Rotterdam Alexandrium

27-08-2013 17:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week met de trein naar station Rotterdam Alexandrium. Ik moet bij het winkelcentrum daar zijn. Internet zegt dat het een paar minuten lopen is maar op Google maps lijkt het langer.

Iemand die weet of de afstand te voet te doen is?
De trein stop bijna in het winkelcentrum
Nog geen 300 meter lopen, afhankelijk van of je naar Alexandrium I, II of III wil.
Zit een goede LaPlace daar met leuk terras
Heel ver lopen is het sowieso niet, de woonmall zit zo'n beetje aan het spoor vast. Ga je naar de Primark dan kan je de metro nemen voor een halte.
Je rolt er praktisch in vanaf de trein, echt zo dicht naast de Oosterhof ligt het.
Ik ga idd naar de Primark. Welke metrohalte moet ik dan hebben?
quote:quattro35 schreef op 27 augustus 2013 @ 18:15:

Zit een goede LaPlace daar met leuk terras

Dat is dan ook het enige positieve....Wat een deprimerend winkelcentrum met als toppunt de Primark....

Maar dat vroeg je niet, TO. Veel plezier. En als je gewoon bij het station uitstapt, is alles goed te lopen, ook de Primark.
Je neemt de metro richting centrum en dan stap je bij de eerstvolgende halte uit. Dacht dat die halte Oosterflank heet. Of je gaat te voet, zal zo'n 500 meter zijn.
Als je te voet gaat, dan kun je gelijk de winkels in het winkelcentrum bezoeken. Kun je altijd nog terug met de metro naar het station na je bezoek aan de Primark.
Gewoon met de trein en de meute achteraan lopen zo'n beetje iedereen die daar loopt gaat naar de Primark
Ik woon in prins Alexander en het winkelcentrum (de achteringang) Ligt letterlijk Naast de treinhalte...Dus geen 300m lopen op zn meest 20 meter lol.. Kan je niet missen....
Als je op Alexandrium II of III (megastores en woonmall) moet zijn, zou ik de achteruitgang van het station nemen, dat scheelt weer een stukje lopen. Als je bij Alexandrium I (de gewone winkels, Primark etc) moet zijn, gewoon de hoofduitgang en dan loop je zo het winkelcentrum in.
Ik zou idd lekker door het winkelcentrum lopen, zover is het niet. Je ziet sowieso wel of je de goede kant op gaat als je al die mensen met primark tassen je tegemoet ziet lopen.
Dus de gewone winkels zijn Alexandrium I? Nooit van gehoord, zo leer je eens wat

In elk geval bedankt voor alle antwoorden. Ik ga van de week even neuzen!
Primark is nog wel een eindje lopen. Aan het einde van het winkelcentrum. Altijd druk trouwens daar bij de primark. Echt een graaicultuur, verschrikkelijk.
Is maximaal 15 minuten lopen naar de primark. Het lopen is ook gezellig door het winkelcentrum heen en helemaal overdekt (dus geen reden om niet te lopen bij slecht weer.)
True love, set fire to my soul.
Als je het echt alleen om de Primark te doen is, kun je beter naar de Primark in Zaandam. Veel rustiger en tegenover het station (heb ik van mijn moeder, ik ben zelf nooit in Zaandam geweest).
Zaandam is voor mij een stuk verder weg. Ik heb bovendien gehoord dat Rotterdam momenteel de grootste is (tot Eindhoven komt).
Rotterdam is inderdaad heel druk. Alleen heel vroeg (8.30) is het lekker stil.
.
Op www.9292.nl zie je precies de stukjes die je moet lopen in minuten uitgedrukt, en je kunt klikken op de plattegrond en dan zie je hoe je moet lopen.

Overigens kun je ook in Google Maps uitrekenen hoe ver iets lopen is door te klikken op Routebeschrijving, een begin- en eindpunt in te vullen, en dan op het lopende poppetje te klikken (in plaats van de auto). Je ziet dan ook de snelste looproute en hoe lang het duurt.

En mocht je ooit willen weten hoe lang iets rijden is met de auto of fiets, en hoeveel benzine een autorit kost, ook dat rekent Maps voor je uit.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Er zit ook een leuke en nettere primark in Hoofddorp. Weet niet of dat verder voor je is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven