Schuldgevoel
maandag 26 augustus 2013 om 13:47
Ik houd helemáál niet van liegen, ben vaak (te) eerlijk. Voor vrienden heb ik dan ook vrijwel nooit geheimen. Maar nu wel. Ik heb een geheim voor mijn beste vriendin. Het is niet erg, wat er gebeurd is, maar het is maar beter als ze het niet weet. Ik voel me enorm schuldig. Nu is het zo dat ik met een ander heb afgesproken dat het geheim blijft. Ik kan dus niet zomaar beslissen het wel te vertellen. Ik vraag me echt af wat ik moet doen...
maandag 26 augustus 2013 om 14:14
Geen idee waar het om gaat, maar besef wel dat als iemand anders er van op de hoogte is, jij er niet geheel controle over hebt dat het nooit uitkomt. Vraag jezelf af hoe erg het zou zijn als ze later toch via de ander hoort wat er is gebeurd en of ze zich dan erg verraden zal voelen omdat jij niet eerder met haar hebt gesproken.
maandag 26 augustus 2013 om 14:33
quote:hannahmaria schreef op 26 augustus 2013 @ 14:14:
Ik heb godzijdank niet met haar vent geneukt of gezoend.
Meer context: haar vriend ging voor mijn neus uit de kleren voor een duik en ik heb zn alles gezien. Ze vindt het denk ik heel erg dat ik dat heb gezien.
serieus?
En hoe oud zijn jij en je vriendin?
12?
Is toch totaal niet van belang. Niet voor haar om te weten, maar ook niet om er een schuldgevoel over te hebben en al helemaal niet om ermee te zitten.
Ik heb godzijdank niet met haar vent geneukt of gezoend.
Meer context: haar vriend ging voor mijn neus uit de kleren voor een duik en ik heb zn alles gezien. Ze vindt het denk ik heel erg dat ik dat heb gezien.
serieus?
En hoe oud zijn jij en je vriendin?
12?
Is toch totaal niet van belang. Niet voor haar om te weten, maar ook niet om er een schuldgevoel over te hebben en al helemaal niet om ermee te zitten.