dat hij bedoelde ongunstig abonnement als in: duurder want particulier. Je kunt wel degelijk overstappen naar een andere aanbieder (KPN ofz) maar het kan zijn dat als je abonnement nog niet afgelopen is dat dat contract van je werk nog doorloopt. En dat moet dan wel betaald worden
maandag 22 juli 2013 om 14:50
Over het algemeen heb je drie maanden opzegtermijn bij een zakelijk contract. Het nummer staat waarschijnlijk niet op jouw naam maar dat van je baas.
Je kan een nummer alleen kosteloos overnemen als het buiten contractsdatum is. Is dat het niet betaal je de resterende maanden contract in 1 keer (afkoopsom).
Je kan een nummer alleen kosteloos overnemen als het buiten contractsdatum is. Is dat het niet betaal je de resterende maanden contract in 1 keer (afkoopsom).
27 mensen vinden dit leuk.
maandag 22 juli 2013 om 15:11
maandag 22 juli 2013 om 17:15
Telefoon hoef ik zeker niet te houden (nou ja wil wel maar daar reken ik niet op) maar het gaat alleen om mijn nummer. Ik wilde een Telfort simonly nemen maar dat kan dus niet volgens die man die bij ons de telco beheerder is.
Het nummer had ik al voordat ik hier kwam werken dus ik zou het niet eerlijk vinden als ze dat willen houden voor mijn opvolger.
Het nummer had ik al voordat ik hier kwam werken dus ik zou het niet eerlijk vinden als ze dat willen houden voor mijn opvolger.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.