Scandinavische kinderkleding

20-08-2013 10:29 59 berichten
Ik ben stiekem helemaal weg van Scandinavische kinderkleding met die vrolijke, bonte en soms aparte printjes en een beetje een retro-look. De meeste merken zijn vrij prijzig maar wil toch graag één klein kledingstuk in een klein maatje kopen.

Wie heeft ervaring met verschillende Scandinavische merken en kan mij adviseren wat wel of juist niet te kopen?
Neem een jasje van Katvig. Zit vaak losse voering in dus kan je een tijd mee vooruit.
Ik ken alleen h&m maar dat is vast niet wat je zoekt :p
Kies gewoon wat je het leukst lijkt. Kwaliteit is niet zo'n issue aangezien je kind kleine maatjes is ontgroeid voordat het versleten is.

Ik vond zelf musjes en blijblij de fijnste webwinkels.

Toen mijn zoontje echt nog een baby was had ik allerlei boxpakjes van die Skandinavische merken. Ideaal.
Hi NYC,

Een vriendin van mij kreeg Polarn o Pyret cadeau. Erg mooi, ook unisex, wel een beetje duur. Ik was net de naam aan het googlen en ik zag dat het nu ook in Nederland verkrijgbaar is.

http://www.polarnopyret.com/infant-clothing

X Cheer
Ja, dat vind ik ook echt prachtig! Zitten zelfs 2 winkels in Nederland (Utrecht en Eindhoven), misschien zelfs meer.

Op de webshops vind ik het aanbod zo groot dat ik het lastig vind om een keuze te maken, vandaar dat ik me afvroeg of mensen goede/minder goede ervaringen hebben met diverse merken. Of het stofje tegenvalt etc. Duurzaamheid is voor een maatje 56 nog niet zo aan de orde, wel dat de stof goed en warm genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Bon A Parte en als je daar in de outletpagina kijkt tja, dan is het zo duur nog niet.

Bon a parte begint bij maat 86, excuus!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik weet dat de kleding van Smafolk kwalitatief goed is.
do remember to forget
Oh echt! Dat is goed om te weten! Als het hier aan de orde is, dan ga ik daar zeker heen. Daar kom je wel achter als het zo ver is

Qua warmte denk ik dat het wel goed zit. Ik zag net bij de link dat ze zelfs thermo ondergoed voor baby's verkopen. Bovendien Zweden staat nou niet bepaald bekend als een land met warme winters...
De kwaliteit van de meeste merken is oké, maar ik vind Duns Sweden het allermooist!
Ik ben ook gek op Scandinavische kinderkleding.

Ik vind vooral Ej sikke lej, smafolk, maxomorra en katvig leuk. Mijn ervaring is dat het allemaal kwalitatief goed spul is.

We vind ik het vrij duur, maar het is tweedehands goed door te verkopen ( en ik koop ook vaak tweedehands). Ik vroeg als kraamcadeau ook vaak cadeaubonnen van bv Musjes.com.

Ook kijk ik vaak even op Lindex.com. Daar heb je ook vaak leuke dingen, maar je moet wel regelmatig kijken, collectie wisselt snel. De kwaliteit van Lindex is vergelijkbaar met Hema, prijzen zijn ongeveer zoals bij H&M. Ze hebben regelmatig kortingsacties of bv geen verzendkosten.
Onepiece uit Norway

http://onepiece.com/en-id/
Is eht een idee om een jasje in maat 62 te kopen? Dat kan je baby al heel snel over de kleertjes aan als je de mouwtjes opstroopt, en dan heb je er lang plezier van. Is ook mijn enige semi-dure uitgave geweest en daar heb ik geen spijt van, mijn zoontje draagt het al 2 maanden en is er nog lang niet uitgegroeid.
je kan even kijken bij Goed van Toen, die hebben leuk spul.

Voordeel van die merken is dat ze goed verkopen op MP! Dus op zich is het niet erg om 20 euro te betalen, je krijgt er vast een tientje voor terug, als het mooi blijft.
(ik kom jou trouwens de laatste tijd overal tegen bij kinderkleding topics. ) leuk he, moeder worden.
quote:snowy2 schreef op 20 augustus 2013 @ 11:11:

Ik ben ook gek op Scandinavische kinderkleding.

Ik vind vooral Ej sikke lej, smafolk, maxomorra en katvig leuk. Mijn ervaring is dat het allemaal kwalitatief goed spul is.

We vind ik het vrij duur, maar het is tweedehands goed door te verkopen ( en ik koop ook vaak tweedehands). Ik vroeg als kraamcadeau ook vaak cadeaubonnen van bv Musjes.com.

Ook kijk ik vaak even op Lindex.com. Daar heb je ook vaak leuke dingen, maar je moet wel regelmatig kijken, collectie wisselt snel. De kwaliteit van Lindex is vergelijkbaar met Hema, prijzen zijn ongeveer zoals bij H&M. Ze hebben regelmatig kortingsacties of bv geen verzendkosten.Jahaaaaaaaaaaa lekker dan. Zit ik weer te loeren.
LOL, sorry!

Ik kijk elke week wel even...

Emilea.be is ook een fijne, zeker in de Solden (sale )
ssstttt NOU! Ik sta in koopmodus.
Name It is Deens en zeer betaalbaar.

Fixoni is ook Deens en zeer goede kwaliteit.
ik gok toch zo dat TO wat anders bedoelt dan Name it.
Wat is er mis met Name It?
Waar ergens denk jij mij te zien zeggen dat er iets mis is met Name it?

Ik zeg alleen dat TO ANDERE scandinavische kleding bedoelt dan dat jij bedoelt.
quote:hebjehaarookweer schreef op 20 augustus 2013 @ 11:51:

Is eht een idee om een jasje in maat 62 te kopen? Dat kan je baby al heel snel over de kleertjes aan als je de mouwtjes opstroopt, en dan heb je er lang plezier van. Is ook mijn enige semi-dure uitgave geweest en daar heb ik geen spijt van, mijn zoontje draagt het al 2 maanden en is er nog lang niet uitgegroeid.Had ik ook gedaan, met dezelfde gedachte. Alleen had zoon hier bij geboorte maat 44, en kwam 62 pas in beeld toen het zomer werd.... Werkt dus niet altijd...
O, en mbt scandinavische merken: ik vind maxomorra en smafolk (sommige items, soms wat hysterisch) ook leuk. Maxomorra blijft heel mooi als je met beleid wast, en heb al een paar dingen weer door kunnen verkopen (ander forum ;)). Dus da's ook nog een optie als je t zat bent/ te klein is.

ps. mijn reactie op het kinderkleertjestopic gezien?
Pippi! Betaalbaar en leuk (en Scandinavisch) te koop bij blijblij.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven