Rare eetgewoonte
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:30
Koffie.
Dat is het eerste wat ik moet hebben als ik opsta. Nog voor ik een boterham heb gemaakt, of soms nog voor ik mij heb aangekleed.
Verder niet echt een rare gewoonte hier. Ja, behalve dat ik op het moment dat ik wil gaan slapen altijd bedenk dat ik eigenlijk nog wel trek heb en dan peins of ik wat moet gaan eten of beter kan gaan slapen.
Dat is het eerste wat ik moet hebben als ik opsta. Nog voor ik een boterham heb gemaakt, of soms nog voor ik mij heb aangekleed.
Verder niet echt een rare gewoonte hier. Ja, behalve dat ik op het moment dat ik wil gaan slapen altijd bedenk dat ik eigenlijk nog wel trek heb en dan peins of ik wat moet gaan eten of beter kan gaan slapen.
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:30
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:48
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:50
quote:NYC schreef op 02 augustus 2013 @ 09:30:
Koffie.
DAT! Iedereen in mijn omgeving weet er van en blijft uit mijn buurt totdat er koffie in zit. Niet dat ik chagerijnig ben, maar ik ben gewoon een zombie.
Op zomerkamp dacht ik, ach een week zonder koffie, eitje. Nou niet dus. Nu hebben die rakkers van me bedacht dat zij volgend jaar de hele week niet gaan snoepen als ik de hele week geen koffie drink.
Koffie.
DAT! Iedereen in mijn omgeving weet er van en blijft uit mijn buurt totdat er koffie in zit. Niet dat ik chagerijnig ben, maar ik ben gewoon een zombie.
Op zomerkamp dacht ik, ach een week zonder koffie, eitje. Nou niet dus. Nu hebben die rakkers van me bedacht dat zij volgend jaar de hele week niet gaan snoepen als ik de hele week geen koffie drink.
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:50
Hier geen smeerkaas maar boursin en ik eet alleen gezouten roomboter op mijn beschuit
( eet geen brood) en elke dag iets van rauwe groentes of salade ook in de winter.
En ik heb iets met tonijn ( kan gerust elke dag tonijn eten, sommige periodes doe ik dat ook)
Mijn hele patroon is raar eigenlijk als ik het zo terug lees!
( eet geen brood) en elke dag iets van rauwe groentes of salade ook in de winter.
En ik heb iets met tonijn ( kan gerust elke dag tonijn eten, sommige periodes doe ik dat ook)
Mijn hele patroon is raar eigenlijk als ik het zo terug lees!
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:53
De enige keer dat ik echt een craving had voor een bepaald soort eten was toen ik zwanger was: Zespri gold. Massa's heb ik er van gegeten, stuk of 10 per dag. Maakte me niet zo druk om deze verslaving, nou ja, wel toen ze uit de schappen ging in de super....reed ik als een junk naar een superdure groentenboer die ze nog wel had.
vrijdag 2 augustus 2013 om 09:55
quote:hoppala schreef op 02 augustus 2013 @ 09:50:
[...]
Kun je daar geen koffie drinken dan? En als er geen koffie is, kun je toch gewoon cola/redbull e.d. drinken of cafeinetabletten slikken als je daar verslaafd aan bent?
Ik drink geen koffie, vind het helemaal niet lekker, hooguit met 'n borrel er in en slagroom er op na het diner.
[...]
Kun je daar geen koffie drinken dan? En als er geen koffie is, kun je toch gewoon cola/redbull e.d. drinken of cafeinetabletten slikken als je daar verslaafd aan bent?
Ik drink geen koffie, vind het helemaal niet lekker, hooguit met 'n borrel er in en slagroom er op na het diner.
vrijdag 2 augustus 2013 om 10:03
Ik heb veel rare eetgewoontes. Zo pak ik meerdere keren per dag 7 m&m's, drink veel cola light (misschien 1 liter per dag), begin ik de dag standaard met grapefruit en kwark, zoek ik de donkere Doritos uit en eet ik alleen die op. Rauwe wortel met ketchup vind ik lekker, ik eet geen brood ivm prikkelbare darm. Eigenlijk neem ik als ik snoep altijd maar een klein beetje, je zal mij niet veel snoep in 1 keer zien eten. Maar ja, elke keer iets kleins loopt wel op en uiteindelijk eet ik nog best veel suiker.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, had ik echt periodes waarin ik iets at. Dan had mijn moeder flink van dat product ingeslagen en was ik eigenlijk 'klaar' met dat product haha. Tja, wie moest het dan gaan opeten?
Mijn rare eetpatronen komen (denk ik) deels voort uit een eetstoornis die ik in mijn puberjaren heb ontwikkeld.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, had ik echt periodes waarin ik iets at. Dan had mijn moeder flink van dat product ingeslagen en was ik eigenlijk 'klaar' met dat product haha. Tja, wie moest het dan gaan opeten?
Mijn rare eetpatronen komen (denk ik) deels voort uit een eetstoornis die ik in mijn puberjaren heb ontwikkeld.
vrijdag 2 augustus 2013 om 10:06
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 09:48:Mijn rare eetgewoonte is dat ik ook 's ochtends gewoon dingen kan eten die je normaal eigenlijk niet als ontbijt eet. Stamppot die over was, een overgebleven pizzapunt, een restje chips.Ah, wat een geruststelling. Er is nog iemand die ontbijt met 't diner van de avond ervoor.
Twee bakjes smeerkaas per dag klinkt mij meer als een verslaving trouwens.
Twee bakjes smeerkaas per dag klinkt mij meer als een verslaving trouwens.
vrijdag 2 augustus 2013 om 10:15
quote:hoppala schreef op 02 augustus 2013 @ 10:11:
Oh lekker cateau, wat eet je dan?
Ik houd ook van restjes ontbijt, maar alleen in het weekend of op kamp (een bord spaghetti carbonara bijv)
Gewoon, wat de gemiddelde Nederlander in de avond eet.
Ik ben dat gaan doen omdat ik dan de calorieën overdag verbruik. In de avond ga je met ze naar bed.
Oh lekker cateau, wat eet je dan?
Ik houd ook van restjes ontbijt, maar alleen in het weekend of op kamp (een bord spaghetti carbonara bijv)
Gewoon, wat de gemiddelde Nederlander in de avond eet.
Ik ben dat gaan doen omdat ik dan de calorieën overdag verbruik. In de avond ga je met ze naar bed.