Welke blender?

05-08-2013 23:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag een blender aanschaffen maar.... er zijn zoveel verschillende types met enorm veel prijsverschil én verschil in mogelijkheden.

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Wie heeft er goede ervaringen met welk merk/model? Of juist modellen die ik zeker niet zou moeten nemen?

Alvast bedankt!
Neem gewoon een heel goedkope, na verloop van tijd (lees: als het ding al afgeschreven is) weet jij wat jij belangrijk vindt in een blender.

Mijn ervaring: Ik ondervond uiteindelijk het niet aanwezig zijn als een pre.
quote:li-la schreef op 05 augustus 2013 @ 23:59:

Wie heeft er goede ervaringen met welk merk/model? Of juist modellen die ik zeker niet zou moeten nemen?

Alvast bedankt!

Wil je er ook ijsblokjes mee vermalen? Dan moet je een steviger ding kopen dacht ik, dus met glazen mengdinges
Neem in ieder geval geen Tristar, dat ding krijgt ijs niet eens lekker glad
Eem glazen kan is makkelijker schoon te krijgen dan een plastic kan.
http://www.tdcleeuwarden. ... g/blender/philips-hr2094/

Ik heb deze al drie jaar en ben er erg tevreden over. ijs, groenten bevroren of vers binnen no time glad.
Wij hebben deze Philips en die bevalt heel goed. Daar voor een goedkope van de Hema met een plastic kan, maar dat vonden we niks. Als je hem dan niet meteen afwast trekt de lucht echt in het plastic. Die glazen kan gaat gewoon in de vaatwasser en is veel makkelijker uit elkaar te halen dan dat goedkope ding.
Ik prefereer een staafmixer. Wilde laatst bevroren aardbeien fijn malen. Dat ging al niet met de blender. Hij maalde alleen de aardbeien onderin en de rest bleef ongeschonden bovenin hangen. En dat heb ik vaker bij de blender, dat het niet goed naar beneden zakt en dus niet bij de messen komt. Als iets te dik van structuur is, werkt het dus al niet. Ik pak nu voor eigenlijk alles de staafmixer. Ruimt nog makkelijker op ook.
Ik heb een princess ( geloof ik) met glazen kan. Zat ooit in kerstpakket van man. Bij de blokker verkopen ze hem.

Op zich prima ding alleen soms pakt hij niet alles en moet ik tussendoor even roeren om de boel te verdelen.
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb op dit moment een Magic Bullet (jaja zo een die ze in de tell sell hadden). Ben er eigenlijk verrassend blij mee: supermakkelijk, klein en snel schoon. Denk alleen niet dat ie per se geschikt is voor de alleruitdagendste blendklussen - al ben ik die nog niet tegengekomen....
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb een goede staafmixer maar wil meer sapjes ed gaan maken in het kader van 'meer vitamientjes'. Waarschijnlijk ook ijs fijn maken.

Ik vind het zonde om eerst een goedkoper modelletje te proberen; dan weet ik dat ik (veel) eerder dan die het begeven heeft een andere/betere wil!
Wil je sapjes (juicing) gaan maken, dan zou je ook voor een sapmachine kunnen kiezen. Smoothies kan je ook goed met een staafmixer maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
heb de Philips Hr7755

Dat is een complete keukenmachine, o.a. ook met blender en sapcentrifuge

Ben er heel tevreden over (alhoewel ik moet zeggen dat het 'centrale apparaat/ de motor zeg maar, nu voor de 2e keer in korte tijd voor reparatie is opgestuurd. Ik heb hem als showroommodel gekocht, dus mogelijk dat het daar aan ligt. De service is netjes, dus ben ik alsnog en nog steeds een tevreden klant:-)

Ik vind het een supermachine. juist voor smoothies, soepjes en sappen

Gebruik 'm dagelijks (vooral de blender)
Ik heb ook zo'n complete machine van Philips gehad maar ook daarvan ging de motor na een paar jaar stuk. Ik koop niet meer zo'n multi-apparaat, heel veel onderdelen die je niet gebruikt. Heb nu geinvesteerd in een Kitchenaid mixer en heb dus die Magic Bullet daarnaast voor blenderen en snijwerk.
@ Pistachio; dat was er eentje die ook op mijn lijstje stond, hoe bevalt hij?
De Magic Bullet? Zie mijn eerdere reactie: ideaal voor het maken van smoothies, soep, hummus etc. Makkelijk in gebruik en weinig ruimte innemend op t aanrecht. Maar ik weet niet hoe hij is als je m hele uitdagende dingen laat doen.
Ik bedoelde eigenlijk de magimix.

Maar had niet goed gelezen; daar had je de mixer van....ik dacht de blender.
Ik heb een magimix, ben er erg blij mee!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hier super blij met de magic bullet.

Ik maak er pesto en dressings mee, babyvoeding en elke dag fruitsapjes en smooties (vergeet dan ook niet het bevroren fruit in de supermarkt, altijd wat voorraad in je vriezer liggen).
Ik heb de Nutri bullet, het grote broertje van de Magicbullet.

Er zit een boekje bij voor ideeen.

Ik had eerst een juicer maar daar bleef de pulp achter, terwijl ik het idee heb, dat er ook vitaminen in de pulp zitten.

Ik vind het een ideaal ding.
Vooral doorgaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven