Faalangst
dinsdag 6 augustus 2013 om 11:22
Ik word er nu toch echt mee geconfronteerd, ik heb een ongezonde dosis faalangst. Ik heb thuis 2 klusjes liggen die ik eigenlijk zou moeten kunnen. Op m'n stage draai ik mn hand er niet voor om, maar thuis in m'n eentje alleentje durf ik er niet aan te beginnen.
Hoe kom ik hier vanaf? Hoe voorkom ik dat mijn fijne omscholingsideeën en straks een eigen bedrijfje gaan stranden in een verstikkend kussen dat faalangst heet.
Hoe kom ik hier vanaf? Hoe voorkom ik dat mijn fijne omscholingsideeën en straks een eigen bedrijfje gaan stranden in een verstikkend kussen dat faalangst heet.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 6 augustus 2013 om 12:24
dinsdag 6 augustus 2013 om 12:36
Ik zou me terdege informeren of ik de klus aankan, wat ik tegen kan komen, wat ik zelf kan en wat beter door professionals gedaan kan worden.
Kijken en gedeeltelijk demonteren (goed onthouden hoe het weer gemonteerd moet worden) en steeds weer opnieuw gaan kijken als je wat meer weet via het internet.
Het is dus geen kwestie van faalangst.
Kijken en gedeeltelijk demonteren (goed onthouden hoe het weer gemonteerd moet worden) en steeds weer opnieuw gaan kijken als je wat meer weet via het internet.
Het is dus geen kwestie van faalangst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 6 augustus 2013 om 12:48
Ik weet prima hoe het moet en als ik er niet uitkom kan ik het altijd nog meenemen naar stage.
Ik durf er alleen niet aan te beginnen
Ik wordt er depressief van als ik er aan denk.
Ik nog depressiever als ik bednek dat ik er nogsteeds niet aan begonnen ben.
T is een klusje van mijzelf voor familie. Verdien er wel wat mee.
Ik durf er alleen niet aan te beginnen
Ik wordt er depressief van als ik er aan denk.
Ik nog depressiever als ik bednek dat ik er nogsteeds niet aan begonnen ben.
T is een klusje van mijzelf voor familie. Verdien er wel wat mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 6 augustus 2013 om 12:56
Gewoon beginnen. Echt. Verstand op nul en beginnen.
Speel niet het wat als... spelletje, of als je wel het wat als... spelletje wil spelen, maak de zin eens af. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? En is dat nu zo erg?
Je eigen bedrijf starten is straks ook een aaneenschakeling van nieuwe dingen doen en leren, dingen die je op hoop van zegen met gekruiste vingers doet. Die zal je ook op moeten pakken met verstand op 0 en gewoon beginnen. Succes!
Vanmiddag ben je begonnen, goed?
Speel niet het wat als... spelletje, of als je wel het wat als... spelletje wil spelen, maak de zin eens af. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? En is dat nu zo erg?
Je eigen bedrijf starten is straks ook een aaneenschakeling van nieuwe dingen doen en leren, dingen die je op hoop van zegen met gekruiste vingers doet. Die zal je ook op moeten pakken met verstand op 0 en gewoon beginnen. Succes!
Vanmiddag ben je begonnen, goed?
dinsdag 6 augustus 2013 om 12:58
dinsdag 6 augustus 2013 om 13:49
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Ik heb ook erge last van faalangst als ik iets onder eigen verantwoordelijk moet doen en het helpt mij om deze vraag aan mezelf te stellen en dan zo objectief mogelijk te luisteren naar mijn antwoord. Regelmatig lach ik mezelf vierkant uit. Ik heb namelijk soms doordenkers die tot zo ongeveer het einde van de wereld gaan leiden...
En zoveel macht heb ik echt niet.
En zoveel macht heb ik echt niet.