Facebook ... wat is dat toch?

27-08-2013 20:58 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek net dat je op Facebook in de privé berichten ook een map "overige" hebt. Ik kijk hier in en zie hier een aantal berichten in staan.

Eerste bericht is van ene "Ton" die mij blijkbaar ook geblokkeerd heeft want ik kan zijn profiel niet aanklikken. Ik ken de beste man niet maar ik vind wel een berichtje in mijn inbox met dat ik "heel erg lelijk ben en dat ik ook nog eens een provincietrut ben, erger kan niet".

Daarnaast een berichtje van ene "Andrew" die zegt dat hij per toeval op mijn profiel terecht kwam en nog nooit zo ondersteboven is geweest van iemand.

Ken beide heren niet en doe er verder ook niets mee natuurlijk maar ik vraag me wel af wat mensen bezielt om volstrekt vreemden zulke berichten te sturen. Iemand ooit zoiets aan de hand gehad?
YESS, ik heb er ook één van een knappe Londenaar...

Hi Dear,

It is always difficult to describe oneself without the risk of sounding immodest - but here goes: My name is cap.t Brian Smith, a captain with Cosco shipping company.

Though I know it sound strange to you, since you do not know me, but I will appreciate it, if granted this Privilege to know you more.

Thanks,

Cap.t. Smith

Lig ik toch nog goed in de markt..
Oooooo en nu snap ik ineens ook waarom iemand zei dat hij mijn bericht je niet ontvangen had. Ik weet zeker dat ik die vriend een bericht heb gestuurd, maar dat is naar alle wss dus in zijn 'overige' mapje terecht gekomen. Weten we ook meteen weer waar we staan! Errug!
Laatst was ik ook al gepord op FB door een onbekende oude man
quote:goldmember schreef op 27 augustus 2013 @ 23:13:

After seeing your picture and reading your profile I am certain you are the girl I want to marry!

Ik krijg om de paar weken een bericht van een man die alleen maar stuurt: het is weer weekend! Ga jij nog wat leuks doen?

Verder veel berichten van mannen die iets willen/hopen of gewoon verzinnen.En wat antwoord jij op de weekend-man?
Effe gekeken, wist ik veel van die map, allerlei flirtberichtjes, wat moet ik in godsnaam met kerels die aan het andere eind van de wereld zitten?!
quote:kipkluifje schreef op 27 augustus 2013 @ 23:28:

Effe gekeken, wist ik veel van die map, allerlei flirtberichtjes, wat moet ik in godsnaam met kerels die aan het andere eind van de wereld zitten?!Op hun kosten een wereldreisje maken, om ze in t eggie te zien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Djeezzzzzz, ik kende dit mapje ook niet. Er stonden 2 berichtjes in, een van iemand die een afspraak wilde verzetten (maar waar ik niet mee bevriend ben op FB) en eentje over een schilderij dat ze in haar bezit heeft en of de schilder familie van mij is. Het is mijn schoonvader die het geschilderd heeft dus ik moet mijn man maar eens vragen of hij wil dat ik reageer.
Zo maar goed dat je dat ontdekt hebt!

Ik heb een bericht dat iemand mij 9,5 miljoen dollar na heeft gelaten. Ik hoef alleen maar contact op te nemen voor de bankgegevens.
quote:labo125 schreef op 27 augustus 2013 @ 23:51:

Ik heb een bericht dat iemand mij 9,5 miljoen dollar na heeft gelaten. Ik hoef alleen maar contact op te nemen voor de bankgegevens. Deel je dat dan wel met TO (en evt. met ons). Zonder haar had je dat mooi niet gekregen!
OMG, waarom kom ik hier nu pas achter...
Lorem Ipsum
Nou ja, heb ik vanmorgen vol verwachting mijn computer opgestart om naar de berichten te kijken. Zitten er alleen maar een paar concertagenda's in van bands die ik leuk vind. En een bericht over een verjaardag van een vriend (die was alleen al in juni jarig).
Ik had een bericht van een jongen met wie ik gedate heb een paar maanden terug.

Hij vond het lullig hoe het was gegaan allemaal.

Heb hem maar netjes verteld dat hij in de map "ongewenst" staat en dat hij daar ook blijft
Ik kende de map ook niet, heb net gekeken maar er stond helemaal niks in.
Ik ga straks ook maar eens kijken!! Spannend!!!
Ik zit niet zo veel op facebook maar had vorig jaar wel een paar mannen die berichtjes verstuurden. Ik vertrouwde het voor geen meter, ook omdat ze uit de VS kwamen en bepaalde feiten helemaal niet klopte (een zat in het leger, maar hele rare dingen zei hij er over) en een ander was na twee korte mailtjes al helemaal hoteldebotel op me.

GiB als je even je profiel kenbaar maakt, gaan wij allemaal nep-berichtjes sturen. Nee, zonder dollen, ik denk echt dat het allemaal spam is en mensen die je geld willen.
quote:labo125 schreef op 27 augustus 2013 @ 23:51:

Ik heb een bericht dat iemand mij 9,5 miljoen dollar na heeft gelaten. Ik hoef alleen maar contact op te nemen voor de bankgegevens. Doen! Moet je alleen even 1000 euro overmaken zodat zij die miljoenen over kunnen schrijven, voor de bankkosten ofzo.
Hahaha, ik wist dit ook niet!

Heb er ook 2...

Hello

How are u doing my name is smith from manchester came across your profile and i like it so much, i will like to know more about you..i was in your country for business trip, what a nice and loving place, i will like to come back here if both of us get to know more and have to same goal.. the last time i was there, i feel so lonely maybe you will show me around next time, I just got my letter of transfer approved to Your country again, I was hoping to start a life there,.. First of all, i will like to offer you my hands of friendship, and lets see how it goes.. you are blessed with astonishing beauty, i wait to hear from you soon

en

Hello,

I saw your profile when glancing through and I thought it would be nice I let you know how charming you look. I'm Dr Marcelo and you?
Haha ik ben een naieve duts, ik weet het, maar van een berichtje word ik stiekem toch nieuwsgierig.

Ene marco beweert dat hij post van mij krijgt en of ik hem daarover wil bellen.

Ehh, nee.
Die leuke Engelse mannen zijn eigenlijk Nigerianen die meedoen aan een gezellige groepsscam. Moet je maar eens op Googelen, dat deed ik ook toen ik steeds mijn mapje "Overige" er vol mee had staan.

Nu zit er niet veel bijzonders in. Een paar berichten van mensen die ik wél ken, bijzonder
Geen berichten.
Ow ja joh ik heb er ook 1. Waarom ik iemand ontvriend heb... Komen zoveel dingen in me op om nu te zeggen. Heb maar gezegd dat ik er geen behoefte aan heb. Maar zou eigenlijk willen zeggen: wat denk je zelf? Mij een beetje bij je thuis uitnodigen om een "nek apparaat" uit te testen? Die heb ik helemaal niet nodig joh! Ik heb namelijk een hele lieve vriend die mijn nek probleem wel oplost. En uit eten met je?? Je denkt toch zeker niet (ook al zou ik geen vriendhebben) dat ik in het gezelschap van een onaantrekkelijke tuinkabouter die me vader had kunnen zijn wil zijn?!
Wat leuk die map! Ik had een bericht van een oude vriend die ik niet kon vinden op fb!

Er staat dus he-le-maal niks in mijn mapje Overig. ben er een beetje ontdaan van.
omg door dit topic ondek ik net dat ik ook zo'n inbox heb en iemand heel onbeleefd 3 maanden heb laten wachten op een antwoord!! oeps.. maar bedankt voor dit topic haha
..popcorn?
Twee Turken een Egyptenaar en een Amerikaan waren allemaal really impressed jaja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven