Chromebook vs laptop

01-08-2013 10:13 9 berichten
Dag DigiDames.

Deze complete nitwit zit al maanden te rammelen op het geval van haar kind omdat haar eigen laptop in puinpoeiers ligt.

Een nieuwe dus maar tjemig!

Ik heb altijd laptops gehad, ik heb graag iets op schoot en ik moet kunnen ratelen, rammelen. Een touch-screen is niks voor mij dus. Nu zie ik bij bol een chromebook staan. Ik weet dat je er alleen mee kan internetten, dat je apps kunt downloaden (geheel nieuw wereld voor mij) dat hij géén word heeft en dat printen een dingetje is.

Nu werk ik bijna alleen maar op het net dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Verder is hij niet duur en kan je zo vanuit de doos opstarten en gaan!! Te mooi om waar te zijn??

Zijn er ervaringsdeskundigen hier, zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Is het gebruiksvriendelijk en zelfs voor nitwits bedienbaar?

Alvast bedankt!
Zoals ik het zie is het gewoon een tablet in de vorm van een laptop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 01 augustus 2013 @ 10:13:

Dag DigiDames.

Deze complete nitwit zit al maanden te rammelen op het geval van haar kind omdat haar eigen laptop in puinpoeiers ligt.

Een nieuwe dus maar tjemig!

Ik heb altijd laptops gehad, ik heb graag iets op schoot en ik moet kunnen ratelen, rammelen. Een touch-screen is niks voor mij dus. Nu zie ik bij bol een chromebook staan. Ik weet dat je er alleen mee kan internetten, dat je apps kunt downloaden (geheel nieuw wereld voor mij) dat hij géén word heeft en dat printen een dingetje is.

Nu werk ik bijna alleen maar op het net dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Verder is hij niet duur en kan je zo vanuit de doos opstarten en gaan!! Te mooi om waar te zijn??

Zijn er ervaringsdeskundigen hier, zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Is het gebruiksvriendelijk en zelfs voor nitwits bedienbaar?

Alvast bedankt!Heeft wel beperkt werk en opslaggeheugen en ik zag ook kleine beeldscherm. Vindt 15'' prettig ook bij tv kijken en laptop is ook niet veel duurder 300/350 heb je al een goede.
Ik heb een chromebook. Start razend snel op, en als je alleen op internet dingen doet ideaal dus. Voordeel tov tablet is dat je een goed toetsenbord hebt. Ik wilde er ook andere dingen mee, dus heeft mijn handige man er Ubuntu opgezet. Ik kan kiezen voor of chromebook of ubuntu nu maar de praktijk blijkt dat ik altijd ubuntu gebruik nu. Start ook razendsnel op, het zijn gewoon hele supersnelle dingen. Ik heb een tweedehandse gekocht en ben er dus erg blij mee.
Thanks.

Slobber, als jij een leuke laptop weet voor 300 euro hou ik me aanbevolen. Ik kan ze niet vinden onder de 389. 300 is mijn limiet.

Phips, jou bevalt het goed dus. Fijn! Thanks.
Neem een Galaxy Tab (tablet) kost ongeveer ¤200

Schaf daarbij een Toetsenbord Dock aan a ¤59.95

Dan zit je onder je budget, je kunt rammelen tot je een ons weegt, maar hebt ook de voordelen van een tablet..
.
Ik heb `m ondertussen, jippieajee.

Kan er aardig mee overweg, zelfs mijn muis mis ik niet echt. Op één ding na... het selecteren en copiëren van stukken tekst lukt niet. Een heel stuk tekst kan ik wel selecteren, een stukje van een tekst niet.

Ik heb zomaar zoǹ idee dat ik over het muisstukje moet "wrijven" in combinatie met het indrukken van een toets ofzo. Het staat niet in de gebruiksaanwijzing en kan ook niks vinden op het net. Iemand?
http://www.youtube.com/watch?v=TVqe8ieqz10

geeft mij een goede indruk wat een Chromebook is. Het doet mij denken dat het een hardware Internetbrowser is in laptopvorm.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven