Sim only t-mobile
maandag 5 augustus 2013 om 20:11
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil een sim only met alleen bellen en smsen voor mijn nieuwe smartphone aanschaffen. T-mobile geeft aan dat het met deze sim-only niet mogelijk is om op internet te kunnen. Prima dat moet ik net hebben. Echter als er Wi-Fi beschikbaar is wil ik daar gebruik van kunnen maken. Ik neem aan dat dit los staat van het abonnement omdat dit signaal door de telefoon opgevangen is. Of begrijp ik het dan verkeerd?
Ik hoor graag of iemand er iets meer van weet. Anders bel ik morgen zelf eventjes met T-mobile.
Ik hoor graag of iemand er iets meer van weet. Anders bel ik morgen zelf eventjes met T-mobile.
maandag 5 augustus 2013 om 20:14
Geen internet is geen internet. En inderdaad kun je dan wel gebruik maken van wifi.
Maar waarom neem je geen sim van ben.nl? Dat is hetzelfde netwerk maar veel goedkoper dan sim-only van T-Mobile.
Ook kun je dat maandelijks opzeggen. Als dan een keer je telefoon kapot gaat, kun je gelijk een ander abbo nemen met een nieuw toestel.
Maar waarom neem je geen sim van ben.nl? Dat is hetzelfde netwerk maar veel goedkoper dan sim-only van T-Mobile.
Ook kun je dat maandelijks opzeggen. Als dan een keer je telefoon kapot gaat, kun je gelijk een ander abbo nemen met een nieuw toestel.
maandag 5 augustus 2013 om 20:17
maandag 5 augustus 2013 om 20:23
Hoe werkt dat dan precies, zonder internet? Ik ben zelf bij T Mobile en in januari wil ik een nieuw contract met nieuwe IPhone. Mijn dochter krijgt dan mijn oude IPhone, maar met een abo zonder internet 3G. Zit er dan automatisch wifi nog op de telefoon (net als op haar IPod)? Kun je voor een IPhone wel een abo zonder internet afsluiten?
maandag 5 augustus 2013 om 20:36
@Betjebig:
1: Jij sluit het abonnement met de nieuwe iphone; dochter krijgt de oude iphone. De telefoon staat los van het abonnement. Jij neemt jouw nummer mee naar je nieuwe iphone en dochter heeft dan dus een toestel zonder abonnement waar een simonly in kan.
2: T-mobile heeft eigenlijk 3 soorten simonly abonnementen:
- bellen, smsen en internetten (je hebt altijd internet en betaalt nooit bij. Als je geen mb's neemt heb je internet van een lage snelheid dat je onbeperkt kan gebruiken). Ook kan je bij dit abonnement onbeperkt smsen. Het enige waar je overheen kan gaan zijn dus de belminuten en niet het internet of de smsjes.
- Bellen en smsen zonder internet: Je "minuten" kan je gebruiken om te bellen of te smsen. Dit staat 1:1 (dus niet onbeperkt zoals met bovenstaand abonnement.
- Bellen en smsen met internet: zelfde, maar je kan internetten en betaalt per mb.
En oja..zonder internetabonnement kan er gewoon gebruik gemaakt worden van WiFi!
1: Jij sluit het abonnement met de nieuwe iphone; dochter krijgt de oude iphone. De telefoon staat los van het abonnement. Jij neemt jouw nummer mee naar je nieuwe iphone en dochter heeft dan dus een toestel zonder abonnement waar een simonly in kan.
- bellen, smsen en internetten (je hebt altijd internet en betaalt nooit bij. Als je geen mb's neemt heb je internet van een lage snelheid dat je onbeperkt kan gebruiken). Ook kan je bij dit abonnement onbeperkt smsen. Het enige waar je overheen kan gaan zijn dus de belminuten en niet het internet of de smsjes.
- Bellen en smsen zonder internet: Je "minuten" kan je gebruiken om te bellen of te smsen. Dit staat 1:1 (dus niet onbeperkt zoals met bovenstaand abonnement.
- Bellen en smsen met internet: zelfde, maar je kan internetten en betaalt per mb.
En oja..zonder internetabonnement kan er gewoon gebruik gemaakt worden van WiFi!
maandag 5 augustus 2013 om 20:49
@Cadou. Ja dat kan alleen kan je binnen vodafone 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen en als je wilt overstappen kan dat 2 maanden voor je einddatum. Zelf moet je je abonnement niet opzeggen bij vodafone. Dit doet ben/T-mobile voor je! Dit geef je aan bij de bestelling. Het slimste is dat je even langs een winkel gaat hiervoor, want dan weet je zeker dat het goed komt.
maandag 5 augustus 2013 om 20:58
quote:mariss89 schreef op 05 augustus 2013 @ 20:36:
@Betjebig:
En oja..zonder internetabonnement kan er gewoon gebruik gemaakt worden van WiFi!Bedankt voor je uitleg. Dochter heeft nu wel een telefoon maar die ligt vooral ongebruikt ergens kwijt te zijn Haar vader en ik zouden het prettig vinden als ze bereikbaar is, maar bellen doet ze niet zo vaak. Ik vermoed dat ze met 100 minuten per maand prima uit de voeten kan. Als het heel goedkoop is kunnen dat er natuurlijk ook meer zijn, voor de zekerheid.
@Betjebig:
En oja..zonder internetabonnement kan er gewoon gebruik gemaakt worden van WiFi!Bedankt voor je uitleg. Dochter heeft nu wel een telefoon maar die ligt vooral ongebruikt ergens kwijt te zijn Haar vader en ik zouden het prettig vinden als ze bereikbaar is, maar bellen doet ze niet zo vaak. Ik vermoed dat ze met 100 minuten per maand prima uit de voeten kan. Als het heel goedkoop is kunnen dat er natuurlijk ook meer zijn, voor de zekerheid.
maandag 5 augustus 2013 om 21:22
@betjebig: Wat vind je goedkoop?
Stel samen simonly zonder mb's, met 90 belminuten:
- Onbeperkt traag internet (voor whatsappen) waar je dus nooit overheen kan;
- onbeperkt smsen en 90 belminuten.
- 10 euro per maand (voor 1 jaar)
- Het enige waar ze dan dus overheen kan zijn de belminuten.
Goedkoper: Alleen bellen & smsen 110 :
- 110 belminuten/smsjes
- geen mogelijkheid tot internet
- 6 euro per maand (voor 1 jaar)
- ze kan dan dus wel over de smsjes heen! ook geen whatsapp.
Zo en nu ben ik toe aan mn telecomvrije avond morgen weer een (werk)dag!
Stel samen simonly zonder mb's, met 90 belminuten:
- Onbeperkt traag internet (voor whatsappen) waar je dus nooit overheen kan;
- onbeperkt smsen en 90 belminuten.
- 10 euro per maand (voor 1 jaar)
- Het enige waar ze dan dus overheen kan zijn de belminuten.
Goedkoper: Alleen bellen & smsen 110 :
- 110 belminuten/smsjes
- geen mogelijkheid tot internet
- 6 euro per maand (voor 1 jaar)
- ze kan dan dus wel over de smsjes heen! ook geen whatsapp.
Zo en nu ben ik toe aan mn telecomvrije avond morgen weer een (werk)dag!
maandag 5 augustus 2013 om 21:56
Werk jij bij T Mobile? Ik ben altijd erg tevreden over hun klantenservice, en die strekt dus zelfs tot hier
Ik denk dat ik dan toch voor de tweede optie ga. Dat langzame internet zat in mijn vakantiebundel en daar kun je echt helemaal niets mee. 6 euro vind ik een mooi bedrag, meer moet het niet worden.
Ik denk dat ik dan toch voor de tweede optie ga. Dat langzame internet zat in mijn vakantiebundel en daar kun je echt helemaal niets mee. 6 euro vind ik een mooi bedrag, meer moet het niet worden.