ben anders denk ik

09-08-2013 13:46 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een bruiloft rokje,panty mooie schoenen. Het is voor het eerst dat ik in een rokje draag.

Ik kan niet anders want het is de bruiloft van mijn zus en ze trouwt in de kerk.

Ik voel mij totaal geen vrouw en dat gevoel wordt steeds erger.

Opmaken benen ontharen en vanochtend heeft mijn tante mijn wenkbrauwen geepilleerd deze dingen horen niet bij mij ik voel mij doodongelukkig.

Ik krijg het gevoel dat ik in een verkeerd lichaam zit.

Dat gevoel maakt mij zo onzeker en verdrietig.

Marloes.
En nh is ook geen rokkenkerk. En wat ik ervan ken is het zelfs in een rokkenkerk gewoon toegestaan om in een broek te komen hoor, als bezoeker. Echt niet dat je daar raar op aangekeken wordt in het algemeen.
Ik ken genoeg mensen die helemaal niet van typische vrouwen dingen houden, ik denk dat ik mijn tante in haar hele leven maar 1 keer in een jurk heb gezien op een bruiloft toen ze al in de 50 was. Er is helemaal niks mis met haar hoor, was vroeger net een jongetje.

Misschien een optie om gewoon voor de goede vrede toch morgen een rok te dragen. Ik kan mij voorstellen dat er veel meer mensen zijn die voor een bruiloft kleding dragen die ze normaal niks vinden. Misschien dat je je na de kerkdienst kan omkleden en weer een broek aan kan doen.
Nou qua NH kerk, wij hebben er hier ook een die heel streng is en niet meegegaan in de PKN. Geen vrouwen op de preekstoel etc. Maar als je met een broek daar wilt zitten sturen ze je echt niet weg. Maar kan me voorstellen dat je je voor dit keer schikt als je zus dat erg graag wil.
quote:Thordis schreef op 09 augustus 2013 @ 15:22:

En nh is ook geen rokkenkerk. En wat ik ervan ken is het zelfs in een rokkenkerk gewoon toegestaan om in een broek te komen hoor, als bezoeker. Echt niet dat je daar raar op aangekeken wordt in het algemeen.Ligt eraan, Nederlands Hervormd op Gereformeerde Grondslag is een heusche rokkenkerk... Niet dat ik mij daar vroeger iets van aantrok overigens (maar mijn ouders zijn er wel op aangesproken).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Gaat het nou om het rokje op die bruiloft, of om een dieper gevoel van anders zijn, ook op andere momenten?
Zwarte kous biblebelt achtig gedoe is idd vaak rokken/jurken in stemmige kleuren soms met een hoed. Het doorstaan of wellicht tegen de regels in een donkerbroekpak dragen.

Lastig. Ik ben zelf niet gelovig en zou toch graag willen dat indien ik trouw of een feestjes geef mensen op hun gemak zijn.

Ik heb eeb tijdje in de biblebelt een opleiding gevolgd op een locatie waar dat soort bruiloften werden georganiseerd. Ik viel van de ene verbazing in de andere.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maar als je 17 bent, hoor je je anders en onzeker te voelen.
quote:lilalinda schreef op vrijdag 09 augustus 2013 15:51 maar als je 17 bent, hoor je je anders en onzeker te voelen."maar als je 17 bent, hoor je je anders en onzeker te voelen.

Niet per se hoor. En met de summiere info van TO zeg ik, het is maar 1 dag. Stel je niet zo aan

Of als je bedoel dat je je eigenlijk een jongen voelt, ga naar een psych om dat gevoel te onderzoeken.

Misschien handig om eens uit te leggen wat je nu bedoeld en waar dat vandaan komt TO, ipv met 1 zin antwoorden. Zo valt er weinig zinnigs van te zeggen.
Als je 17 bent hoor je juist niet meer volgzaam te doen wat 'men' van je verwacht, maar voor je eigen individu op te komen.
Hopelijk heeft de TO het gelezen, toch maar verwijderd vanwege privacy.
quote:Penelope_ schreef op 09 augustus 2013 @ 14:09:

Als iemand in de kerk trouwt, is het meestal not done om als vrouw in een broek te lopen, vrij ongepast.ligt er aan welke kerk. er zijn er genoeg in Ned.land waar je als vrouw naar toe kan in een broek, zelfs een spijkerbroek
Een vriendin van mij heeft geen sekseproblemen, maar al zet je haar voor het vuurpeloton, die krijg je écht niet in een rokje of jurk. Nu naar jou: wel of geen sekseproblemen: gewoon lekker aantrekken waarin jij je lekker voelt.
Je moet ook kleren aantrekken die bij je lichaamsbouw passen. Bij 'n rokje/jurk vallen je benen wel erg op, dus mogen die niet te dik of te mager zijn.
quote:elninjoo schreef op 09 augustus 2013 @ 18:37:

Je moet ook kleren aantrekken die bij je lichaamsbouw passen. Bij 'n rokje/jurk vallen je benen wel erg op, dus mogen die niet te dik of te mager zijn.

Nien, je weet dat ik je graag lees en graag mag, maar what the hell???

Je draagt waar je je goed in voelt. Broek, rok, in je blote kont... dat moet niet uitmaken.. Soms zal je je wat moeten aanpassen, maar dat heeft níets te maken met je lichaamsbouw..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 09 augustus 2013 @ 23:57:

[...]

Nien, je weet dat ik je graag lees en graag mag, maar what the hell???

Je draagt waar je je goed in voelt. Broek, rok, in je blote kont... dat moet niet uitmaken.. Soms zal je je wat moeten aanpassen, maar dat heeft níets te maken met je lichaamsbouw..

Ja, je zult in sommige gevallen netjes gekleed moeten gaan, maar dat kan evengoed in 'n broek als in 'n rok. Als je geen rokkenmens bent moet je ook niet studeren voor 'n vak waarbij je als vrouw 'n rok aan moet. Voor 'n feest zijn er genoeg nette én feestelijke broeken te vinden. Zeker met 'n feestelijke blouse/tuniek er op.

Een vrouw dwingen 'n rok/jurk te dragen of zelf toegeven aan zulke kledingeisen in je vrije tijd, bij familie/vrienden, vind ik belachelijk.
Gelukkig het is voorbij de kerk en het gemeentehuis.

heb mij omgekleed rok uit kort spijkerbroekje en mijn all stars

voelt 100000 maal beter.

6 uur eten en dan het feest

Marloes.
foto geplaatst hoe ik er gisteren uitzag. Na de kerk en het gemeentehuis rok uit kort spijkerbroekje en mij vertrouwde all stars

Marloes
ben je echt in een kort spijkerbroekje naar het diner gegaan? met all stars? dat vind ik wel weer het andere uiterste hoor...
quote:marloeszonnetje schreef op 11 augustus 2013 @ 13:29:

foto geplaatst hoe ik er gisteren uitzag? waar dan?
quote:roermondse schreef op 11 augustus 2013 @ 13:59:

ben je echt in een kort spijkerbroekje naar het diner gegaan? met all stars? dat vind ik wel weer het andere uiterste hoor...

Misschien was het een tuinfeest/BBQ?

Hier was het overigens jassen en lange broeken weer, want een gemeen koude wind, dus ik was ook verbaasd
Ik heb ook vriendinnen die hun nooit opmaken, en zelfs maar 1 x in een jaar naar de kapper gaan (dreads) dusja... doe vvaar je u goed bij voelt ! ik zelf hou van me opmaken, maar vvenkbrauvven epileren = gebeurt zelden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven