Laag libido

30-07-2013 13:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een 20-jarige meid en heb een vriend van 21. We hebben een relatie sinds februari en alles gaat super (soms wat discussies en korte ruzies/irritaties). Dit is mijn eerste, echte relatie. Maar, ik merk dat ik de laatste tijd veel minder zin heb in seks dan eerst. Ik weet niet wat het is en het baart me echt grote zorgen. We zijn vrij kort samen en nu al geen zin meer? Ben nog vrij jong ook, dus je zou zeggen dat je een spetterend seksleven zou moeten hebben. Nou ja, ik dus niet.. We zien elkaar best weinig (2/3x per week, wonen beide nog bij onze ouders) en áls we elkaar zien, dan hebben we eigenlijk bijna nooit seks. Behalve als we uiteindelijk besluiten om wel seks te hebben en dan gaan we naar zijn huis. Maar, de laatste tijd gaan we ook niet meer naar zijn huis en dan blijft het bij ergens wat drinken oid. Ik vind het vreselijk om het in de auto te moeten doen ofzo, vind ik zo goedkoop... Laatst zijn we wel naar een hotel geweest met 1 overnachting en daar was het op zich wel leuk, alleen ook daar had ik niet de enorme bevlieging om 'm eens lekker te laten zien wat ik in huis heb. We hebben het wel twee keer gedaan die nacht, maar ik had er niet echt zin in. Sterker nog: ik heb er echt totaal geen zin in. Deze week zijn mijn ouders op vakantie en hij blijft die week bij mij 'wonen'. 3 dagen geleden seks gehad en afgelopen 2 nachten niet en hij gaf aan dat hij vond dat we veel te weinig seks hadden, maar ik kan moeilijk tegen m'n zin in iets doen, om hem niet teleur te stellen. Dat gaat tegen mijn principes in en ik denk (hoop..) dat hij er dan ook geen plezier in heeft als ik niet volledig geniet.

Hetgeen dat constant door m'n hoofd gaat is: hij denkt alleen maar aan seks. Als hij voor me kookt, denk ik dat ie dat doet, omdat hij uiteindelijk seks wil. Als hij bij mij komt logeren, denk ik dat ie dat voor de seks doet. Als hij ook maar iets doet voor mij, heb ik het idee dat hij seks terugverwacht. Ik heb hem wel eerlijk gezegd dat ik geen zin heb of kan maken. Hij vindt het moeilijk en voelt zich denk ik wel een beetje onteert, maar ik sta echt met m'n handen in het haar, want ik heb het idee dat zijn frustraties voortkomen uit het 'geen seks hebben'.

Hij zei ook dat hij geplande seks niet leuk vind (zoals voor het slapen gaan) en dat vind ik ook, maar ik vind het ook niks om random seks te hebben (omdat ik geen zin heb in de seks, als ik er wel zin in zou hebben, zou ik dat vast wel leuk vinden). Het voelt voor mij als een soort verplichting: hij heeft zin, dus het moet maar. Als het aan hem ligt, dan doen we het de hele dag en ik kan het bijna niet opbrengen om iets te doen, omdat het zo verplicht voelt. M'n ouders zijn weg, dus dan moeten we elke dag seks hebben. Zo voelt het.

Dit heb ik trouwens altijd al gehad (ook met vorige 'relaties'). Ik heb nooit een keer gedacht: jezus, wat heb ik nu zin in seks met hem. Ik hou wel echt van hem en hij van mij. Dat weet ik zeker. Ik moet er ook niet aan denken dat hij bij mij weggaat, maar wat te doen..

Ik heb een spiraaltje. Voorheen de pil en ik merkte wel een klein beetje verschil, want met de pil had ik echt helemaaal geen zin, nergens in (ook niet in masturbatie en dat heb ik nu wel).

Ik kan echt maanden zonder seks, zonder probleem. Is dit normaal?

Wat te doen? Kan iemand me advies/tips geven?
Sommige mensen hebben dat nu eenmaal. Warom praat je niet eens met je huisarts?
heb je de mirena of het koperspiraal? Dat kan soms ook nog wel eens verschil maken, hoewel er in de mirena maar heel weinig hormonen zitten. En was je al aan de pil voordat je een vriend kreeg?

Verder doet hij lieve dingen voor je en kookt hij omdat hij van je houdt en graag bij je wil zijn. Seks hoort daar uiteindelijk ook bij, maar je moet zeker geen dingen tegen je zin in doen. Dat is niet goed voor jezelf en wordt de drempel alleen maar hoger.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een lager libido dan anderen en misschien moet je dat gewoon accepteren. Je bent geen robot die op commando zin krijgt.
Ik heb inderdaad de mirena en ik slikte de pil al sinds dat ik ongesteld werd (12 jaar), omdat ik het zo heftig was altijd en altijd doorlekte. Maar, ik heb wel gewoon zin in masturberen, maar zodra het eropaankomt dat het met z'n tweeën moet gaan gebeuren, vind ik het toch niet zo leuk als dat ik het zelf doe.

Ik wil wel echt seks met hem, maar op de een of andere manier heb ik gewoon geen zin erin.. Ik word ook niet nat, pas als hij er een paar keer in en uit is gegaan.. begin steeds meer te denken dat er iets mis is met mij en dat neemt echt m'n zelfvertrouwen weg ook.. ook omdat ik hem niet kan plezieren en niet kan voldoen aan zijn wensen. Want, ik gun het hem wel echt natuurlijk..
Ik heb zelf ook een laag libido. Ik ben er zelfs voor met de pil gestopt, maar het heeft geen verbetering gebracht. Ik denk dus ook dat iedereen een andere behoefte heeft, en dat je daar niet altijd iets aan kan doen, buiten accepteren.

Je kan natuurlijk altijd eens met een seksuoloog gaan praten, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik zou niet op grote wonderen wachten.
Je zegt dat je niet nat wordt, is dat ook zo bij vingeren en beffen bijvoorbeeld? Het kan inderdaad zijn dat het aan hormonale anticonceptie ligt, voor mezelf geldt bijvoorbeeld dat ik sinds ik daarmee gestopt ben mijn libido enorm is gestegen. Maar wat me wel verbaast in je verhaal is dat je, ook in eerdere seksuele relaties, nooit spontaan zin hebt. Het komt zeker voor maar ik lees in je OP dat je er zelf van baalt. Een seksuoloog is dan geen overbodige luxe. Misschien zijn er wel andere oorzaken die je wat belemmeren en die komen dan ook aan het licht, mocht dat zo zijn. Ik zou vooral ook blijven communiceren met je vriend. Is het geen idee dat jij zelf initiatief gaat nemen voorlopig? Dus soms misschien wel zin "maken" maar alléén op jouw initiatief? Op de een of andere manier komt je OP op mij over alsof je je laat overhalen omdat het zo hoort. Dat zou niet moeten, seks is iets heerlijks maar als het met tegenzin gaat is dat alleen maar schadelijk voor je libido.
je zegt dat je relatie super gaat.

ik denk dat je vriend eerder zal denken dat het kut gaat.

je hebt pas een paar maanden wat en amper zin in seks. hij is 21 dus logisch dat hij het wil doen als hij je maar 2 of 3 keer in de week ziet.

je schrijft ook dat je ruzies en irritaties hebt. dat komt misschien wel door zijn seksuele frustratie en bij jou misschien omdat jij je gefrustreerd voelt als hij het weer wil en jij geen zin hebt.

volgens mij gaat dit nooit goed zo, dus ik zou inderdaad een kijken waar het door komt dat je hem niet wilt.
Ik weet ook uit ervaring dat een verschil in libido snel dodelijk is voor een relatie, omdat beide partijen er gefrustreerd door raken.

Mijn huidige partner heb ik in het begin van onze relatie gewaarschuwd voor mijn lage libido, en dat hij pas een relatie met mij moest aangaan als hij hiermee zou kunnen leven. Gelukkig kan hij dat (nog).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven