Rare eetgewoonte

02-08-2013 09:23 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand zich herkennen in het hebben van een rare eetgewoonte? Bijvoorbeeld 2 liter cola drinken per dag of verslaafd zijn aan een bepaald soort eten? Ik eet bijvoorbeeld wel twee bakjes smeerkaas op per week. Echt een verslaving.
quote:hoppala schreef op 02 augustus 2013 @ 09:56:

Jewel, maar ik had geen koffiezet gerei meegenomen, want we hadden maar 1 pit om te koken (voor jou ondenkbaar, dat weet ik).

Maar vind je cola e.d. dan geen goede vervanger? Daar zit toch ook de cafeine in waar je lichaam om vraagt?

Ik drink dus eigenlijk nauwelijks cafeine, maar soms als ik op reis ben in 'n warm land snak ik af en toe naar 'n colaatje, daar kikker je echt even van op.
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2013 @ 10:15:

[...]

Gewoon, wat de gemiddelde Nederlander in de avond eet.

Ik ben dat gaan doen omdat ik dan de calorieën overdag verbruik. In de avond ga je met ze naar bed.

Oh, dat zou ik toch wel weer 'n beetje raar vinden om 's ochtends 'n biefstuk of kabeljauwfilet te staan bakken met krieltjes erbij enzo. Ik zou het best lusten denk ik, maar het is gelijk wel heavy op de nuchtere maag.

Overigens eet ik ook wel graag 'n stevig ontbijt, maar dan meer in de vorm van 'n gebakken ei met kaas.
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 10:19:

[...]

Oh, dat zou ik toch wel weer 'n beetje raar vinden om 's ochtends 'n biefstuk of kabeljauwfilet te staan bakken met krieltjes erbij enzo. Ik zou het best lusten denk ik, maar het is gelijk wel heavy op de nuchtere maag.

Overigens eet ik ook wel graag 'n stevig ontbijt, maar dan meer in de vorm van 'n gebakken ei met kaas.Ik eet normaal gesproken rond een uur of elf, dus het is niet zo dat ik bij nacht en ontij sta te kokkerellen.
Ik ben van de cola afgekickt, had een verslaving, 1,5 liter per dag dronk ik. Moet zeggen, zonder cola is het leven veel energieker, beter en gezonder!
I adore you even more than the people of North Korea are forced to adore Kim Jong Un.
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2013 @ 10:26:

[...]

Ik eet normaal gesproken rond een uur of elf, dus het is niet zo dat ik bij nacht en ontij sta te kokkerellen.Maar eet je dan tot die tijd helemaal niets? Ik wil toch wel 'n uur nadat ik wakker ben iets eten. En ik ben altijd heel vroeg wakker
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 10:34:

[...]

Maar eet je dan tot die tijd helemaal niets? Ik wil toch wel 'n uur nadat ik wakker ben iets eten. En ik ben altijd heel vroeg wakker

Ik word tussen 7 en 8 wakker en tot etenstijd drijf ik eigenlijk op koffie.

Ik heb nu vroeg iets gegeten omdat ik gisteren vergeten ben om in de avond iets te eten, dus tja, het moest even.

Ik heb over het algemeen niet zo snel honger.
Restjes tijdens het ontbijt: check! Verder eet ik altijd in fasen. Bijvoorbeeld een twix: eerst eet ik het caramel eraf, dan knabbel ik de chocola van de zijkanten en dan eet ik het koekje op.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik was heel erg verslaafd aan cola light, liters dronk ik weg. Totdat ik zwanger werd, ik kon alles nog eten en drinken maar moest niks van cola light hebben.
En na je zwangerschap, is de verslaving weggebleven?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:maitje136 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:25:

Ik was heel erg verslaafd aan cola light, liters dronk ik weg. Totdat ik zwanger werd, ik kon alles nog eten en drinken maar moest niks van cola light hebben.

Misschien voelde je lichaam aan dat het spul ook veel te slecht is voor jou en je baby

Mijn rare eetgewoonten:

- ik eet een sinaasappel altjd met mes en vork

- ik kan nooit kiezen wat ik op brood wil, dus meestal snij ik mijn boterhammen in kwartjes en doe op elk stukje ander beleg

- ik eet alles met mosterd. Mosterd op brood, mosterd als dip bij groenten, mosterd bij de aardappelen. Ik ben gek op mosterd.

- ik koop altijd verschillende smaakjes yoghurt en meng alle smaakjes door elkaar.

- ik zoek altijd de bananenstukjes, noten e.d. uit de muesli en ben dan later teleurgesteld als er niks lekkers meer in de muesli zit.

- ik dip alles in de thee, koekjes, crackers, rijstwafels..

- ik drink veel koffie, maar ik laat altijd het onderste restje staan in het kopje. Op de een of andere manier vind ik de laatste slok nooit lekker.

Dat was het denk ik wel..
Ik doe elk jaar een maand Raw eten, in die maand ben ik heeeel spastisch met eten (alleen maar inslaan bij gezondheidswinkel en uren lang lezen over eten) en na die maand gaat het nog twee weken goed en dan sluipt het 'slechte' eten er weer in .

Oja, en ik drink nooit de laatste slok van mijn koffie en hetzelfde geldt voor melk. Alhoewel ik tegenwoordig nooit meer melk drink .
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 10:34:

[...]

Maar eet je dan tot die tijd helemaal niets? Ik wil toch wel 'n uur nadat ik wakker ben iets eten. En ik ben altijd heel vroeg wakker Ik ook. Ik wordt wakker met een rommelende maag, en eten is meestal ook het eerste wat ik doe. En ik eet dan ook heel veel, vooral in de winter. Hoe later op de dag, hoe minder honger ik krijg. Meestal vind ik een soepje of brood dan ook wel genoeg als avondeten.
Haha, Infinity, ja zo eet ik een Twix ook, eerst het koekje, dan de rest :-)

Toen ik nog op de havo zat was ik maanden verslaafd aan Nuts. Iedere dag 2 van die dingen gegeten, totdat ze er een laag caramel in stopten. Zonde...

Nu gaan er 3 pakken Langetjes kaneelkoekjes van Verkade door per week, heeerlijk! Dopen in de thee, maar niet te lang

Wat ik erg lekker vind is Weetabix in karnemelk.

En de rijst van de vorige dag eet ik 's ochtends. Maar dat is niet heel raar, dat doen ze in Azie ook.
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 09:48:

Mijn rare eetgewoonte is dat ik ook 's ochtends gewoon dingen kan eten die je normaal eigenlijk niet als ontbijt eet. Stamppot die over was, een overgebleven pizzapunt, een restje chips.

Een stukje taart, wat rijst.. ik ook ja. En mensen maar verbaasd "dat je dat kan, dat éét je toch niet 's ochtends" uitroepen. Nou, wel dus

Dit doe ik overigens niet altijd, normaal gesproken eet ik gewoon yoghurt/granola etc. Maar heb geen problemen met 'raar' ontbijten/eten in het algemeen. Heel handig als je op reis bent o.i.d.

Mijn koffie is trouwens wel een heilig iets. Dat moet, altijd en overal
Ik zou dan weer niet met yoghurt/fruit/cereals kunnen ontbijten. Daar krijg ik echt enorme flauwtes van. Ik heb wat meer eiwitten/vetten nodig om verzadigd te zijn.

Yoghurt vind ik meer 'n tussendoortje voor 'n trekmomentje overdag.
Ik eet elke zaterdag na het boodschappen doen een italiaansebol met Filet American. Elke zaterdag.

Ik drink alleen maar sinasappel aanmaak limonade.

Bij M&M'S eet ik altijd om de pinda heen.

Bij mars, snickers etc eet ik eerst het buitenste chocolade laagje eraf.

Of ik combineer paprika chips met chocolade.

Op een verse witte boterham kaas met hagelslag of jam ( dat laatste is niet zo raar)

Ik doe altijd ketchup of curry op mijn totstie voor hij t appartaat in gaat ipv van in de saus te dippen.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan met rare eet gewoontes denk ik.
Ik eet ook net zo lief smorgens warm als savonds.

Heerlijk. Vooral macaroni of lasagne. Mmm.

Pannenkoeken met ketchup

Yoghurt met kerriepoeder en komkommer. Mmm

Een gekke eetgewoonte van mij is;

- brood; ik scheur een hapje af en stop deze in m'n mond. Geen idee waarom. Misschien omdat ik dan geen kruimels krijg.

Friet; Flip ik met m'n tong m'n mond in.

Waterijs kan ik beter alleen eten. Blijkbaar steek ik steeds m'n tong uit :D
Ik vind het lekker om suiker op een tomaat te doen, als beleg.

Veel mensen eten tomaat het liefst met hartige kruiden, maar met suiker vind ik yummie!
quote:NYC schreef op 02 augustus 2013 @ 13:41:

Ik vind het lekker om suiker op een tomaat te doen, als beleg.

Veel mensen eten tomaat het liefst met hartige kruiden, maar met suiker vind ik yummie!At ik als kind veel, op een bruine boterham.
Ik hou ook van avondeten als ontbijt, en dan vooral pizza of chinees ofzo. Maar ook quiche of zelfgemaakte loempia, hmmm. Vriend eet zijn eten altijd heel snel op omdat hij het lauw al niet meer lekker vindt dus die kijkt me altijd heel vies aan als ik dat doe
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2013 @ 09:48:

Als je nu 2 bakjes smeerkaas per dag at...maar per week, da's toch niet bijzonder veel?

Mijn rare eetgewoonte is dat ik ook 's ochtends gewoon dingen kan eten die je normaal eigenlijk niet als ontbijt eet. Stamppot die over was, een overgebleven pizzapunt, een restje chips.Dit doe ik dus ook weleens... zondag ochtend . laatste paar handjes chips die niet op zijn gegaan s avonds of als ik laat wakker werd in weekend gewoon wat left-over pasta opwarmen. mmm. Zit mijn vriend aan de cruesli en ik aan de tagliatelle :-) Daarna vaak weer hele fase "normaal" ontbijt.
En ik heb vanaf puberteit totdat ik uit huis ging zo'n beetje (19) dozen vol met cornflakes op. Gewoon droog uit de zak. Niet aan te slepen. In twee avondjes zo'n pak op... Ook droge toastjes en cream crackers waren favoriet. Vind ik nog steeds lekker.
Ik heb trouwens ook de rare gewoonte om zin te hebben in hetgene dat we nu net niet in huis hebben. Dus als we wel ijs in huis hebben, heb ik zin in chips, en als ik chips in huis heb, heb ik zin in ijs.

Kan dat natuurlijk oplossen door heel veel in te slaan en een dikke vette voorraadkast aan te leggen, maar waarschijnlijk heb ik dan weer zin in iets heel anders.

En als ik in de supermarkt sta heb ik nooit zin in iets lekkers.
Ik denk dat het meer een cultuur/maatschappij ding is dat mensen geschokt reageren op wat je allemaal op een nuchtere maag wegkrijgt. Ik vind vooral koude pizza erg lekker

Verder niet zoveel rare eetgewoontes volgens mij.
Koude pizza, lekker juist! Net als koude pannenkoek! Nog lekkerder dan warm.

Nog een rare gewoonte: lepeltjes pindakaas nuttigen zo uit te pot. In plaats van op de boterham te smeren. Moet me echt inhouden niet een halve pot achter elkaar leeg te lepelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven