Buffethulp nodig
dinsdag 3 september 2013 om 11:44
Ik heb even jullie inspiratie nodig
Binnenkort geef ik een feest voor zo'n 75 personen (60 volwassenen en 15 kinderen)
Het merendeel van de gasten zal ook blijven eten.
Nu willen we die avond een buffet maken/halen maar als ik zo mijn lijstje met eten tot nu toe bekijk, heb ik het idee nog iets te missen.
Willen jullie even meekijken en je ideeën met me delen?
* vissalade, aardappelsalade en kipsalade (cateraar)
* quiche ( vega en met vlees)
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* Turks brood met kruidenboter
* kaasplateau
Verder komt er nog een schaal met olijven, feta en gevulde pepertjes en voor de kinderen ook een chocoladefontein.
Mis ik iets of hebben jullie andere goede ideeën?
Ik wil veel dingen van tevoren kunnen maken zodat ik op de dag zelf zo min mogelijk in de keuken sta.
Alvast bedankt!
Binnenkort geef ik een feest voor zo'n 75 personen (60 volwassenen en 15 kinderen)
Het merendeel van de gasten zal ook blijven eten.
Nu willen we die avond een buffet maken/halen maar als ik zo mijn lijstje met eten tot nu toe bekijk, heb ik het idee nog iets te missen.
Willen jullie even meekijken en je ideeën met me delen?
* vissalade, aardappelsalade en kipsalade (cateraar)
* quiche ( vega en met vlees)
* gehaktballetjes
* kippenvleugeltjes
* eieren in pindasaus
* pasteitjes
* Turks brood met kruidenboter
* kaasplateau
Verder komt er nog een schaal met olijven, feta en gevulde pepertjes en voor de kinderen ook een chocoladefontein.
Mis ik iets of hebben jullie andere goede ideeën?
Ik wil veel dingen van tevoren kunnen maken zodat ik op de dag zelf zo min mogelijk in de keuken sta.
Alvast bedankt!
woensdag 4 september 2013 om 11:13
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 september 2013 @ 10:03:
[...]
Ja alleen de vissalade.
Vegies heeft ze aardappelsalade, quiche en die eieren in satesaus en ik weet niet wat er in de pasteitjes komt.
En dan wellicht een groene salade en fruit.
Wat versta jij onder pasteitjes TO? Ik heb het idee dat ik er iets anders bij denk.
De vissalade is een saladeschaal die rondom op wordt gemaakt met diverse stukken vis; paling, haring, zalm, garnaaltjes e.d.
Lijkt mij vis genoeg, vlees is hier toch veruit favoriet.
En wat betreft de vega, het gaat hier om een persoon, deze heeft keuze genoeg lijkt me.
De pasteitjes zijn de halve ronde envelopjes zeg maar gevuld met kip en groenten.
[...]
Ja alleen de vissalade.
Vegies heeft ze aardappelsalade, quiche en die eieren in satesaus en ik weet niet wat er in de pasteitjes komt.
En dan wellicht een groene salade en fruit.
Wat versta jij onder pasteitjes TO? Ik heb het idee dat ik er iets anders bij denk.
De vissalade is een saladeschaal die rondom op wordt gemaakt met diverse stukken vis; paling, haring, zalm, garnaaltjes e.d.
Lijkt mij vis genoeg, vlees is hier toch veruit favoriet.
En wat betreft de vega, het gaat hier om een persoon, deze heeft keuze genoeg lijkt me.
De pasteitjes zijn de halve ronde envelopjes zeg maar gevuld met kip en groenten.
woensdag 4 september 2013 om 11:13
quote:kleinedraak schreef op 04 september 2013 @ 11:07:
[...]
Ik heb idd nog even getwijfeld over balletjes in Griekse (?) tomatensaus.
Denk dat ik er maar een schaal van maak en deze er ook los bij zet, net als de pindasaus.
Dan kunnen mensen zelf kiezen.
De Tzaziki is zeker nog een goede aanvulling.
De kip koop ik gemarineerd.
Als mensen er een sausje bij willen pakken ze dat toch wel.
Het recept van de Griekse taart zou ik graag van je willen krijgen!Dit is trouwens mijn Griekse quiche;
Griekse gehaktballetjes zijn lekker, evt. ook zonder de tomaat uiteraard te serveren;
Ps, ik heb een heel topic met Griekse recepten/gerechten hier op de etenpijler.
Ik moet er snel vandoor, ik zal over 2 uurtjes even snel het recept van die kaastaart hier neerzetten.
[...]
Ik heb idd nog even getwijfeld over balletjes in Griekse (?) tomatensaus.
Denk dat ik er maar een schaal van maak en deze er ook los bij zet, net als de pindasaus.
Dan kunnen mensen zelf kiezen.
De Tzaziki is zeker nog een goede aanvulling.
De kip koop ik gemarineerd.
Als mensen er een sausje bij willen pakken ze dat toch wel.
Het recept van de Griekse taart zou ik graag van je willen krijgen!Dit is trouwens mijn Griekse quiche;
Griekse gehaktballetjes zijn lekker, evt. ook zonder de tomaat uiteraard te serveren;
Ps, ik heb een heel topic met Griekse recepten/gerechten hier op de etenpijler.
Ik moet er snel vandoor, ik zal over 2 uurtjes even snel het recept van die kaastaart hier neerzetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 4 september 2013 om 11:18
quote:kleinedraak schreef op 04 september 2013 @ 11:13:
[...]
De pasteitjes zijn de halve ronde envelopjes zeg maar gevuld met kip en groenten.Nee dan hebben we wel hetzelfde in gedachten. Ik heb die ook wel vaak gemaakt, zijn heel lekker idd;
[...]
De pasteitjes zijn de halve ronde envelopjes zeg maar gevuld met kip en groenten.Nee dan hebben we wel hetzelfde in gedachten. Ik heb die ook wel vaak gemaakt, zijn heel lekker idd;
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 4 september 2013 om 11:18
Oh, en om even terug te komen op de eieren in pindasaus.
Het zijn gewoon gekookte eieren, even pellen, halveren, in een schaal doen en warme pindasaus er overheen.
Klinkt misschien heel vies, maar het word hier echt bij veel feestjes/verjaardagen oid gegeten.
Tis zo simpel te maken en er zijn zoveel mensen die het lekker vinden.
Het zijn gewoon gekookte eieren, even pellen, halveren, in een schaal doen en warme pindasaus er overheen.
Klinkt misschien heel vies, maar het word hier echt bij veel feestjes/verjaardagen oid gegeten.
Tis zo simpel te maken en er zijn zoveel mensen die het lekker vinden.
woensdag 4 september 2013 om 11:20
Piramide van:
Plakjes tomaat, komkommer, ui ringen, plakjes ei, schijfjes augurk, kloddertje mayo hier en daar ertussen, zodat t blijft plakken.
Opbouwen als een piramide. Hartstikke lekker!
Als je frituurpan hebt: Grote schaal miniloempia's
Lasagna
Soep
Koude pasta salade van macronie, hamblokjes, bosui, paprika, mais, komkommer (dat waterige gedeelte eruitlepelen).
Alles heeeeel fijn snijden.
Dressing van wat yoghurt, honing, zout, mosterd, kloddertje mayo, knoflook.
Lekker!
Plakjes tomaat, komkommer, ui ringen, plakjes ei, schijfjes augurk, kloddertje mayo hier en daar ertussen, zodat t blijft plakken.
Opbouwen als een piramide. Hartstikke lekker!
Als je frituurpan hebt: Grote schaal miniloempia's
Lasagna
Soep
Koude pasta salade van macronie, hamblokjes, bosui, paprika, mais, komkommer (dat waterige gedeelte eruitlepelen).
Alles heeeeel fijn snijden.
Dressing van wat yoghurt, honing, zout, mosterd, kloddertje mayo, knoflook.
Lekker!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
woensdag 4 september 2013 om 11:43
woensdag 4 september 2013 om 17:53
Hier de foto en recept van de kaastaart, zal zo nog het andere recept erbij pakken, had het niet gezien, had net de ext.geheugen weer opgeborgen.
Even knullig in de picture aangegeven wat wat is, is niet zo mooi gelukt maar ik heb niet zoveel tijd ervoor.
Griekse Kaastaart voor 4 personen;
Nodig;
2 eieren
100 gr boter
250 gr feta
100 gr geraspte gruyere
200 gr kwark
50 gr zelfrijzend bakmeel
boter om in te vetten
Verwarm de oven voor op 200 graden. Klop de eieren schuimend. Smelt de boter, maar laat deze niet bruin en warm worden. Klop de boter door de eieren. Snij de feta in kleine stukjes en schep die met de gruyere, de kwark en het zelfrijzend bakmeel door het eiermengsel. Vet een taartvorm in met boter en schep het mengsel erin. Bak de taart in de oven in circa 35 min gaar en bruin.
Zelf maak ik het wel iets pittiger hoor, zeker flink wat peper en afhankelijk voor wie je het maakt een paar druppels tabasco. Maar je kan het met allerlei kruiden iets smakelijker maken.
Even knullig in de picture aangegeven wat wat is, is niet zo mooi gelukt maar ik heb niet zoveel tijd ervoor.
Griekse Kaastaart voor 4 personen;
Nodig;
2 eieren
100 gr boter
250 gr feta
100 gr geraspte gruyere
200 gr kwark
50 gr zelfrijzend bakmeel
boter om in te vetten
Verwarm de oven voor op 200 graden. Klop de eieren schuimend. Smelt de boter, maar laat deze niet bruin en warm worden. Klop de boter door de eieren. Snij de feta in kleine stukjes en schep die met de gruyere, de kwark en het zelfrijzend bakmeel door het eiermengsel. Vet een taartvorm in met boter en schep het mengsel erin. Bak de taart in de oven in circa 35 min gaar en bruin.
Zelf maak ik het wel iets pittiger hoor, zeker flink wat peper en afhankelijk voor wie je het maakt een paar druppels tabasco. Maar je kan het met allerlei kruiden iets smakelijker maken.