reizen

10-08-2013 12:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

Ik heb januari 2013 een reis geboekt naar curacao voor mij en me vriendin, morgen zouden we vertrekken. Maar der broer die vertelde mij vandaag nadat ik het een aantal maanden terug op tv heb gehoord dat je geen schulden mag hebben voor je op reis gaat. Nu is mijn schuld niet al te hoog, maar heb dus wel een schuld bij het CJIB en Moterijtuigenbelasting. Inmiddels sta ik ingeschreven bij schuldhulpverlening en ben ik bezig met het traject. Ik heb ze gezegd dat ik op vakantie ga en hun hebben niks verteld over dat ik niet zou kunnen gaan

wat denken jullie, zal ik staande worden gehouden op schiphol

Het gaat om een bedrag van max 1000 euro

G
Geen ervaringen mee, sorry. Ben wel eens benieuwd!

Ik denk dat dit is voor mensen die niet willen betalen dat ze niet zomaar naar het buitenland vluchten??
Ja, het kan zijn dat je aangehouden wordt. In dat geval zul je direct moeten betalen en als je dat doet mag je alsnog vertrekken. Als je dat niet kunt, heb je een probleem.

Ik snap overigens niet hoe jij deze reis kunt betalen als je de schuldsanering in gaat. Je kunt je geld dan beter gebruiken om je schulden af te lossen.
Bij achterstallige boetes heb je de kans dat je aangehouden wordt. Zijn die boetes al meegenomen in je schuldhulpverleningsplan? Oftewel, heb je al een betalingsregeling en hou je je eraan? Dan lijkt het me geen probleem.

Dat je naar Curaçao op vakantie kan terwijl je in de schuldhulpverlening zit vind ik bijzonder.
Wat geestig. Op een verre vakantie terwijl je in de schuldhulpverlening zit.

Wat klopt hier niet?
deze schuld heb ik opgelopen vanaf maart 2013 daarom is het nog niet zo hoog! en de tickets die had ik al in januari betaald met inkomen die niet staat geregistreerd. Ik snap dat mensen er raar van opkijken hoe ga je op reis maar je hebt schuld, maar ik heb al een regeling met CJIB dat ik een bedrag per maand aflos en bij de belasting nog niet maar wat ik al zei ik loop nu bij schuldhulpverlener
Je hebt dus ook nog zwart geld? Ik hoop dat ze je aanhouden en dat je daardoor leert te begrijpen dat een eerlijk leven uiteindelijk zo zijn voordelen heeft. Bah zeg!
Pleeg eens een belletje naar de marechaussee. Als je alreeds in een traject zit, kan ik me niet voorstellen dat je niet weg mag, maar dat moet je, denk ik, wel kunnen bewijzen.

Nogmaals, pleeg een belletje.
quote:NummerZoveel schreef op 10 augustus 2013 @ 12:33:

Je hebt dus ook nog zwart geld? Ik hoop dat ze je aanhouden en dat je daardoor leert te begrijpen dat een eerlijk leven uiteindelijk zo zijn voordelen heeft. Bah zeg!

Dat dus.

Gadverdamme.
Misschien heeft TO het ticket wel cadeau gekregen? Of een schenking gehad die ze hiervoor gebruikt heeft? Of ze klust zwart bij...tja volgens mij zijn hier op het forum heel wat dames die gebruik maken van huishoudelijke hulpen...denk niet dat die allemaal wit betaald worden.

Wat betreft het risico, het gaat om openstaande boetes vooral, ik denk dat als er al een regeling is dat het dan niet echt meer 'open staat' maar even marechaussee bellen, dan weet je het zeker (of zorgen dat j genog geld hebt morgen om eventueel in 1 keer af te kunnen rekenen).
@Boomberg

TO vertelt zelf dat hij de ticket met zwart geld heeft gekocht. En voor personeel aan huis hoef je als "werkgever" geen belasting en premies in te houden of iets door te geven aan de belastingdienst, zolang die "medewerker" maar niet meer dan 3 dagen per week werkt.
en word ik van mensen als jij.

Leer eerst maar eens zonder schulden eerlijk centen verdienen.

Ik hoop dat ze je hier houden!
Ik mag hopen dat aangehouden wordt. En bij openstaande boetes gebeurt dat gelukkig ook vaak.

Hoop daarna ook dat je de schuldsanering uit wordt geflikkerd met je zwarte geld.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
http://www.nrc.nl/stevend ... eten-van-de-grenswachter/

Je wordt zelfs voor een openstaande boete van maar 40 euro uit de rij geplukt..l..
http://www.elsevier.nl/Ne ... e-boete-betalen-1290530W/

Helaas dus, je moet even 1000 euro aftikken morgen anders geen vakantie.
Dat zwarte geld had je beter kunnen gebruiken voor een cursus Nederlands.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven