Rage
donderdag 15 augustus 2013 om 18:25
vrijdag 16 augustus 2013 om 14:18
quote:lichtbron schreef op 16 augustus 2013 @ 14:10:
en deze boekjes,wie kent die nog??
http://www.google.nl/sear ... 0CDQQsAQ&biw=1280&bih=907
GEWELDIG!!! Meneertje Blij OMG!!!
Een dikke +10
en deze boekjes,wie kent die nog??
http://www.google.nl/sear ... 0CDQQsAQ&biw=1280&bih=907
GEWELDIG!!! Meneertje Blij OMG!!!
Een dikke +10
vrijdag 16 augustus 2013 om 14:24
hier plaatjes van de neusfluit.. mijn moeder vervloekte dat ding.
http://www.google.nl/sear ... .img..0.9.896.Nc5TXCqv4IQ
http://www.google.nl/sear ... .img..0.9.896.Nc5TXCqv4IQ
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vrijdag 16 augustus 2013 om 14:42
Vooral de zelfmaakspullen:
- boterhamzakjes met shampoo (liefst hele dure) en dat dan het zakje bij voorkeur in je bed kapot ging
- een grote knoop met touwtje en dan draaien (uiteraard bleef je lange haar erin hangen en kon het hele geval eruit geknipt worden)
- panty met tennisbal erin, tegen de muur gaan staan en dan de panty van links naar rechts zwaaien
Ik mis nog de "Mijn kleintje" poppen.
En natuurlijk de fluor/smileyrage. Don't worry, be happy inclusief Dwayne Wayne zonnebrillen.
Die fluorveterbandjes die zo dubbelgeknoopt waren dat je ze kon schuiven. Mijn hele arm had ik vol tot aan mijn elleboog zo'n beetje.
En als je verkering had die ketting met zo'n hartje dat je kon breken.
- boterhamzakjes met shampoo (liefst hele dure) en dat dan het zakje bij voorkeur in je bed kapot ging
- een grote knoop met touwtje en dan draaien (uiteraard bleef je lange haar erin hangen en kon het hele geval eruit geknipt worden)
- panty met tennisbal erin, tegen de muur gaan staan en dan de panty van links naar rechts zwaaien
Ik mis nog de "Mijn kleintje" poppen.
En natuurlijk de fluor/smileyrage. Don't worry, be happy inclusief Dwayne Wayne zonnebrillen.
Die fluorveterbandjes die zo dubbelgeknoopt waren dat je ze kon schuiven. Mijn hele arm had ik vol tot aan mijn elleboog zo'n beetje.
En als je verkering had die ketting met zo'n hartje dat je kon breken.
vrijdag 16 augustus 2013 om 15:52
Strawberry shortcake is nog niet genoemd! Ik wilde vroeger er zo graag eentje, de poppetjes roken mierzoet, maar ik kon de naam Strawberry Shortcake maar niet onthouden ( of zelfs fatsoenlijk uitspreken)
De oude en vernieuwde versie:
De oude en vernieuwde versie:
anoniem_175835 wijzigde dit bericht op 19-08-2013 00:28
Reden: was wel al genoemd
Reden: was wel al genoemd
% gewijzigd
vrijdag 16 augustus 2013 om 18:02
Ik heb het nog niet gelezen hier, maar brooddegen, dat was ook een echte rage in de jaren 80.
3 kopjes bloem, 1 kopje water, 1 kopje zout.
Heel veel voorbeeld boeken te koop en te leen in de bieb.
Hele kunstwerken werden er gekneed, in de oven bakken, verven met miniscule penseeltjes en plakaatverf en dan later nog vernissen.
En in de jaren 90 kwam de fimoklei rage.
3 kopjes bloem, 1 kopje water, 1 kopje zout.
Heel veel voorbeeld boeken te koop en te leen in de bieb.
Hele kunstwerken werden er gekneed, in de oven bakken, verven met miniscule penseeltjes en plakaatverf en dan later nog vernissen.
En in de jaren 90 kwam de fimoklei rage.
vrijdag 16 augustus 2013 om 18:29
Twix heette gewoon nog raider, M&M's pinda Bonitos en de gewone heette Treets .... Of was het nou precies andersom?
Ik had op school nog een letterbak, wat een ellende als dat kreng omviel.
Verder was het bij ons ook een tijd rage om zelf kettingen te rijgen van die ieniemini kraaltjes waarvan je het gaatje in de kraal amper kon zien. Duurde uren voor je een stukkie had geregen. En zelf pompoenen maken met een kartonnetje en wol.
Ik had op school nog een letterbak, wat een ellende als dat kreng omviel.
Verder was het bij ons ook een tijd rage om zelf kettingen te rijgen van die ieniemini kraaltjes waarvan je het gaatje in de kraal amper kon zien. Duurde uren voor je een stukkie had geregen. En zelf pompoenen maken met een kartonnetje en wol.
zaterdag 17 augustus 2013 om 00:00
zaterdag 17 augustus 2013 om 00:21
Ik zat nog te denken..vrroeger maakten mijn broers van pvc buisjes zo'n apparaat om pijltjes mee te schieten. Dan scheurden we de reclamefolders aan diggelen om superstrakke pijltjes te draaien. Vervolgens blies je deze met flinke kracht uit dat ding die bestond uit meerdere buisjes, waar allemaal pijltjes ingeschoven zaten. Herkenbaar?
Ook vrouwtje theelepel, de freggles, Plons de kikker, Seabert, He-man en Jam waar ik alle poppen van bezat behalve de zangeres. Ik bleerde helemaal mee met de cassettebandjes die meegeleverd werden.
Ook vrouwtje theelepel, de freggles, Plons de kikker, Seabert, He-man en Jam waar ik alle poppen van bezat behalve de zangeres. Ik bleerde helemaal mee met de cassettebandjes die meegeleverd werden.
Hier waakt de enige echte Barones
zondag 18 augustus 2013 om 16:44
zondag 18 augustus 2013 om 16:53
zondag 18 augustus 2013 om 17:43
quote:potsiedikkie schreef op 18 augustus 2013 @ 16:53:
Ik liet laatst mijn Strawberry pop aan dochter zien en die geloofde niet dat het dezelfde was...maar ze rook nog steeds lekker. en het haar van een 30 jaar oudpopje is beter dan de nieuwe ;o)
Ook keken ze hun ogen uit toen mijn oude barbie doos openging, al die meubels en rommeltjes.
Wat leuk
Mijn dochter heeft gister speciaal voor mij mijn Monchichi weer opgeduikeld uit haar één van haar speelgoedkratten én 'm een truitje aangedaan, hahaha, maar mijn Monchichi heeft door de jaren heen een wat vreemd vachtje gekregen, niet meer zo zacht en zijn neusje is niet meer helemaal zwart. Maar toch leuk om die dingen te bewaren en dan later met je kinderen te bekijken.
Kom ik op een andere rage; die dure Cabbage patch poppen, je kon ze adopteren en ze leken een beetje op de rockende babies van de Muppetshow. In Amerika waren ze in ieder geval helemaal hot, zo'n 30 jaar geleden.
Bobby Benson's Baby Band Muppetshow
Ik liet laatst mijn Strawberry pop aan dochter zien en die geloofde niet dat het dezelfde was...maar ze rook nog steeds lekker. en het haar van een 30 jaar oudpopje is beter dan de nieuwe ;o)
Ook keken ze hun ogen uit toen mijn oude barbie doos openging, al die meubels en rommeltjes.
Wat leuk
Mijn dochter heeft gister speciaal voor mij mijn Monchichi weer opgeduikeld uit haar één van haar speelgoedkratten én 'm een truitje aangedaan, hahaha, maar mijn Monchichi heeft door de jaren heen een wat vreemd vachtje gekregen, niet meer zo zacht en zijn neusje is niet meer helemaal zwart. Maar toch leuk om die dingen te bewaren en dan later met je kinderen te bekijken.
Kom ik op een andere rage; die dure Cabbage patch poppen, je kon ze adopteren en ze leken een beetje op de rockende babies van de Muppetshow. In Amerika waren ze in ieder geval helemaal hot, zo'n 30 jaar geleden.
Bobby Benson's Baby Band Muppetshow
zondag 18 augustus 2013 om 22:09
quote:NYC schreef op 17 augustus 2013 @ 08:55:
Jaaa! En overal in de buurt waar kinderen woonden vond je van die pijltjes terug. Leuk!:D Inderdaad. Soms wou ik dat ik nog eens van die dingen terugzag op straat. Nu zie ik veel smartphone en Ipadkids..maarja, tijden veranderen.
Jaaa! En overal in de buurt waar kinderen woonden vond je van die pijltjes terug. Leuk!:D Inderdaad. Soms wou ik dat ik nog eens van die dingen terugzag op straat. Nu zie ik veel smartphone en Ipadkids..maarja, tijden veranderen.
Hier waakt de enige echte Barones