ben anders denk ik

09-08-2013 13:46 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een bruiloft rokje,panty mooie schoenen. Het is voor het eerst dat ik in een rokje draag.

Ik kan niet anders want het is de bruiloft van mijn zus en ze trouwt in de kerk.

Ik voel mij totaal geen vrouw en dat gevoel wordt steeds erger.

Opmaken benen ontharen en vanochtend heeft mijn tante mijn wenkbrauwen geepilleerd deze dingen horen niet bij mij ik voel mij doodongelukkig.

Ik krijg het gevoel dat ik in een verkeerd lichaam zit.

Dat gevoel maakt mij zo onzeker en verdrietig.

Marloes.
Het is toch ook enorm ouderwest dat je als vrouw niet in een broek mag lopen. Koop een mooi broekpak bijvoorbeeld. Ziet er vast ook heel mooi uit. En je zou vast niet de enige vrouw zijn die niet van tutten houdt!
ik ben 17 en de dienst vind plaats in nh kerk streng.
Een zwartekousen kerk? Mag je dan uberhaupt wel feestelijk gekleed gaan? En dragen de vrouwen ook nog allemaal zwarte hoedjes?

Zou daar dus echt schijt aan hebben en als je niet mee mag zoals je bent, dan houdt die god die zij aanbidden dus niet van jou en zou ik pas na de kerkdienst mezelf bij het gezelschap voegen.
quote:Penelope_ schreef op 09 augustus 2013 @ 14:09:

Als iemand in de kerk trouwt, is het meestal not done om als vrouw in een broek te lopen, vrij ongepast.

Onzin! Bij katholieke kerken en PKN-gemeentes kun je gewoon als vrouw een broek dragen. En dat is echt de grote meerderheid van de kerken in Nederland.

Bij veel andere kerkgemeentes kan het vast ook, maar die ken ik niet goed genoeg om uitspraken over te doen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Omdat je niet van rokjes, benen scheren en epileren houdt denk je echt dat je in een verkeerd lichaam zit? Of is er meer waardoor je dat denkt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:marloeszonnetje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:40:ik ben 17 en de dienst vind plaats in nh kerk streng.Dan vermoed ik maar zo dat je thuis ook met niemand kan praten over je gevoel in het verkeerde lichaam te zitten?
Ik heb periodes gehad dat ik alleen maar rokken/jurken wilde dragen en periodes dat ik alleen maar broeken wilde dragen. Toevallig ga ik nu net weer richting de rokken/jurkjes.

Kun je iets doen om je toch wat comfortabeler bij je outfit te voelen? Bijvoorbeeld de panty uit? Die ondingen zitten sowieso verschrikkelijk! En misschien een boxer-onderbroek eronder? Dat zit niemand, maar wellicht voelt het voor jou wel meer eigen?
Ben je zelf ook gelovig TO?
quote:DollyParton schreef op 09 augustus 2013 @ 14:38:

BGB, hier kan TO toch niks mee?

Wel als ze besluit snel nog naar de winkel te hollen voor iets-met-broek.

Dat je niets hebt met mode en hakken en zo wil niet direct zeggen dat je in een verkeerd lichaam zit, ook al ben je misschien ook niet direct heel doorsnee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kunt best in zoiets aankomen op 'n feest, het staat feestelijk en vrouwelijk:

http://www.mona-mode.nl/p ... 45262.html?_group=2302483
quote:elninjoo schreef op 09 augustus 2013 @ 14:50:

vrouwelijk:

]

Gelezen hoe jong ze is?

" Mijn " broekpakken zijn ook niet echt een optie voor zo'n jong ding.
quote:marloeszonnetje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:40:

OT, maar NH is Nederlands Hervormd? Zijn die niet opgegaan in de PKN ?

Is het dan niet de kerk waar je zelf mee bent opgegroeid TO?

(omdat je nog nooit een rok hebt aangehad)?
quote:marloeszonnetje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:40:

Jullie gaan normaal niet naar de kerk, begrijp ik? Anders had je een kast vol met rokken .

Je zus trouwt met iemand uit die kerk?
Hervormde kerk is toch geen rokken-kerk?
Lastig toch altijd weer; dingen die mensen elkaar opleggen, terwijl dat vaak nauwelijks ergens op slaat...

Als je mijn zusje was, mocht je gewoon aan waar je je lekker in voelt hoor.

Het gaat er toch om dat je erbij bent; niet om wat je aan hebt.

Zelf ben ik ook niet van jurkjes, make-up etc... trouwens.

Maar onvrouwelijk voel ik me verder niet.

(Hoewel het me soms wel heel makkelijk lijkt om geen vrouw te zijn; 't is vaak best vermoeiend om er eentje te zijn maar dat terzijde)

Er bestaan dus meer vrouwen die niet houden van de dingen die jij noemt.

Je bent echt niet raar hoor.
ben zelf gedoopt katoliek vriend van mijn zus is streng nh.
Toen ik 17 was kreeg je mij ook met geen stok in een jurk of een rok hoor. Ik was vergroeid met mijn spijkerbroek, kistjes en band t-shirts.

Lief dat je het voor je zus wilt doen. Maar houdt het daarbij. Je bent nog hartstikke jong en normaal gesproken kun je dragen wat je wilt. Die ene dag is niet zo heel erg.

Heb je dit gevoel al langer of komt het echt omdat je nu in een rok gaat en je je daar niet gemakkelijk in voelt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2013 @ 14:55:

Hervormde kerk is toch geen rokken-kerk?Er zijn allerlei gemeentes die zich hervormd noemen, maar Nederlands Hervormd is gewoon PKN, en dus geen rokkenkerk (in het algemeen, ik ken geen uitzonderingen).
quote:marloeszonnetje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:58:

ben zelf gedoopt katoliek vriend van mijn zus is streng nh.Die verwachten echt niet dat de schoonfamilie zich zwartekouserig kleedt, hoor.
Wilde je zus of je moeder graag dat je in een rok ging?

Daarom vroeg ik het idd ook al. Volgens mij is de hervormde kerk nu PKN en idd niet rokkig. Maar misschien is het een 'herstelde' variant oid.

Moet je in een rok omdat dat echt hoort in deze kerk, of misschien ook vooral omdat je moeder en je zus je zo graag in een rok zouden willen zien stralen?
quote:marloeszonnetje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:58:ben zelf gedoopt katoliek vriend van mijn zus is streng nh.Oké. Blijft mijn vraag staan; heb je iemand in je omgeving die je in vertrouwen kunt nemen en bij wie je je hart kunt luchten?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2013 @ 14:53:

[...]

Gelezen hoe jong ze is?

" Mijn " broekpakken zijn ook niet echt een optie voor zo'n jong ding.

Da's waar ja.

Maar goed, als 17-jarige zul je toch wel iets in je kast hebben hangen wat netjes/feestelijk genoeg is zonder dat er 'n rok/jurk aan te pas hoeft te komen?

Een of andere nette lange broek (glansbroeken waren afgelopen kerst heel erg in en hier zag ik er de pubers massaal in rondlopen) en daar 'n fleurige tuniek op en je bent ook klaar.

In sommige regio's is de NH kerk zeer streng en lopen alle vrouwen op zondag in rokken en met hoedjes op naar de kerk. De gereformeerde kerk is in die regio's dan 'mild' te noemen.

Was voor mij ooit ook een vreemd ontdekking.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Penelope_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 14:09 Als iemand in de kerk trouwt, is het meestal not done om als vrouw in een broek te lopen, vrij ongepast.Dat is echt onzin. Ik ben vrijwel mijn halve leven naar de kerk geweest, vrij streng ook nog, maar altijd in een broek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven