Rage

15-08-2013 18:25 395 berichten
Nooit zoveel zakken chips gegeten als toen, sterker nog, ik kreeg tdt een antipathie voor wokkels en chips, dankzij deze krengen die in de zak zaten.

Dat boek kon ik niet meer zien, ook die krengen niet

Nu gaat het wel weer ietsjes beter

Welke andere rage s hadden jullie kinderen of jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Diztel:
quote:dapperedoda schreef op 15 augustus 2013 @ 20:33:

ik kan me ook herinneren dat ik een geel kunststof 'koffertje' kreeg voor op je rug, met blauwe knopjes. dit was halverwege de jaren 80, volgens mij was het een of ander landelijk schoolproject. Herkent iemand dit?Introductie van de basisschool (samenvoeging van lagere school en kleuterschool). Als ik me niet vergis was dat de grootste onderwijsvernieuwing sinds de Mammoetwet.
Oh en smurfensnot. Een plastic zakje met afwasmiddel in leuke kleurtjes en een beetje water.
quote:aaquamarine schreef op 15 augustus 2013 @ 19:16:

Oh en hoe heetten die halve bollen (hol) die je binnenstebuiten moest doen en dan omhoog kwamen? Als jullie begrijpen wat ik bedoel Dit was ook waar ik als eerste aan dacht! Het is een plopper. Ik kan helaas geen plaatjes plakken, maar als je op google zoekt naar plopper, is dat volgens mij wat je bedoeld.
Oh ja, 't bandje afgelopen. Ook zoiets inderdaad.

Of als de tape eruit liep. Zat alles vast in je cassetterecorder.

Ik heb mijn eerste cassetterecorder gewonnen met een kleurwedstrijd trouwens. Eens kijken of ik ergens een plaatje kan vinden...
quote:istri schreef op 15 augustus 2013 @ 21:04:

[...]

Dit was ook waar ik als eerste aan dacht! Het is een plopper. Ik kan helaas geen plaatjes plakken, maar als je op google zoekt naar plopper, is dat volgens mij wat je bedoeld.Ja die noemde ik net ook, dat is hem!

Hier leek 'tie op! Maar dan met een gele en een rode knop.

http://madisonsway.com/wp ... /03/cassette-recorder.jpg
Spicegirl schoenen. Witte plateauzolen met krullen er op. Heb ze zo vaak gezocht maar kan er nergens een foto van vinden.

-Elastieken

-Pokemon kaarten

-Trollen met gekleurd haar

-Gameboy

-Jojo

-Furby

-Furry klaparmbanden

-Scoobiedoo touwtjes

-Vriendschapsarmbandje

-Tanagochi

-Sea monky's

En de tv programma's ovide en maya de bij! Fantastisch haha. Papagaaienoorbellen kan ik me dan weer niks van voorstellen..
quote:Uncharted schreef op 15 augustus 2013 @ 21:06:

[...]

Ja die noemde ik net ook, dat is hem!

[img]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... t2jC7uqOgQ[/img]Sorry, had het niet goed gelezen, super dat je het plaatje er even bij plakt!
quote:Diztel schreef op 15 augustus 2013 @ 20:51:

Was de Penny niet meer voor paardenmeisjes? Of was dat weer de Debby.

Penny en Ponyclub waren voor paardenmeisjes.

Penny is trouwens 'n taaie: bestaat volgens mij nog steeds, en onder "paardenmensen" wordt de kreet "Pennymeisje" gebruikt om aspirant paardenverzorgsters aan te duiden die 'n iets te rooskleurig beeld hebben van hoe om te gaan met paarden en toch 'n voorkeur hebben voor de grootste etters van stal. Net zoals in de Penny-verhalen dus. (Al is de afloop in de praktijk meestal niet zo gezellig en romantisch. Wel tranentrekkend, dat dan weer wel)
quote:Chartreuse schreef op 15 augustus 2013 @ 21:04:

[...]

Introductie van de basisschool (samenvoeging van lagere school en kleuterschool). Als ik me niet vergis was dat de grootste onderwijsvernieuwing sinds de Mammoetwet.Als ‘het gele koffertje’ tevoorschijn komt, begint hij direct te vertellen. Wim Deetman, nu alweer jaren burgemeester van Den Haag, was in 1985 minister van Onderwijs. “Ik zal het nooit vergeten. Ik werd gebeld in mijn dienstauto dat er een probleem was, de kleur deugde niet omdat er in geel cadmium zit. Het was zo’n leuk idee, iedereen zag die twee miljoen leerlingen bij de invoering van de basisschool al met dat koffertje rondlopen. Ik riep nog: Er zijn zoveel gele dingen en het is toch gecheckt bij Vrom? Maar de emoties waren hoogopgelopen, het ging om kinderen dus besloot ik: dan doen we het niet, dan vernietigen we ze. Dat kon ook niet, want dat spul is niet afbreekbaar, als het er eenmaal is, dan is het er. ‘Nou’, zei ik toen, ‘dan had je me ook niet hoeven te bellen, dan moet je die dingen maar gewoon uitreiken’.” Hij kan er nog steeds hartelijk om lachen, maar in die hectische periode werd er niet echt gelachen. “Wij hadden ons enorm uitgesloofd en dan kreeg je dàt!”
Hahaha! Dat koffertje.... Weet ik niks van. Typisch Nederlands projectje zo te horen Ik heb nog gewoon op de lagere school gezeten. Met klassen enzo. En een schoolkrant die gestencild werd. Door de conciërge.
quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 20:41:

[img]http://www.jolanda-online.nl/weblog/gee ... egroot.jpg[/img]

deze?geloof t wel ja! :-) dan herinnerde ik het me niet helemaal goed met die knopjes maar volgens mij moet dit m idd zijn!
quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 21:12:

[...]

Als ‘het gele koffertje’ tevoorschijn komt, begint hij direct te vertellen. Wim Deetman, nu alweer jaren burgemeester van Den Haag, was in 1985 minister van Onderwijs. “Ik zal het nooit vergeten. Ik werd gebeld in mijn dienstauto dat er een probleem was, de kleur deugde niet omdat er in geel cadmium zit. Het was zo’n leuk idee, iedereen zag die twee miljoen leerlingen bij de invoering van de basisschool al met dat koffertje rondlopen. Ik riep nog: Er zijn zoveel gele dingen en het is toch gecheckt bij Vrom? Maar de emoties waren hoogopgelopen, het ging om kinderen dus besloot ik: dan doen we het niet, dan vernietigen we ze. Dat kon ook niet, want dat spul is niet afbreekbaar, als het er eenmaal is, dan is het er. ‘Nou’, zei ik toen, ‘dan had je me ook niet hoeven te bellen, dan moet je die dingen maar gewoon uitreiken’.” Hij kan er nog steeds hartelijk om lachen, maar in die hectische periode werd er niet echt gelachen. “Wij hadden ons enorm uitgesloofd en dan kreeg je dàt!”Oh ja! Was dat niet in dezelfde tijd als dat gedoe met de bierkratjes van Heineken? Daar zat ook cadmium in toch?
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 21:15:

Hahaha! Dat koffertje.... Weet ik niks van. Typisch Nederlands projectje zo te horen Ik heb nog gewoon op de lagere school gezeten. Met klassen enzo. En een schoolkrant die gestencild werd. Door de conciërge.Hier ook met aap noot mies, dat is er zo ingestampt dat ik het nu nog foutloos op kan zeggen
Singeltjes, die kennen jullie ook nog vast wel, ik moest dan sparen voor die dingen, was zo blij dat ik toen het singeltje van Kid Creole had en Bananarama & Fun boy 3, ik had een speciaal dopje wat ik op het pinnetje van de pick-up moest zetten, zonder dat dopje kreeg je een niet zo fijn effect.

Zo;n cassetterecorder had ik ook, moest dan play en rec. induwen om iets op te nemen, vaak flauwe dingen samen met een vriendinnetje
Oooooh wauw ik ben er dankzij dit topic achter dat mijn geliefde kasteeltjes polly pocket kasteeltjes zijn haha. En inderdaad de aleminium stepjes
Bonsaiboompjes waren ook een tijdje heul trendy.
Oh en hebben jullie (van eind jaren 80/begin jaren 90) ook van die plastic badslippers gehad met water en visjes erin? Die had op den duur ook iedereen. Totdat ze lek gingen, toen zwommen de visjes niet meer.

kleine pixi boekjes verkochten de winkels meestal op de toonbank
Gestencilde schoolkrant, ja!

Vaak getypt door moeders die voor hun huwelijk secretaresse waren geweest en als je verhaaltje of tekening die maand in de schoolkrant kwam dan moest dat met zwarte pen worden overgeschreven op carbon (dacht ik).

Wat een heerlijke eenvoudige tijd, zo achteraf bekeken
Singeltjes natuurlijk. Waren zes GULDEN.

En dan op een pick-up die er ongeveer zo uitzag:

http://www.proveiling.nl/ ... x?dts=1376594411491#fotos

En met m'n verjaardag kreeg ik dan wel eens een LP.
"jagten, 63 seconden geleden

[afbeelding]

kleine pixi boekjes verkochten de winkels meestal op de toonbank"

Dat zijn niet dezelfde als Gouden Band boekjes, toch?
Carbon papier ja! Dat was grappig spul.

Wat een andere tijd. En wat voel ik me ineens oud!
quote:Chartreuse schreef op 15 augustus 2013 @ 21:16:

[...]

Oh ja! Was dat niet in dezelfde tijd als dat gedoe met de bierkratjes van Heineken? Daar zat ook cadmium in toch?Dat zou zomaar kunnen milieu en Heineken hebben 17 jaar gesteggeld erover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven