Waarom???????????

28-07-2013 00:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me al jaren af MAAR waarom vragen mensen op het topic of de naam die ze voor de baby bedacht hebben wel kan??!!

Je kiest toch een naam waar je achter staat?

Het zal je toch aan je reet roesten wat de Vivadames er van vinden.

Ik heb al sinds mijn elfde een jongensnaam in mijn hoofd die ik prachtig vind. Het is ook de naam van, mijn inmiddels volwassen kind, geworden.

Kan iemand mij uitleggen waarom er toestemming op het forum gevraagd moet worden??
Ik vond het andersom wel heel raar, ik had een Italiaanse collega en die ondertekende een verjaardagskaart naam + Willem (naam van baby in haar buik). Ja, ik vond dat vreemd overkomen, omdat je het niet gewend bent waarschijnlijk.
Ik kan niet tegen die topics, die onzekerheid en belachelijke behoefte aan bevestiging. Gaat niet alleen om "kan deze naam", maar ook om "past deze naam bij onze eerste", of "zijn deze schoenen leuk", "kan dit jurkje wel", etc.
Tcha de naam die wij in ons hoofd hebben als het een zoon word blijkt niet voor te komen in nl zoizo niet even namenregister gekeken hoevaak het voor komt

Vind ik ergens leuk maar vraag me dan wel af hoe anderen er op zullen reageren.

Want het zal helemaal wennen worden eerst.
Ik vind de wat vinden jullie van deze naam topics wel stukken minder irritant dan de zwanger???topics. Maar niet echt nodig nee. Bij twijfel niet doen en verder zoeken, zou ik zeggen.
quote:Frizzy schreef op 28 juli 2013 @ 09:54:

Alle verrassingseffecten worden zo wel teniet gedaan zeg. Zou ik zelf jammer vinden.De verrassing is er nog steeds, alleen op een ander moment.
Qua onzekerheid helpt het natuurlijk ook helemaal niet om zo'n topic te openen. Je kunt op je vingers natellen wat voor antwoorden er zullen komen: een paar mensen die roepen dat je het vooral zelf moet weten, een heleboel suggesties voor alternatieven en nog wat regelrechte beledigingen. Zit je dan met je mooie naam en nog veel meer onzekerheid.

Maar wel jammer dat ik nu de namen van Aminah en Reinroef heb gemist .
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2013 @ 10:18:

Qua onzekerheid helpt het natuurlijk ook helemaal niet om zo'n topic te openen. Je kunt op je vingers natellen wat voor antwoorden er zullen komen: een paar mensen die roepen dat je het vooral zelf moet weten, een heleboel suggesties voor alternatieven en nog wat regelrechte beledigingen. Zit je dan met je mooie naam en nog veel meer onzekerheid.

Maar wel jammer dat ik nu de namen van Aminah en Reinroef heb gemist .

Klopt.

Je hebt wel meer vannacht gemist dan alleen de namen . Trollentopics waren niet te tellen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 juli 2013 @ 10:21:

[...]

Klopt.

Je hebt wel meer vannacht gemist dan alleen de namen . Trollentopics waren niet te tellen Die heb ik nog wel meegekregen hoor . Ik zat beneden met een zoon die bang was voor het onweer.

Maar wel jammer dat ik nu de namen van Aminah en Reinroef heb gemist .En mijne
quote:Lebowski schreef op 28 juli 2013 @ 10:23:

[...]

En mijne Ook al? Wat erg!
Wat ik qua namen ook niet begrijp is dat mensen perse een originele naam willen. Soms leidt dat tot gedrochten als Zilphya of namen als Gras. Maar als je al moet vragen of mensen wel zullen begrijpen dat het een meisjesnaam is, hoe je het uit zou spreken etc dan denk ik 'waarom wil je dan zo moeilijk doen?'

Wij hadden gewoon een naam die we leuk vonden en die bleek later in de top tien te staan. Boeit me eigenlijk niks. Er is geen twijfel over geslacht, uitspraak of spelling en dat is wel heel prettig.
Hier geen orginele, heb alleen met mn pa overlegd (ivm vernoeming van moeder en oma).

Over zijn optie ben ik wel onzeker, maar nog niet zwanger, nog geen vriend. Dus voorlopig ver van mn bedshow!
Oh en is onzekerheid, denk ik.

Ik zou de naam ook niet eerder willen vertellen, dan de geboorte .
Slaap ik eindelijk een nacht door

Ik vraag me hetzelfde af. Pommels naam hadden we al voordat ik zwanger raakte bedacht. Heel onorgineel is het de naam van een liedje van Acda en de Munnik. Iedereen vind het een mooie naam maar het belangrijkste is dat hij bij ons pastte.

Petronella haar naam vinden wij ook mooi. Helaas heeft een collega van me twee weken geleden een meisje gekregen en het dezelfde naam gegeven. Dan maar minder orgineel

Het enige wat wij hadden waren mensen die riepen jullie gaan toch niet vernoemen en raad eens wat wij deden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
De namen van mijn kinders zijn niet origineel in de zin van zelfbedacht (want middelnederlands en Noors), maar wel vrij uniek in NL. De naam van mijn dochter kan ik in die spelling niet eens terugvinden in de namenbank (hoewel ik weet dat er in ieder geval eentje rondloopt in NL), en die van mijn zoon komt als eerste voornaam welgeteld 28 keer voor.

De naam van mijn dochter ben ik hier (in een andere spelling) trouwens wel eens tegengekomen in een afschuwelijke namen-topic .
Ik denk dat petronella's naam daar ook wel eens in voor zou kunnen komen
Pffff dat je je hier zo druk om maakt.
@Its: Ga jij dan ook meteen als een viswijf tekeer? Dat heb ik een keer zien gebeuren. Iemand vond een bepaalde naam afgrijselijk en meteen meldde zich een forummer die haar kind precies die naam had gegeven, en dat mens ging totaal uit haar plaat. Lachen was dat .
Ik maak me nergens druk om geloof ik

Overigens hebben wij het geslacht wel verteld maar weten/wisfen wij alleen de namen (en degene die het kaartje maakt)
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2013 @ 11:42:

@Its: Ga jij dan ook meteen als een viswijf tekeer? Dat heb ik een keer zien gebeuren. Iemand vond een bepaalde naam afgrijselijk en meteen meldde zich een forummer die haar kind precies die naam had gegeven, en dat mens ging totaal uit haar plaat. Lachen was dat .Natuurlijk, onder het mom van mijn hormonen
quote:Starshine schreef op zondag 28 juli 2013 10:38 Wat ik qua namen ook niet begrijp is dat mensen perse een originele naam willen. Soms leidt dat tot gedrochten als Zilphya of namen als Gras. Maar als je al moet vragen of mensen wel zullen begrijpen dat het een meisjesnaam is, hoe je het uit zou spreken etc dan denk ik 'waarom wil je dan zo moeilijk doen?'

Wij hadden gewoon een naam die we leuk vonden en die bleek later in de top tien te staan. Boeit me eigenlijk niks. Er is geen twijfel over geslacht, uitspraak of spelling en dat is wel heel prettig.

Inderdaad.

Ik hoef niet origineel te zijn of uniek. Ik wil een naam die ik mooi vind. En bij mijn zoon is dat er een uit de top 10 geworden (zagen we later pas). Bij de tweede kan het twee kanten op: als het een jongen is, wordt het waarschijnlijk weer een top 10 naam, gewoon omdat we die mooi vinden. Als het een meisje is, wordt het een minder populaire, maar toch gebruikelijke, naam. Staat vast ook in de top 20, top 40 of top 100.

Nou en.

En mensen die aparte namen mooi vinden, vind ik ook prima, maar als de reden is: we willen origineel zijn, dat snap ik nooit zo...

Twijfel snap ik wel, maar dat zou ik voor mezelf houden.

Maar wel jammer dat ik nu de namen van Aminah en Reinroef heb gemist .Nou inderdaad, ik zie de vrouwen al huilend achter de computer zitten. Want het is toch zo'n prachtige naam?
quote:Aminah schreef op 28 juli 2013 @ 15:37:

[...]

Nou inderdaad, ik zie de vrouwen al huilend achter de computer zitten. En als ik nog een tip mag geven, open ook geen topics over hoeveel geld je moet geven op een bruiloft. Ik geef je het op een briefje, er gaat een wereld voor je open, als een ontluisterende TO wel te verstaan. Gewoon geven wat je denkt wat gepast is en wat je kan missen. Klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En als je kind per ongeluk van de commode is gedonderd: open GEEN topic. Doe het niet!

Eigenlijk kun je hier het best helemaal geen topic openen .
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2013 @ 15:43:

En als je kind per ongeluk van de commode is gedonderd: open GEEN topic. Doe het niet!

Eigenlijk kun je hier het best helemaal geen topic openen .

Maar ja, dan missen we ook weer een hoop. Zelf openen zou ik wel 2x over nadenken wat je met heel internet deelt, OP verwijderen geeft geen garantie dat het niet meer te vinden is in de diepe grochten van .... .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven