Rage

15-08-2013 18:25 395 berichten
Nooit zoveel zakken chips gegeten als toen, sterker nog, ik kreeg tdt een antipathie voor wokkels en chips, dankzij deze krengen die in de zak zaten.

Dat boek kon ik niet meer zien, ook die krengen niet

Nu gaat het wel weer ietsjes beter

Welke andere rage s hadden jullie kinderen of jezelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 21:20:

[img]http://buurtlink.nl/AssetServer.ashx/77 ... show-image[/img]

kleine pixi boekjes verkochten de winkels meestal op de toonbank

Wij hebben hier stapels van, en na al weet ik hoeveel rondes zijn mijn kinderen er ook weer verzot op.

Op marktplaats zijn vaak nog te krijgen, ook Kruidvat heeft af en toe een actie met 12 nieuwe pixie's.

Het gele koffertje kregen wij vroeger bij ons op school niet, andere school in het dorp wel.

Was van korte duur, de koffertjes waren na waarschuwing snel uit het straatbeeld verdwenen.

Ik had een super hippe rugtas met stof van Jan Janz en de kinderen.
Heb nog wel een geel Heineken kratje hier....
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 21:22:

"jagten, 63 seconden geleden

[afbeelding]

kleine pixi boekjes verkochten de winkels meestal op de toonbank"

Dat zijn niet dezelfde als Gouden Band boekjes, toch?Nee pixi was heel klein 10 bij 10 cm jij bedoeld denk ik de Gouden boekjes reeks, ook leuk, heb ik nog van dochter
Jan Jans en de kinderen las ik bij m'n oma. In de Margriet. Of was het de Libelle?

Ze had ze volgens mij alletwee. En Vorsten
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 21:21:

Singeltjes natuurlijk. Waren zes GULDEN.

En dan op een pick-up die er ongeveer zo uitzag:

http://www.proveiling.nl/ ... x?dts=1376594411491#fotos

En met m'n verjaardag kreeg ik dan wel eens een LP.

Klopt, in een soort koffertje en in de deksel zat een box ingebouwd.

Hier waren de singeltjes nog 5 gulden, maar dat vond ik toen ik 12 was best veel geld we gingen dan plaatjes luisteren op de radio en geluid afdeling van de V&D met van die grote koptelefoons op.

O en voordat ik het vergeet, de V&D was in die tijd nog GROOT,

Bij ons had de V&D een supermarkt in de kelder, een grote speelgoedafdeling, meubelafdeling, reisbureau, grote make-up afdeling zelfs nog...die winkel was zo groot dat er wel eens een kindje kwijtraakte en dan werd er omgeroepen om de ouders weer te vinden.

De V&D is helaas nu veel kleiner geworden
In mijn tijd heette V&D Vendet
Hadden jullie ook fluor spoelen op school? Kreeg je zo'n plastic potje met fluoride spul en daar moest je dan een tijdje mee spoelen en gorgelen en dan terug spugen. Wie dat had verzonnen?!

Wij gingen dan voor school langs de snoepwinkel en dan kochten we van die roze matjes. Die deden we dan in onze mond tijdens het spoelen en dan werd het spul knalroze. En de juffrouw kwaad.

Het is wel goedgekomen later want nog steeds geen gaatjes :-)

quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 21:29:

In mijn tijd heette V&D Vendet \

Ik zeg nog altijd Vroom en Dreesmann
Wij hadden ook fluorspoelen, in een heel klein plastic bakje zat dat, brrr wat vies en dan ook nog proberen om niet te gaan lachen met dat spul in je mond
En schoolmelk. Yuk! In een piramidevormig kartonnetje met een soort stripverhaal erop.

Het enige leuke aan schoolmelk was als je het mocht gaan halen voor de hele klas.
In mijn tijd bestond er geen fluoride
quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 21:35:

En schoolmelk. Yuk! In een piramidevormig kartonnetje met een soort stripverhaal erop.

Het enige leuke aan schoolmelk was als je het mocht gaan halen voor de hele klas.

Hier flesjes hahahahahhaa naderhand idd piramide kartonnetjes melk

ook hadden wij keuze uit chocolade melk of karnemelk
quote:jagten schreef op 15 augustus 2013 @ 21:36:

In mijn tijd bestond er geen fluoride

In jouw tijd deden ze het stiekem door het drinkwater

edit:alhoewel, volgens mij is daar ook nog eens een schandaaltje over geweest.
Wij alleen zoete melk. Zo noemden wij vroeger 'gewone' melk.

Toevoeging: zo aten wij bijvoorbeeld ook Ellen d'r worst op brood. Wat berlinerworst was, met zo'n vetrandje. En mijn vriendinnetje heette Ellen en die lustte alleen die worst.
quote:Diztel schreef op 15 augustus 2013 @ 21:40:

[...]

In jouw tijd deden ze het stiekem door het drinkwater
Ik weet er nog één: macramé

Gemacramede dingen om hangplanten in te zetten

Gemacramede gordijntjes voor de voordeur

Gemacramede lampenkappen

etc.
Kent iemand deze boekjes nog van Nutricia? Mijn moeder had deze van toen zij nog kind was en las het voor als ik vroeger ziek was

quote:Zaphod schreef op 15 augustus 2013 @ 21:44:

Kent iemand deze boekjes nog van Nutricia? Mijn moeder had deze van toen zij nog kind was en las het voor als ik vroeger ziek was

[afbeelding]

Ach ja, wat een nostalgie, heel herkenbaar, wat leuk...

En wat lang geleden

quote:Diztel schreef op 15 augustus 2013 @ 21:44:

Ik weet er nog één: macramé

Gemacramede dingen om hangplanten in te zetten

Gemacramede gordijntjes voor de voordeur

Gemacramede lampenkappen

etc.Iedereen zat aan de macramé hahahahahahahahhaaaa
Macrameeen ja. Deden we bij handwerkles. Handwerkles was macrameeen, breien, haken, punniken, naaien en dat soort ongein.

Later kwam daar handarbeid bij. Dat was kleien, figuurzagen, dingen met ijzerdraad enzo, timmeren, linoleum snijden, spatten, kleine flesjes beplakken met snippertjes papier en dat dan weer lakken...
Ooh..wat herkenbaar allemaal Ik heb vroeger ook nog een tijd zo'n stoer fietsje gehad waar ik bijna mijn nek mee brak als ik over een opstaande stoeptegel reed. Zo'n circusfiets met een rolschaatswieltje aan de voorkant..weet iemand nog hoe dat kreng heette? En heul..heul vroeger (zo rond 1985) Had je ook van die poppen (groot en klein) met van dat wolhaar en een plastic ijsje om de nek. Daar weet ik helaas de naam ook niet meer van.
Hier waakt de enige echte Barones
Wat wij het allerleukste vonden met handwerkles was werken met zacht spul in pasteltinten, dat moest je dan op kleverig papier uitstrooien, ik ben totaal vergeten hoe dat heette. Het voelde heel zacht aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven