Nut van het leven ?

29-07-2013 08:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk krijg ik allemaal rare reacties maar dit moet ik echt even van me afschrijven...

Ik snap het nut niet meer van mijn leven. Ik snap niet wat ik hier aan het doen ben. Alles zit tegen. En niet alleen op dit moment maar al heel lang. Even een aantal dingen op een rij :

Ben ziek , Kreeg eindelijk een medicijn die kon helpen. Die heeft me nog zieker gemaakt.

Ik heb schulden. Zit wel bij de schuldsanering maar die heeft helaas ook niet alles op tijd betaald , waardoor ik uit huis word gezet waarschijnlijk. Hierover krijg ik morgen in de middag meer duidelijkheid. ( word gek van onzekerheid)

Vriend woont niet bij mij . Maar alles wat we doen betaald hij . En kleding betaald hij ook voor mij .

Kom bijna niet meer buiten. Vind het niet meer leuk om buiten te komen mensen kijken naar me . Kom alleen buiten om met de honden te lopen en dan maakt het me allemaal even niks meer uit. De honden zijn lief en ze houden me bezig. Hierdoor hoef ik even niet aan al mijn problemen te denken.

Altijd ben ik maar ''vrolijk'' geweest maar van binnen trek ik het gewoon niet meer. Ik ben er klaar mee om altijd maar vrolijk te doen terwijl ik dat al jaren niet meer ben. Ik snap gewoon niet meer wat ik hier aan het doen ben... Ben ik hier om ziek te zijn ? om elke dag met pijn wakker te worden ? Om dalijk uit huis gezet te worden en nergens heen te kunnen ? Ik ben al hard aan het reageren op andere huizen...Maar dat wil nog niet echt vlotten...

Heb dit ook met mijn vriend besproken dit weekend maar er valt niet echt over te praten. Hij zegt dat ik zulke dingen niet moet zeggen omdat ik er niks mee opschiet. Maar soms is het gewoon fijn om iets te bespreken waar ik mee zit... ookal schiet niemand er wat mee op..

Wel heb ik mezelf ook aangemeld bij een psycholoog. Ook al een intake gehad. Die hebben mij doorverwezen naar een andere locatie en daar zou ik psychotherapie moeten krijgen.. Maar dit is pas eind volgende maand..
Clemance, prima dat jij dat het nut van het leven vindt maar dat is natuurlijk geen universele regel. Bovendien, hoe nuttig is het dat de mens blijft bestaan? Wie is daarbij gebaat?
Clemence: dus als je onvruchtbaar bent heb je geen nut meer?

Hoewel ik denk dat we hier zijn door toevalligheden en er na de dood alleen maar zwart is, kun je het maar beter zo leuk en nuttig mogelijk maken zolang je hier bent toch?
27 mensen vinden dit leuk.
Zulke rigide conclusies wil ik niet trekken.

Tuurlijk moet je het zo leuk en nuttig mogelijk maken zolang je hier bent!
Snap ik maar het is wel heel makkelijk gezegd dat we hier enkel zijn tbv voortplanting. Is wellicht ook zo, ik geloof niet in god, een hemel of hel. Maar we zijn nou eenmaal (te?) intelligente wezens dat we er geen zin aan willen geven, aan het leven. Wij zijn 'belangurijk enzow'
27 mensen vinden dit leuk.
Het nut van het leven, is dat waar jij nut aan wilt geven.

Verder is er geen nut.. Je leeft en gaat dood.. Klaar!

Mijn nut is: dat ik gelukkige dagen heb, dat ik er voor mijn kinderen ben.

Er zijn voor mijn ouders.

Het leven je hebt er niet om gevraagd het is je gegeven, en dan moet je gewoon er wat van maken.
Ach of het ras in stand houden nu zoveel nut heeft? Als de mens is uitgestorven komt er wel weer een nieuw ras. Bedoel, de dino's zijn er ook niet meer en de wereld is daardoor ook niet vergaan.

Ik denk ook niet dat het leven an sich nut heeft. Je moet er gewoon maar het beste van zien te maken en zoveel mogelijk leuke dingen zien te doen om de tijd door te komen.
Om de tijd door te komen Nien. Pfoei, wat ziet dat er zwaaaaaar uit.
Ach, ik ben gewoon nuchter
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2013 @ 11:01:

Ach, ik ben gewoon nuchter Het komt op mij over alsof je er van alles aan moet doen om de verveling tegen te gaan.
Ik verveel me juist nooit en kan me heel goed bezig houden, ook gewoon in en om het huis. Maar dat bedoel ik dus: gewoon genieten van de dag maar ook vastbijten in de dingen waar je 'n kick van krijgt en proberen die te verwezenlijken. Niet dat daarmee het bestaan van jouw persoontje dan zin krijgt op wereldniveau, maar voor jezelf heb je dan weer wat om naar toe te leven en na te genieten.
Daar ben ik het mee eens.
Weet je nu al meer over je huis, flower-power-girl?

Ik vind het rot dat je niet gezond bent. Zijn er di ngen die je goed kunt / kunt leren ondanks je ziekte?

Want dat het leven an sich volkomen nutteloos is, daar kan ik wel in komen, maar je kunt er voor jezelf wel zin aan geven. Die mogelijkheid heb je omdat je een mens bent, met, zo te lezen, normaal ontwikkelde hersenen maar een lichaam en amdere omstandigheden die niet meewerken. Maak van je hersenen gebruik, leer iets (zoals iemand al zei; groei!) en geniet van die innerlijke verrijking. Die is zó dichtbij nu met internet en alle mogelijkheden en info. Leer kansen te zien of beter, te creëren, voor jouzelf, binnen jouw mogelijkheden. Ik wens je heel erg veel wijsheid en een dosis geluk toe want die heb je wel verdiend.
Because it says so in the book!
Lees eens 'Victor frankl- men's search for meaning'

Of Google eens 'logotherapie'. Misschien iets voor jou?
quote:flower_power_girl schreef op 29 juli 2013 @ 08:42:

Ik snap het nut niet meer van mijn leven.

Beste flowerpowergirl, wat naar voor je dat je in deze situatie zit. Opgegroeid in een liefdeloos gezin en nu (chronisch?) ziek en in de schuldsanering.

Ik neem aan dat je een e.o.a. uitkering krijgt of anderszins een inkomen hebt? Als je in een sociale huurwoning woont en je hebt goed contact met je schuldhulpverlener, zal je daar echt niet uit gegooid worden. Maar als ik alles zo lees lijkt het me beter als jij iemand je zaken voor je laat regelen. Iemand die iig je financiële zaken en je administratie van je overneemt. Dan kan jij je focussen op je lichamelijke en geestelijke gezondheid.

Ik lees dat je niet eens geld hebt voor kleding maar wel meerdere honden hebt. Het is misschien een no-brainer maar, nee laat ook maar.

Oh, en het nut van je leven is wat jij er van maakt.
Die honden betaalt haar vriend, Qthee.

Sowieso vind ik het sneu dat TO zich daarvoor lijkt te moeten verantwoorden hier, want ze heeft ze vast gekregen om haar op te vrolijken en een doel te geven, nietwaar TO?

Degenen die hier over vallen; zelf weleens een flinke depressie meegemaakt? Een huisdier (gehad)? Een huisdier maakt mogelijk in zo'n geval het verschil tussen leven of dood. Het zou in zo'n geval nog zelfs gesubsidieerd mogen worden van mij.
quote:flower_power_girl schreef op 29 juli 2013 @ 08:42:

Ik heb schulden. Zit wel bij de schuldsanering maar die heeft helaas ook niet alles op tijd betaald , waardoor ik uit huis word gezet waarschijnlijk. Hierover krijg ik morgen in de middag meer duidelijkheid. ( word gek van onzekerheid)

Vriend woont niet bij mij . Maar alles wat we doen betaald hij . En kleding betaald hij ook voor mij .

Ten eerste dit. JIJ bent verantwoordelijk voor je schulden en wat zij betalen, niet zij. JIJ.

Daar heb je voor getekend en jij huurt ze niet in.

Dus niet hen de schuld geven maar jezelf.

Nu ga ik even verder lezen.

Ps: voordat anderen mij hard vinden, ik heb zelf 3 jaar in de schuldsanering gezeten.
Zo, alles gelezen.

Je hebt veel meegemaakt en nu is alles even teveel voor je.

Goed dat je honden hebt, heel belangrijk om daar mee naar buiten te blijven gaan en ze aandacht te blijven geven.

Ook erg goed van je dat je psychische hulp hebt ingeschakeld.

Ook k ben zowel psychisch als lichamelijk ziek en het heeft mij zo'n 11 jaar gekost om mijn lichamelijke ziekte te accepteren. Het is moeilijk en het kost tijd.

Het klinkt cliche maar probeer de positieve dingen in je leven te blijven zien.
.
quote:oddjobx schreef op 31 juli 2013 @ 21:07:

Wat schrijf je moooi, Mione !.

Scampie, alles kits?

Hey lieve oddjobx

Alles ok hier hoor, thanks for asking

Ik mis nog steeds jouw oude nick
Hoe is het met TO? Zou ze nog komen vvertellen hoe het gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven