Kweekvlees

05-08-2013 17:27 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu.nl

Kweekvlees. Hamburgers kunstmatig gekweekt vanuit enkele cellen.

Wat vinden jullie hiervan (vleeseters, veganisten, vegetariërs)?

Het proberen waard?
quote:cestoda schreef op 05 augustus 2013 @ 18:16:

Ik als vegetariër zou het denk ik niet meteen eten. Ik had een tijdje terug "kip" van de Vegetarische Slager, maar ik kreeg het niet weg. Leek teveel op echte kip. Na jaren geen vlees heb ik nogal een mentale blokkade blijkbaar. Moet ik eerst naar de psych. Dat heb ik nou ook. Ik heb ook het idee dat mensen me voor de gek houden, net als bij kinderen: Nee, hoor er zit geen tomaat in de soep. Eet maar, het is gewoon lekker.
Ik vind de vleesindustrie ook verknipt en eet vegetarisch.

Ik zou dit vlees niet eten. Ik ben geen voorstander van alles dat kunstmatig is gemaakt Dus dit ook niet. Kan niet goed zijn.
Ik vind het heel vies klinken! Maar ik hoop zó dat het een succes wordt.. moet ik zelf wel meedoen natuurlijk
Vleesvervangers enzo vind ik echt niet te eten. Daar ga ik mijn lekkere stukje vlees echt niet mee vervangen.
Interessante ontwikkeling, net als dat 3D printen, maar voorlopig nog veel te duur.

De gemiddelde consument weet vaak toch niet wat hij/zij precies eet, dus als 't goedkoop is en eetbaar en de marketing is OK, dan wordt het wel verkocht
quote:juniper213 schreef op 05 augustus 2013 @ 17:30:

Het vlees eten moet uitgebannen worden, het is de nr 1 milieu vervuiler en het is dieronvriendelijk. Dit zou een goed alternatief kunnen zijn voor degenen, die echt heel graag vlees willen blijven eten. nog steeds aan het strijden voor je maakbare wereld?
Ik denk dat het ook zal helpen als de restaurant-industrie het product gaat promoten (uiteraard pas zodra het niet van echt vlees meer te onderscheiden is) Door in de amuses dit product te verwerken (is toch van het huis) kun je mensen over die drempel heen krijgen om het zelf ook 'ns in huis te willen halen.
Ik had gedacht dat de vegetariërs onder ons wel wat enthousiaster zouden reageren. Voornamelijk omdat we kennelijk op termijn nog maar 1 koe nodig hebben voor ontelbare biefstukjes.
quote:elninjoo schreef op 05 augustus 2013 @ 18:50:

Ik denk dat het ook zal helpen als de restaurant-industrie het product gaat promoten (uiteraard pas zodra het niet van echt vlees meer te onderscheiden is) Door in de amuses dit product te verwerken (is toch van het huis) kun je mensen over die drempel heen krijgen om het zelf ook 'ns in huis te willen halen.Ze zijn nog wel even bezig met de ontwikkeling van dit produkt, maar het is zeker een goede insteek om het in de horeca te laten introduceren. Ik kom op steeds meer cafe borrelhapkaarten de vega bitterbal tegen van de vegetarische slager.
quote:ThunderassMan schreef op 05 augustus 2013 @ 19:13:

Ik had gedacht dat de vegetariërs onder ons wel wat enthousiaster zouden reageren. Voornamelijk omdat we kennelijk op termijn nog maar 1 koe nodig hebben voor ontelbare biefstukjes.Vind het zeker een goede ontwikkeling, vraag is hoe het gaat lopen in de toekomst. Wanneer zijn we echt van die vleesindustrie zoals we die nu kennen af, en gaan we eten uit het kweeklab.?
Ja ik zou het zeker proberen. Wilde toevallig vanochtend zo een topic openen hoe anderen er tegenover staan.

Heul vroeger moet ik zeggen dat ik bijv. tofu ook niet lekker vond en de eerste vleesvervangers ook niet.

Helaas is een vleesvervanger erg duur dus zou ik liever kiezen voor bijna geen vlees eten. Maar de smaak vind ik tegenwoordig wel lekker. Gister vega gehaktballetjes gegeten en smaakte lekker.

Maar als het lekker en betaalbaar is, ja dan sta ik er wel open voor. Ben tester bij Buzzer en nog een paar bedrijven dus kom maar op, ik wil wel testen hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik weet het niet, ik vind het allemaal wel erg ver gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:20:

ik weet het niet, ik vind het allemaal wel erg ver gaan Tja, ik vind een dier doden voor smaak dan weer ver gaan.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Ik had gedacht dat de vegetariërs onder ons wel wat enthousiaster zouden reageren. Voornamelijk omdat we kennelijk op termijn nog maar 1 koe nodig hebben voor ontelbare biefstukjes.Dat ik het zelf niet meteen zou eten betekent niet dat ik er niet enthousiast over ben. Ik lees al jaren de nieuwsbrief van New Harvest, de club die kweekvlees promoot. Ik zou het geweldig vinden als die bescheten bio-industrie kan worden opgeheven. Alleen ik ben zelf vlees eten helemaal niet gewend dus voor mezelf zou er niks veranderen.
quote:gioia82 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:24:

[...]

Tja, ik vind een dier doden voor smaak dan weer ver gaan.en dit is een relevante reactie op mijn posting omdat?
Waarom word je misselijk van de gedachte Cateautje?

Ik zou dit denk ik niet eten, want vind vlees niet lekker meer, na 20 jaar zonder. Een hele goede ontwikkeling, ben benieuwd naar het vervolg.
quote:rosanna08 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:28:

[...]

en dit is een relevante reactie op mijn posting omdat? Omdat ik niet in zie waarom het voor jou te ver gaat. De meeste mensen willen vlees eten en huidige vleesvervangers voldoen voor hen gewoon niet. Als er dan vlees gekweekt kan worden zodat er geen dieren gedood hoeven worden lijkt mij dat een hele goede oplossing, geen dierenleed en beter voor het milieu. Waarom gaat het voor jou te ver?
Klinkt leuk en sympathiek en diervriendelijk, maar de realiteit is dat de voedselindustrie uiteindelijk alleen om geld draait. Ik vertrouw geen voedsel uit een laboratorium. Maak dus liever alles zelf, en dat kan heel goed zonder vlees, kweek of niet.
De hamburger kost op dit moment nog 250.000 euro.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Ik had gedacht dat de vegetariërs onder ons wel wat enthousiaster zouden reageren. Voornamelijk omdat we kennelijk op termijn nog maar 1 koe nodig hebben voor ontelbare biefstukjes.Maar de vegetariërs eten toch al geen vlees, dus voor die maakt het weinig verschil, ik hoef geen vervanger. (Natuurlijk wel voor de dieren, maar niet voor mezelf). Ik vind dus juist dat de vleeseters wel wat enthousiaster mogen reageren, voor hen is die vervanger
quote:Fame schreef op 05 augustus 2013 @ 19:34:

De hamburger kost op dit moment nog 250.000 euro.Nieuwe technologie is altijd duur, 20 jaar geleden zou het absoluut ondenkbaar geweest zijn dat de gemiddelde burger met een draagbare computer rond zou lopen. Dat was iets voor de overheid en universiteiten, niet voor de gemiddelde consument. Dat verandert allemaal razendsnel en worden dergelijke technische hoogstandjes betaalbaar.
quote:gioia82 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:32:

[...]

Omdat ik niet in zie waarom het voor jou te ver gaat. De meeste mensen willen vlees eten en huidige vleesvervangers voldoen voor hen gewoon niet. Als er dan vlees gekweekt kan worden zodat er geen dieren gedood hoeven worden lijkt mij dat een hele goede oplossing, geen dierenleed en beter voor het milieu. Waarom gaat het voor jou te ver? ah dus omdat je niet ziet waarom het voor mij te ver gaat, ga je er maar vanuit dat ik dan wel vlees eet. Vraag het de volgende keer gewoon even, ok? De laatste zin van deze posting was voldoende geweest.

Waarom het mij te ver gaat? Omdat er zoveel gesleuteld wordt aan van alles en nog wat om er toch maar voor te kunnen zorgen dat mensen geen vlees meer eten ipv te gaan kijken hoe er een beter evenwicht verkregen kan worden tussen dierenwelzijn en vlees eten, tussen vega en vleeseters.

Ik ben niet principieel tegen vlees eten, maar wel tegen bio-industrie en het slecht behandelen van dieren. Minder vlees eten, zou ik mijn ogen goed zijn voor iedereen
quote:Lebowski schreef op 05 augustus 2013 @ 19:37:

[...]

Maar de vegetariërs eten toch al geen vlees, dus voor die maakt het weinig verschil, ik hoef geen vervanger. (Natuurlijk wel voor de dieren, maar niet voor mezelf). Ik vind dus juist dat de vleeseters wel wat enthousiaster mogen reageren, voor hen is die vervanger Dat ligt eraan om welke reden je geen vlees eet als vegetarier toch? Ik eet geen vlees omdat ik geen dierenleed wil veroorzaken maar zou best vlees willen eten zonder dat dierenleed! Maar inderdaad, het is vooral voor vleeseters, ook zonder kweekvlees blijf ik vegetarier!
quote:rosanna08 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:38:

[...]

ah dus omdat je niet ziet waarom het voor mij te ver gaat, ga je er maar vanuit dat ik dan wel vlees eet. Vraag het de volgende keer gewoon even, ok? De laatste zin van deze posting was voldoende geweest.

Waarom het mij te ver gaat? Omdat er zoveel gesleuteld wordt aan van alles en nog wat om er toch maar voor te kunnen zorgen dat mensen geen vlees meer eten ipv te gaan kijken hoe er een beter evenwicht verkregen kan worden tussen dierenwelzijn en vlees eten, tussen vega en vleeseters.

Ik ben niet principieel tegen vlees eten, maar wel tegen bio-industrie en het slecht behandelen van dieren. Minder vlees eten, zou ik mijn ogen goed zijn voor iedereen Huh? Ik had uit jouw postings al opgemaakt dat je vegetarisch eet... Maar dat je niet tegen dieren doden bent, had ik inderdaad niet opgemaakt (al maakt dat voor mijn posting niet uit). Ik denk dat je een dier altijd slecht behandelt als je het doodt voor vlees, doden kan in mijn ogen nooit goed gebeuren. Zo'n dier voelt echt wel aan dat er wat gaat gebeuren, hoe pijnvrij het ook gebeurt. Dus in mijn ogen zijn er 2 oplossingen: niemand mag meer vlees eten (en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren) of er komt een vleesvervanger die echt op vlees lijkt. Ik zou graag zien dat die vleesvervanger er komt zonder al dat gesleutel maar er is al zoveel geprobeerd en vleeseters lijken nog niet echt overtuigd.
gioia82 wijzigde dit bericht op 05-08-2013 19:45
Reden: Verduidelijking
% gewijzigd
quote:gioia82 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:43:

[...]

Huh? Ik had uit jouw postings al opgemaakt dat je vegetarisch eet... Maar dat je niet tegen dieren doden bent, had ik inderdaad niet opgemaakt (al maakt dat voor mijn posting niet uit). Ik denk dat je een dier altijd slecht behandelt als je het doodt voor vlees, doden kan in mijn ogen nooit goed gebeuren. Zo'n dier voelt echt wel aan dat er wat gaat gebeuren, hoe pijnvrij het ook gebeurt. Dus in mijn ogen zijn er 2 oplossingen: niemand mag meer vlees eten (en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren) of er komt een vleesvervanger die echt op vlees lijkt. Ik zou graag zien dat die vleesvervanger er komt zonder al dat gesleutel maar er is al zoveel geprobeerd en vleeseters lijken nog niet echt overtuigd.Hahahah, iets beter lezen , Rosanna schreef niet dat ze een vegetarier is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven