Buffethulp nodig
dinsdag 3 september 2013 om 11:44
Ik heb even jullie inspiratie nodig
Binnenkort geef ik een feest voor zo'n 75 personen (60 volwassenen en 15 kinderen)
Het merendeel van de gasten zal ook blijven eten.
Nu willen we die avond een buffet maken/halen maar als ik zo mijn lijstje met eten tot nu toe bekijk, heb ik het idee nog iets te missen.
Willen jullie even meekijken en je ideeën met me delen?
* vissalade, aardappelsalade en kipsalade (cateraar)
* quiche ( vega en met vlees)
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* Turks brood met kruidenboter
* kaasplateau
Verder komt er nog een schaal met olijven, feta en gevulde pepertjes en voor de kinderen ook een chocoladefontein.
Mis ik iets of hebben jullie andere goede ideeën?
Ik wil veel dingen van tevoren kunnen maken zodat ik op de dag zelf zo min mogelijk in de keuken sta.
Alvast bedankt!
Binnenkort geef ik een feest voor zo'n 75 personen (60 volwassenen en 15 kinderen)
Het merendeel van de gasten zal ook blijven eten.
Nu willen we die avond een buffet maken/halen maar als ik zo mijn lijstje met eten tot nu toe bekijk, heb ik het idee nog iets te missen.
Willen jullie even meekijken en je ideeën met me delen?
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* kaasplateau
Verder komt er nog een schaal met olijven, feta en gevulde pepertjes en voor de kinderen ook een chocoladefontein.
Mis ik iets of hebben jullie andere goede ideeën?
Ik wil veel dingen van tevoren kunnen maken zodat ik op de dag zelf zo min mogelijk in de keuken sta.
Alvast bedankt!
dinsdag 3 september 2013 om 11:51
Eieren in pindasaus? Is het niet lekkerder in een Indische/Chinese saus?
Of doe de gehaktballetjes in pindasaus en lekker met stokbrood.
Klinkt goed je buffet. Ik zou nog een bak gemengd fruit erbij doen. Lekker fris als tussendoor of als nagerecht. Desnoods bowl maar denk niet handig met kinderen erbij.
Ik zou naast het turksbrood ook nog gewoon stokbrood doen. Je hebt anders zo weinig waar je die salades bij kan eten.
En zelf zou ik een koude pastasalade er lekker bij vinden.
Maar het ziet er goed uit hoor!
Of doe de gehaktballetjes in pindasaus en lekker met stokbrood.
Klinkt goed je buffet. Ik zou nog een bak gemengd fruit erbij doen. Lekker fris als tussendoor of als nagerecht. Desnoods bowl maar denk niet handig met kinderen erbij.
Ik zou naast het turksbrood ook nog gewoon stokbrood doen. Je hebt anders zo weinig waar je die salades bij kan eten.
En zelf zou ik een koude pastasalade er lekker bij vinden.
Maar het ziet er goed uit hoor!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 3 september 2013 om 13:13
dinsdag 3 september 2013 om 13:42
Bedankt voor jullie reacties.
Eieren in pindasaus is echt lekker hoor.
Ik maak het hier vaak met verjaardagen of feestjes en die schaal is altijd als eerste op
Misschien zet ik de schaal pindasaus los op tafel voor mensen die het liever bij de balletjes of stokbrood eten.
Het fruit is wel een goed idee, lekker als toetje en een hoop kinderen lusten dit ook graag.
Pannenkoeken heb ik vorig jaar ook gedaan, maar de kinderen aten liever stokbrood en balletjes gehakt, dus dan vind ik het zonde om daar zo' n stapel voor te bakken.
Het stokbrood is een goed idee!
Meer ideeën zijn welkom!
Ik maak het hier vaak met verjaardagen of feestjes en die schaal is altijd als eerste op
Misschien zet ik de schaal pindasaus los op tafel voor mensen die het liever bij de balletjes of stokbrood eten.
Het fruit is wel een goed idee, lekker als toetje en een hoop kinderen lusten dit ook graag.
Pannenkoeken heb ik vorig jaar ook gedaan, maar de kinderen aten liever stokbrood en balletjes gehakt, dus dan vind ik het zonde om daar zo' n stapel voor te bakken.
Meer ideeën zijn welkom!
dinsdag 3 september 2013 om 13:46
quote:kleinedraak schreef op 03 september 2013 @ 13:42:
Meer ideeën zijn welkom!
Ja goed idee.
Ik mis een beetje samenhang met een paar dingen. Ik moet nu alleen weg dus kom er vanmiddag nog op terug.
Vond de tip goed van een forumster om wat meer smeerseltjes erbij te doen die bij de gerechten passen. Dus bijv. groene of rode pesto of tomatentapenade.
Goed dat je er gewoon stokbrood er ook bij doet.
Maar zal vanmiddag nog even terug komen wat ik precies bedoel met samenhang.
Meer ideeën zijn welkom!
Ja goed idee.
Ik mis een beetje samenhang met een paar dingen. Ik moet nu alleen weg dus kom er vanmiddag nog op terug.
Vond de tip goed van een forumster om wat meer smeerseltjes erbij te doen die bij de gerechten passen. Dus bijv. groene of rode pesto of tomatentapenade.
Goed dat je er gewoon stokbrood er ook bij doet.
Maar zal vanmiddag nog even terug komen wat ik precies bedoel met samenhang.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 3 september 2013 om 13:50
dinsdag 3 september 2013 om 13:55
dinsdag 3 september 2013 om 14:04
quote:aaquamarine schreef op 03 september 2013 @ 13:58:
Ik mis groente!
Er werd inderdaad ook al de suggestie gegeven om een groene salade erbij te doen.
Komkommer en tomaat komen er sowieso bij te staan, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik op een feestje met een buffet eigenlijk nooit groente eet
Smeersels en de bladerdeeghapjes met knakworst zijn genoteerd!
Ik mis groente!
Er werd inderdaad ook al de suggestie gegeven om een groene salade erbij te doen.
Komkommer en tomaat komen er sowieso bij te staan, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik op een feestje met een buffet eigenlijk nooit groente eet
Smeersels en de bladerdeeghapjes met knakworst zijn genoteerd!
dinsdag 3 september 2013 om 15:22
quote:kleinedraak schreef op 03 september 2013 @ 11:44:
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* kaasplateau
Ok ik kom er nog even op terug.
Aanvulling waar je het wel mee eens was;
-stokbrood
-iets met fruit
- misschien een groene salade
- bladerdeeghapjes met mini knakworstjes, vond ik een goeie, die is ook koud lekker. Ik heb er eentje met kip en satesaus maar die vind ik weer warm lekkerder.
Ik had het over samenhang. Dus je ideeen vind ik super goed maar het zou wel m.i. leuk zijn als de gerechten bij elkaar passen.
- dus dat de vulling van de pasteitjes en de quiches wel bij de rest passen
Onderaan zet je lekkere hapjes als feta, gevulde pepertjes en olijven, turks brood. Waarom dan niet meer in die stijl?
Turkse of griekse of mediterraanse gehakballetjes
Idem met de kip.
Als dipsaus is dan Tsatziki lekker, bij brood en de andere hapjes.
Wel de vulling van de pasteitjes en quiches aanpassen, wil wel wat ideeen aanbrengen als je dat zou willen. Bij quiche kan je een mediterraanse quiche maken, zowel vega als met vlees als giros bijv.
Ik heb nog wel een recept van Viva van een med./griekse kaastaart om bij de kaasplateau toe te voegen.
Ja ik noem maar even wat hoor. (ik ben erg van de thema`s met eten dus zeg het ook maar als je het niets vindt)
Voor andere ideeen erbij van de salade end. kunnen we je ook helpen.
Het gaat er alleen om wat jij graag zou willen. Al met al zal het hoe dan ook heel lekker gaan worden want je hebt wel voor ieder wat wils.
Die salades van de cateraar kan je neem ik aan ook aansturen wat voor smaak ze krijgen. Maar wil je het Hollands is het ook leuk.
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* kaasplateau
-stokbrood
-iets met fruit
- bladerdeeghapjes met mini knakworstjes, vond ik een goeie, die is ook koud lekker. Ik heb er eentje met kip en satesaus maar die vind ik weer warm lekkerder.
Ik had het over samenhang. Dus je ideeen vind ik super goed maar het zou wel m.i. leuk zijn als de gerechten bij elkaar passen.
Onderaan zet je lekkere hapjes als feta, gevulde pepertjes en olijven, turks brood. Waarom dan niet meer in die stijl?
Idem met de kip.
Wel de vulling van de pasteitjes en quiches aanpassen, wil wel wat ideeen aanbrengen als je dat zou willen. Bij quiche kan je een mediterraanse quiche maken, zowel vega als met vlees als giros bijv.
Ik heb nog wel een recept van Viva van een med./griekse kaastaart om bij de kaasplateau toe te voegen.
Ja ik noem maar even wat hoor. (ik ben erg van de thema`s met eten dus zeg het ook maar als je het niets vindt)
Voor andere ideeen erbij van de salade end. kunnen we je ook helpen.
Het gaat er alleen om wat jij graag zou willen. Al met al zal het hoe dan ook heel lekker gaan worden want je hebt wel voor ieder wat wils.
Die salades van de cateraar kan je neem ik aan ook aansturen wat voor smaak ze krijgen. Maar wil je het Hollands is het ook leuk.
dinsdag 3 september 2013 om 20:38
quote:DollyParton schreef op 03 september 2013 @ 14:07:
[...]
Gatverdamme, die dingen maakten we voor het schoolfeest in de brugklas!
Hm, ik ben hier niet zo'n fan vanIk ook niet want ik vind knakworsten vies maar veel mensen houden wel van knakworstjes.
[...]
Gatverdamme, die dingen maakten we voor het schoolfeest in de brugklas!
Hm, ik ben hier niet zo'n fan vanIk ook niet want ik vind knakworsten vies maar veel mensen houden wel van knakworstjes.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 4 september 2013 om 10:03
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 september 2013 @ 20:39:
Je hebt niks met vis en je hebt erg weinig vegies.
Ja alleen de vissalade.
Vegies heeft ze aardappelsalade, quiche en die eieren in satesaus en ik weet niet wat er in de pasteitjes komt.
En dan wellicht een groene salade en fruit.
Wat versta jij onder pasteitjes TO? Ik heb het idee dat ik er iets anders bij denk.
Je hebt niks met vis en je hebt erg weinig vegies.
Ja alleen de vissalade.
Vegies heeft ze aardappelsalade, quiche en die eieren in satesaus en ik weet niet wat er in de pasteitjes komt.
En dan wellicht een groene salade en fruit.
Wat versta jij onder pasteitjes TO? Ik heb het idee dat ik er iets anders bij denk.
woensdag 4 september 2013 om 11:07
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 september 2013 @ 15:22:
[...]
-stokbrood
-iets met fruit
Idem met de kip.
Ik heb idd nog even getwijfeld over balletjes in Griekse (?) tomatensaus.
Denk dat ik er maar een schaal van maak en deze er ook los bij zet, net als de pindasaus.
Dan kunnen mensen zelf kiezen.
De Tzaziki is zeker nog een goede aanvulling.
De kip koop ik gemarineerd.
Als mensen er een sausje bij willen pakken ze dat toch wel.
Het recept van de Griekse taart zou ik graag van je willen krijgen!
[...]
-stokbrood
-iets met fruit
Idem met de kip.
Ik heb idd nog even getwijfeld over balletjes in Griekse (?) tomatensaus.
Denk dat ik er maar een schaal van maak en deze er ook los bij zet, net als de pindasaus.
Dan kunnen mensen zelf kiezen.
De Tzaziki is zeker nog een goede aanvulling.
De kip koop ik gemarineerd.
Als mensen er een sausje bij willen pakken ze dat toch wel.
Het recept van de Griekse taart zou ik graag van je willen krijgen!