Agressief na bevalling

04-08-2013 15:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,

Een aantal maanden geleden ben ik bevallen. Mijn kindje is gehaald met een keizersnede. Alles gaat goed met het kindje alleen met mij iets minder.

Ik ben namelijk heel erg agressief. Als iets mij ook maar niet zint ontplof ik. Ik herken mijzelf helemaal niet meer terug. Ik voel mij ontzettend aangevallen door iedereen en voel ontzettend de drang mijzelf te verdedigen. Ik heb nog niet gevochten maar het scheelt niet veel. Ik snap er niks van. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben of wordt het tijd voor een dokter?
Hoe lang is dit al?Je kan ook nog erg last van je hormonen hebben,dat zijn echt fuckers!Heb er ook heel veel last van gehad,het gaat wel over maar voel je je er niet goed bij bel dan even je huisarts
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Nu een maand of 4. Het loopt echt de spuigaten uit. In het verkeer, in de supermarkt, tegenover ouders, familie en vrienden. Ik schaam me dood!
Klinkt als je hormonen idd.

Geef het aan bij je huisarts- wellicht kan hij/zij je helpen!
Tijd voor de dokter.
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:04:

Nu een maand of 4. Het loopt echt de spuigaten uit. In het verkeer, in de supermarkt, tegenover ouders, familie en vrienden. Ik schaam me dood!Ga naar de HA en bespreek dit en doe het z.s.m. want je maakt je zorgen over je eigen gedrag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:04:

Nu een maand of 4. Het loopt echt de spuigaten uit. In het verkeer, in de supermarkt, tegenover ouders, familie en vrienden. Ik schaam me dood!Het is heel herkenbaar hoor,maak je dus niet te druk,praat er wel over met je vriend/man en ouders dat jeje zo voeltgebruik je alweer anticonceptie?
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 15:56:Een aantal maanden geleden ben ik bevallen. Alles gaat goed met het kindje alleen met mij iets minder. Ik ben namelijk heel erg agressief. Als iets mij ook maar niet zint ontplof ik. Ik herken mijzelf helemaal niet meer terug. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben of wordt het tijd voor een dokter?Troost je, ik verander tijdens èlke menstruatie in zo'n bloeddorstig monster. Zijn je hormonen, die komen mettertijd wel weer in evenwicht. Kijk het nog even aan en vertroetel jezelf ondertussen. Of ga inderdaad naar de ha als dat je oplucht.
Laat je schildklier ook even checken. Vooral als je ook erg zweet
Loat goan!!!
haha kipkluifje... wat erg. Ik voel me vreselijk, heb jij dat dan niet elke maand?

Gelukkig kan ik wel ontzettend genieten van mijn kind.Ik denk dat ik toch maar even naar de HA ga. Ik gebruik nog geen anti conceptie maar misschien dat het daar ook tijd voor wordt.
@oehoe: schildklier checken? Ik zweet niet maar kun je uitleggen waarom?
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:14:

haha kipkluifje... wat erg. Ik voel me vreselijk, heb jij dat dan niet elke maand?

Gelukkig kan ik wel ontzettend genieten van mijn kind.Ik denk dat ik toch maar even naar de HA ga. Ik gebruik nog geen anti conceptie maar misschien dat het daar ook tijd voor wordt.Ja meestal worden daar je hormonen daar weer stabiel van;)) succes!
Ik heb 2 x na de zwangerschap een te snelle schildklier gehad. Daar voel

Je je behoorlijk speedy van. Dus kort lontje en flink opgefokt....
Loat goan!!!
Okee maar val je dan niet onwijs af, ik kom namelijk alleen maar aan ;)
Ja dat kan. Maar hij sloeg later om in extreem langzaam. Dus BAM ;)
Loat goan!!!
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:14:haha kipkluifje... wat erg. Ik voel me vreselijk, heb jij dat dan niet elke maand? Ja natuurlijk voel ik me dan naar. Ik ken mezelf, dus tijdens die dagen houd ik mezelf afzijdig van alles en iedereen. En nog váák tot tien tellen dat ik dan doe! Gelukkig duurt het maar drie dagen en dan is het weer voorbij.

Wel een reden om mezelf dan schandelijk te verwennen met alles wat van chocolade is gemaakt. Mijn man weet al dat hij rond volle maan de paashazen en andere chocofiguren in huis kan halen. Het is mijn stiekeme genoegen die dan gruwelijk de kop af te bijten.

Of in hompen te hakken met een slagersmes.

Of aan de pil gaan, maar vooralsnog ben ik daar te eigenwijs voor.
quote:oehoeh schreef op 04 augustus 2013 @ 16:25:

Ja dat kan. Maar hij sloeg later om in extreem langzaam. Dus BAM ;)Heb ik later ook getest...ik viel enorm af na bevalling echt niet normaal,woog altijd rond de 75.. Daarna en nog steeds rond de 60,hoort het wel meer ja en daar kan jeje behoorlijk ellendig van voelen,ik was erg depri vandaar...maar ti's of depri of agressief,echt leuk vrouw zijn;))
Ik ben na mijn bevalling ook extreem afgevallen eigenlijk. Zat meteen op oude gewicht en viel af.... hmmm ja ik laat gelijk ff schildklier prikken.
quote:gebruikersnaam2 schreef op 04 augustus 2013 @ 16:56:

Ik ben na mijn bevalling ook extreem afgevallen eigenlijk. Zat meteen op oude gewicht en viel af.... hmmm ja ik laat gelijk ff schildklier prikken.Ja maar ik heb niks aan m'n schildklier hoor...gelukkig!
Hoe is je bevalling verlopen? Ik herken namelijk veel in je verhaal. Heb ook een KS gehad en die is bij mij niet al te best verlopen.

Na verloop van tijd werd ik steeds minder mezelf, ook agressief etc.

Om een lang verhaal kort te maken: ik bleek PTSS overgehouden te hebben aan die bevalling.
De ks was echt geweldig. De tijd ernaartoe iets minder ;) ik wil er niet te veel over kwijt, ik ben hier nog actief onder een andere naam en wil dit liever privé houden.
Ergens ben ik dus heel bang. Dat het dus een aandoening is en niet de hormonen. Heb dan het idee dat ik weer faal.
quote:tantejo schreef op 04 augustus 2013 @ 22:05:

Hoe is je bevalling verlopen? Ik herken namelijk veel in je verhaal. Heb ook een KS gehad en die is bij mij niet al te best verlopen.

Na verloop van tijd werd ik steeds minder mezelf, ook agressief etc.

Om een lang verhaal kort te maken: ik bleek PTSS overgehouden te hebben aan die bevalling.Aan wie vraag je dit?
Sorry las het verkeerd,maar ik ben ook erg in de warvgeweest na mijn bevalling,wil er ook niet teveel over kwijt,had het namelijk bij m'n 2e tijdens de zwangerschap en heb net van de info van Tantejo opgezocht over PTSS,heftig maar herkenbaar nooit eerder van gehoord of van iemand info gehad! Jammer had anders kunnen zijn...blijkt!
Ik wist dus ook niet dat het bestond en ging van het kastje naar de muur met mijn klachten. (die steeds erger werden)

Gelukkig kwam ik bij toeval een vrouwelijke arts tegen die direct doorhad wat er speelde. Binnen een maand zat ik ervoor in therapie. En nu gaat het weer helemaal goed! (is al tijdje terug overigens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven