Vegan Challenge 2013
woensdag 7 augustus 2013 om 21:49
woensdag 7 augustus 2013 om 21:55
quote:PinaColada schreef op 07 augustus 2013 @ 21:39:
Gioia, ik las ergens iets over dat er Griekse 'kaas' van Violife op de markt komt, dat lijkt me ook wel wat voor in een salade of in de moussaka.Oh dat zou lekker zijn, want ik heb nog geen vegan feta of iets dergelijks gevonden!
Gioia, ik las ergens iets over dat er Griekse 'kaas' van Violife op de markt komt, dat lijkt me ook wel wat voor in een salade of in de moussaka.Oh dat zou lekker zijn, want ik heb nog geen vegan feta of iets dergelijks gevonden!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
woensdag 7 augustus 2013 om 22:02
quote:PinaColada schreef op 07 augustus 2013 @ 21:07:
[...]
http://www.unlimitedhealth.nl/shop/viol ... p5fgiu50Ik zal even kijken of hij in de buurt te vinden is en dan mijn waardeoordeel geven.
[...]
http://www.unlimitedhealth.nl/shop/viol ... p5fgiu50Ik zal even kijken of hij in de buurt te vinden is en dan mijn waardeoordeel geven.
woensdag 7 augustus 2013 om 22:07
Ik had nog een kaas geocht, maar die heb ik al op, was met champignons, was volgens mij wel die willemburger iets. Heel lekker ook . Heb ook mozzarella slices ofzo hier liggen, die zijn wat smakeloos maar wel te beren op een fake hamburger.
mevrouw ik heb ook nog zoveel recepten die k moet uitproberen.... We hebben als het goed is nog een jaar of 60 om eraan toe te komen
mevrouw ik heb ook nog zoveel recepten die k moet uitproberen.... We hebben als het goed is nog een jaar of 60 om eraan toe te komen
woensdag 7 augustus 2013 om 22:14
Hier hetzelfde met recepten en kookboeken haha. Ik heb een redelijke steady lijst met wat ik lekker vind: alle stamppotten die je kunt bedenken met vegan worst of een vegan burger, tabouleh salade (couscous), roti met vegan kip, rijst met tempeh of tofu en groenten en kruiden, pasta met tomatensaus - groenten - vegan parmezan, pitabroodjes met falafel en zelfgemaakte knoflooksaus en allerlei rauwkost en augurkjes en olijven etc, tortillas met alle denkbare vulling, kapucijnerschotel, linzencurry.
Ik probeer wel eens wat nieuws uit en als ik het lekker vind komt het op mijn steady list. Ik ga volgend weekend vegan ovenschotel mac&cheese maken, ik zal laten weten hoe het smaakte.
Ik probeer wel eens wat nieuws uit en als ik het lekker vind komt het op mijn steady list. Ik ga volgend weekend vegan ovenschotel mac&cheese maken, ik zal laten weten hoe het smaakte.
donderdag 8 augustus 2013 om 17:38
quote:Mevrouw75 schreef op 07 augustus 2013 @ 10:36:
Nou, ik heb in ieder geval al een pot pure chocopasta ingeslagen;) Die enkele keren dat ik pasta eet is het hazelnootpasta, maar dit vind ik een goed alternatief;)
Niet heel gezond natuurlijk, maar goed, bijna dagelijks krentebollen met kaas is ook niet heel gezond.
Nu in de vakantie maar weer eens mijn moeder's vrije dag favoriet maken: brood met gebakken champignons.
Ik heb vandaag bij de Appie in het schap met natriumarm, glutenvrij e.d. hazelnootpasta gevonden, lactose vrij! Ik heb het etiket uitgeplozen en ik kan geen dierlijk bestanddeel vinden. Wel prijzig: ¤3,99 maar dan doe ik er langer mee haha.
Damhert Hazelnootpasta lactosevrij
PinaColada: ik zie dat je die link met het ijs ook heb gevonden. Ik wilde hem jullie bijna doorgeven.
Nou, ik heb in ieder geval al een pot pure chocopasta ingeslagen;) Die enkele keren dat ik pasta eet is het hazelnootpasta, maar dit vind ik een goed alternatief;)
Niet heel gezond natuurlijk, maar goed, bijna dagelijks krentebollen met kaas is ook niet heel gezond.
Nu in de vakantie maar weer eens mijn moeder's vrije dag favoriet maken: brood met gebakken champignons.
Ik heb vandaag bij de Appie in het schap met natriumarm, glutenvrij e.d. hazelnootpasta gevonden, lactose vrij! Ik heb het etiket uitgeplozen en ik kan geen dierlijk bestanddeel vinden. Wel prijzig: ¤3,99 maar dan doe ik er langer mee haha.
Damhert Hazelnootpasta lactosevrij
PinaColada: ik zie dat je die link met het ijs ook heb gevonden. Ik wilde hem jullie bijna doorgeven.
donderdag 8 augustus 2013 om 18:11
Ik maak wel eens faux feta van tofu. Lekker, maar ik denk dat je wel verschil proeft met de echte. Ik mix het met boontjes en tomaat in een salade:
http://gnoegnoe.wordpress.com/2012/01/2 ... faux-feta/
http://gnoegnoe.wordpress.com/2012/01/2 ... faux-feta/
maandag 12 augustus 2013 om 13:11
maandag 12 augustus 2013 om 13:26
Lactose vrij hoeft nog niet te betekenen dat er geen melk in zit volgens mij.
In lactose vrije melk zout ook wel degelijk melk.
Dus als de pasta je te doen is om de melk zou ik toch nog maar eens goed het etiket lezen.
Clean eating heeft ook goede alternativen zoals zelf pasta maken van hazelnoten of chocolade met kokosmelk en cacao.
Dus als de pasta je te doen is om de melk zou ik toch nog maar eens goed het etiket lezen.
Clean eating heeft ook goede alternativen zoals zelf pasta maken van hazelnoten of chocolade met kokosmelk en cacao.
maandag 12 augustus 2013 om 13:33
quote:PinaColada schreef op 12 augustus 2013 @ 13:11:
https://www.veggieromance.nl/
Daten voor gelijkgestemden Haha leuk! Zit je er al op Pina? Ik ben nu aan het daten met een vleeseter, ondanks het vlees (hij gaat zelfs naar de Mac, zucht...) is hij wel heel leuk!
https://www.veggieromance.nl/
Daten voor gelijkgestemden Haha leuk! Zit je er al op Pina? Ik ben nu aan het daten met een vleeseter, ondanks het vlees (hij gaat zelfs naar de Mac, zucht...) is hij wel heel leuk!
maandag 12 augustus 2013 om 20:25
quote:Missundastood schreef op 12 augustus 2013 @ 13:26:
Klopt wat je zegt, alleen er zitten in deze pasta ook geen andere dierlijke bestanddelen, dat had ik dus al gecheckt in de winkel zoals ik ook schrijf
.
De enige allergenen die het bevat zijn hazelnoten en het product kan sporen bevatten van gluten maar dat is voor mij geen probleem.
Ik ga steeds meer zelf maken maar aan pasta of chocolade zelf maken ben ik nog niet toegekomen, ik ga het op mijn to do lijstje zetten.
Klopt wat je zegt, alleen er zitten in deze pasta ook geen andere dierlijke bestanddelen, dat had ik dus al gecheckt in de winkel zoals ik ook schrijf
De enige allergenen die het bevat zijn hazelnoten en het product kan sporen bevatten van gluten maar dat is voor mij geen probleem.
Ik ga steeds meer zelf maken maar aan pasta of chocolade zelf maken ben ik nog niet toegekomen, ik ga het op mijn to do lijstje zetten.
maandag 12 augustus 2013 om 20:28
quote:gioia82 schreef op 12 augustus 2013 @ 13:33:
[...]
Haha leuk! Zit je er al op Pina? Ik ben nu aan het daten met een vleeseter, ondanks het vlees (hij gaat zelfs naar de Mac, zucht...) is hij wel heel leuk!Oh ik ben nog lang niet toe aan daten Gioia maar kwam het tegen en vond het wel leuk om hier neer te zetten. En ik zou een vleeseter ook niet bij voorbaat afwijzen hoor, als hij verder leuk is en respect heeft voor mijn keuze(s).
[...]
Haha leuk! Zit je er al op Pina? Ik ben nu aan het daten met een vleeseter, ondanks het vlees (hij gaat zelfs naar de Mac, zucht...) is hij wel heel leuk!Oh ik ben nog lang niet toe aan daten Gioia maar kwam het tegen en vond het wel leuk om hier neer te zetten. En ik zou een vleeseter ook niet bij voorbaat afwijzen hoor, als hij verder leuk is en respect heeft voor mijn keuze(s).
maandag 12 augustus 2013 om 20:36
Ah lief Dat lijkt me heel erg gezellig. Gaan we samen koken!! (met die vriend van mij die volgens mij toch nooit op het forum gekomen is zoals beloofd!! De leugenaar!!) Mijn moeder heeft dus voor gisteren de beste vegan chocoladetaart OOIT gemaakt. Als ze het recept geeft ga ik het hier neerzetten, iedereen vond hem geweldig (waren maar 2 vegans aanwezig).
dinsdag 13 augustus 2013 om 12:49
quote:yellowlove2punt0 schreef op 12 augustus 2013 @ 20:26:
GIO VERTEL
Daten Hahaha leuk he? Ik ken hem nu bijna 2 maanden en ik vind hem steeds leuker Hij komt uit jouw stad trouwens! En tja, hij eet vlees maar wel zoveel mogelijk biologisch en eet ook regelmatig vegetarisch. Hij was in het begin een beetje skeptisch over sommige dingen in mijn koelkast maar heeft laatst ook amandelmelk gekocht in plaats van gewone melk. Dus dat gaat de goede kant op!
GIO VERTEL
Daten Hahaha leuk he? Ik ken hem nu bijna 2 maanden en ik vind hem steeds leuker Hij komt uit jouw stad trouwens! En tja, hij eet vlees maar wel zoveel mogelijk biologisch en eet ook regelmatig vegetarisch. Hij was in het begin een beetje skeptisch over sommige dingen in mijn koelkast maar heeft laatst ook amandelmelk gekocht in plaats van gewone melk. Dus dat gaat de goede kant op!
dinsdag 13 augustus 2013 om 12:50
donderdag 15 augustus 2013 om 15:09
doen we pina. En gio heel leuk van de man, ik duim voor jullie.
Enneh, they iz coming to me now
https://www.facebook.com/ ... eSlagerAmsterdam?fref=tck
Enneh, they iz coming to me now
https://www.facebook.com/ ... eSlagerAmsterdam?fref=tck
donderdag 15 augustus 2013 om 22:08