Rage

15-08-2013 18:25 395 berichten
Nooit zoveel zakken chips gegeten als toen, sterker nog, ik kreeg tdt een antipathie voor wokkels en chips, dankzij deze krengen die in de zak zaten.

Dat boek kon ik niet meer zien, ook die krengen niet

Nu gaat het wel weer ietsjes beter

Welke andere rage s hadden jullie kinderen of jezelf?
Monchichi
Alle reacties Link kopieren
http://theartinscience.bl ... with-spirographs.html?m=1
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Kent iemand trouwens de Dufties nog? Van die kleine poppetjes met geur? Die had ik ook.
Jojo's. Ik was er redelijk bedreven mee.
anoniem_6478ad38855b1 wijzigde dit bericht op 15-08-2013 19:23
Reden: bang om in EAUSM-topic te komen
% gewijzigd
Ahhhhh spirograph!!!! Dat was zo gaaf :-) !

En irritant als je bij het laatste rondje te krampachtig deed en uitschoot.
Oh die dufties!! Die mocht ik niet van mijn moeder.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Allemaal mensen uit de jaren 80 hier! Heeeerlijk!
Oja, en Modewijzer, en plakhandjes.
quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 19:09:

[...]

haha ja nu kan ik er ook om lachen maar toen.......
Verzamelstickers voor in het Tita Tovenaarsboek, geen idee meer hoe ik aan die stickers kwam.

Verzamelstickers van automerken ook voor in zo'n boek, die men kreeg bij een tankstation.
Nostalgie!

Hadden jullie ook ministeck? In van die knopendoosjes van de breiwinkel. En van die gekleurde plastic vogels met lange haren.
quote:EvyBlissy schreef op 15 augustus 2013 @ 19:21:

http://theartinscience.bl ... with-spirographs.html?m=1En dit doet me dan weer denken aan die overtrek-dingen waarmee je poppetjes met de meest fashionable outfits kon tekenen.
quote:kimiko schreef op 15 augustus 2013 @ 19:23:

Oja, en Modewijzer, en plakhandjes.

Die dus . Kon je nog Malibu Barbie in huis hebben, alle My Little Ponies, maar je moest toch echt Modewijzer hebben...

En de speentjes, klaparmbanden en plakbeestjes die naar onder 'kropen'.

Smurfensnot maakten wij van een klein beetje water en dan een stuk zeep in een boterhamzakje.

Later: LA Gear gympen met ingewikkeld vlechtwerk van neonveters.
En vrijdagochtend op de radio: Veronica met Jeroen van Inkel die dan kledingadvies gaf ('Wat moet ik aan vandaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaag.......') ik zat me dan echt af te vragen hoe ik dat voor elkaar moest krijgen met mijn tienergarderobe; en de mensen die die kleren wél aan konden moesten er dan echt enorm hip uitzien! Zat ik me dan zo voor te stellen...
quote:dapperedoda schreef op 15 augustus 2013 @ 19:40:

[...]

En dit doet me dan weer denken aan die overtrek-dingen waarmee je poppetjes met de meest fashionable outfits kon tekenen.Oh. dat heet modewijzer. lol.
Ministeck ja! Ook leuk! Met het vel van je knokkels als je ze weer van dat onderbord moest halen.

Radio: Bart en De Zwart, later Curry en Van Inkel.

Nummers opnemen met een cassetterecorder. En dan voor de rest van je leven weten waar een bepaald nummer ophield omdat er iemand doorheen begon te praten.
Spijkerbroeken met een bies aan de zijkant.

Spijkerbroeken met ritsjes aan de onderkant en als je die dan openritste zat er gekleurde stof onder.

Maar die dingen kreeg ik nooit...
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 19:45:

Nummers opnemen met een cassetterecorder. En dan voor de rest van je leven weten waar een bepaald nummer ophield omdat er iemand doorheen begon te praten.
Die gekleurde kubes had ik ook, nooit verder gekomen dan de onderste rij

Ministeck yep.

Elastieken yep.

Op het schoolplein touwtje springen, zowel enkel als met de klas.

Met een touwtje allerlei figuren maken zoals "kop en schotel en parachute".

Knikkeren met knikkers= 1 en bakkers=5.

Tollen.

Rolschaatsen waar je dan met je laarzen op/in moest.
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 19:45:

. En dan voor de rest van je leven weten waar een bepaald nummer ophield omdat er iemand doorheen begon te praten.
Jaaa herkenning alom!

Klaparmbandjes en ufo's (hier noemden we dat volgens mij plops), knikkers (eentjes, mootjes, piraatjes), smurfensnot, monchichi, jojo's...

En natuurlijk holly hobbie, van die neon armbandjes (spiralen), je kon ze ook in stukjes knippen en aan elkaar rijgen, fantasy stickers, mood ringen, zelfgemaakte tie dye shirts, spijkerbroeken vol gaten en volgeschreven met stift en balpen door iedereen die je kende, superkleine poppetjes in een plastic pinda, troetelbeertjes, my little ponies en dufties.... Oo en de snorkels op tv! En Candy Candy.

Echt jeugdsentiment
quote:limelight schreef op 15 augustus 2013 @ 19:32:

Verzamelstickers voor in het Tita Tovenaarsboek, geen idee meer hoe ik aan die stickers kwam.

Verzamelstickers van automerken ook voor in zo'n boek, die men kreeg bij een tankstation.

Ik verzamelde stickers van De aristokatten. Bij de supermarkt kostte een zakje met drie stickers 50 cent, dacht ik. (guldentijdperk)

Jeroen van Inkel kledingadvies, ha ha. Same here. Ik weet nog een outfitje wat mij superleuk leek: Een kort zwart rokje met een bloesje erboven en dan een colbert met schoudervullingen. Laarsjes met veters, maar die kleren had ik dus niet.

Ik kreeg toen ik 12 jaar was 5 gulden zakgeld. Van dat geld heb ik een tijdje een vulpen gekocht met gekleurde vullingen. Zo had ik na een paar maanden bijna alle kleuren vullingen. Supercool vond ik dat, ha ha.
quote:TequilaVixen schreef op 15 augustus 2013 @ 19:53:

Jaaa herkenning alom!

Klaparmbandjes en ufo's (hier noemden we dat volgens mij plops), knikkers (eentjes, mootjes, piraatjes), smurfensnot, monchichi, jojo's...

En natuurlijk holly hobbie, van die neon armbandjes (spiralen), je kon ze ook in stukjes knippen en aan elkaar rijgen, fantasy stickers, mood ringen, zelfgemaakte tie dye shirts, spijkerbroeken vol gaten en volgeschreven met stift en balpen door iedereen die je kende, superkleine poppetjes in een plastic pinda, troetelbeertjes, my little ponies en dufties.... Oo en de snorkels op tv! En Candy Candy.

Echt jeugdsentiment Mijn zus en ik maakten daar armbandjes en oorringen voor de barbies van. Of we maakten er ruzie om en dan heel hard aan zo'n armbandje trekken en vervolgens een uitgerekt armbandje hebben dat je niet meer om kan.
Ah ja, die volgeschreven spijkerbroek, geweldig. Dat mijn moeder dat trouwens goed vond!
ooh dat spirograph!

Ik had vroeger ook een soort van cilindertje waar je in moest kijken, en als je dan aan het uiteinde draaide zag je allemaal van die figuurtjes die in elkaar overliepen. Volgens mij werkte dat met spiegeltjes en losse stukjes gekleurd plastic die dan bewogen omdat je aan het ding draaide. Iemand die weet wat ik bedoel?

-flubber; die groene drel uit een potje.

- tamagothci; daar vragen ze op marktplaats best veel geld voor nu. Heb vroeger helaas nooit de echte gehad want die kon ik niet betalen van mijn zakgeld.

- Schatkist ijsjes met een cadeautje wat onder de 2 kleuren ijs zat verstopt.

- spice girl schoenen. Die mocht ik niet hebben want dat zou slecht zijn voor mijn voeten. Nu ik 22 ben heb ik ze dan eindelijk, alleen nu heten het shape-up's van skechers en die zijn net zo lelijk (maar lopen geweldig).

- Van die sandalen met dikke zolen of lompe hakken, mocht ik godzijdank ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven