zwerfkatten aaien?

11-09-2013 18:35 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn doorreis afgelopen zomer heb ik verschillende zwerfkatjes geaaid, ik weet dat dit niet heel hygienisch is ivm vlooien oid maar ik kon die schattige koppies gewoon niet weerstaan.

Vriendinnetje van me is al geen dierenliefhebber maar ik had er net met haar een discussie over. Volgens haar kun je ernstig (!) ziek worden van zwerfdieren, en zijn vlooien nog wel het minste wat je ervan kan krijgen... Ze verklaarde me dus eigenlijk ook voor gek dat ik die beesten ook maar durf aan te raken.

Nou denk ik (hoop ik eigenlijk ook ) dat ik toch niet de enige ben die die beestjes weleens een aai over hun bol geef of ben ik dan echt zo gek ?
Nee hoor je bent niet de enige.
Ik aai ook altijd zwerfkatjes in Griekenland, gewoon je handen goed wassen erna.. Ik heb ooit een kat gevoerd bij mijn appartementje, hij zat vol snot en schurft, die kreeg geen aai, alleen lekkere brokjes..
Vroeger ben ik in echt veel landen geweest en altijd katten geaaid, nooit iets opgelopen. Wel was ik altijd gewoon ingeent tegen ziektes waar de ggd voor waarschuwde wat er evt. heerste in dat land.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kunt geen 'vlooien krijgen'. Vlooien houden niet van mensen.

En zolang je niet gebeten of gekrabt wordt valt het volgens mij mee.
en volgens mij word je ingeënt tegen rabiës als je naar verweggistanlanden gaat.
Je kunt er doodziek van worden.

Ik zou morgen voor de zekerheid maar even naar de dokter gaan.
quote:Aminah schreef op 11 september 2013 @ 19:16:

Je kunt er doodziek van worden.

Ik zou morgen voor de zekerheid maar even naar de dokter gaan.

Overdrijven is ook een vak.

Ik neem aan dat je je handen regelmatig wast en zeker voor je gaat eten.

Er zijn wel goordere dingen dan een zwerfkatje te bedenken op vakantie.
quote:Louise70 schreef op 11 september 2013 @ 18:37:

. Ik heb ooit een kat gevoerd bij mijn appartementje, hij zat vol snot en schurft, die kreeg geen aai, alleen lekkere brokjes..

Een kat vol snot en schurft heeft zorg nodig. Was fijn geweest als je ook de plaatselijke dierenhulp had ingeschakeld.

En die zijn op Griekse eilanden prima te vinden.
Hier nog een kattenaaier. Zowel binnen als buiten de grenzen.

Nog nooit ziek van geworden.

Ik was wel altijd goed mijn handen voordat ik ga eten/drinken of aan mn gezicht zit en als ik het echt niet vertrouw gebruik ik daarna van die sanitizer (wat ook rommel is.. meer dat is dan meer voor het idee ;) ).
Laat die vriendin 1 persoon noemen die ziek is geworden van het aaien van katjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik blijf van zwerfbeesten af, die dragen allerlei ziektes en beestjes met zich mee. Bovendien kunnen ze bijten. Ooit zo'n dombo tegengekomen die 'n aap aaide in Sri Lanka en die werd dus gebeten.
Ja een aap is echt bijna hetzelfde als een kat.
quote:Biebeliee schreef op 11 september 2013 @ 19:28:

[...]

Een kat vol snot en schurft heeft zorg nodig. Was fijn geweest als je ook de plaatselijke dierenhulp had ingeschakeld.

En die zijn op Griekse eilanden prima te vinden.

Hou toch op....

Ze zien je aankomen. In Nederland nemen ze zwerfkatten al niet mee. En in Griekenland hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan een schurftige kat
Ja bijten enz dat snap ik dat dat gevaarlijk is, dat is overigens bij elk dier zo, ook in Nederland.
quote:Thordis schreef op 11 september 2013 @ 19:38:

[...]

Hou toch op....

Ze zien je aankomen. In Nederland nemen ze zwerfkatten al niet mee. En in Griekenland hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan een schurftige kat

Hou toch op??

Op de meeste Griekse eilanden zijn dierenhulp projecten.

(Mirtos,Ark,dierenhulp Mirbessa, Atlas, AnimalcareSamos enz enz) gerund door vrijwilligers en ja die helpen zieke honden en katten.
quote:Thordis schreef op 11 september 2013 @ 19:15:

Je kunt geen 'vlooien krijgen'. Vlooien houden niet van mensen.

En zolang je niet gebeten of gekrabt wordt valt het volgens mij mee.

Alleen kun je dat van tevoren niet weten he of dat gaat gebeuren.

Ik ben best een dierenvriend maar ik aai ook geen dieren op vakantie. Gewoon omdat ik niet weet wat ze hebben en ik zie de toegevoegde waarde ook gewoon niet van het aaien van een kat

Vriend doet het wel...prima, maar ik wil dan wel dat hij meteen zijn handen goed wast.
Ik snap die drang ook niet zo, ik aai liever een goed verzorgd en goed opgevoed dier dan een of ander schurftig zwerfbeest.
Schimmel en schurftmijt.

Persoonlijk ga ik voor niet-aaien.
Ik denk dat je in sommige landen eerder ziek wordt van andere niet goede hygiëne dan af en toe een kat aaien en gewoon je handen wast. Nou laat ik het zo zeggen, ik ken niemand die ooit ervan ziek is geworden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Biebeliee schreef op 11 september 2013 @ 19:47:

[...]

Hou toch op??

Op de meeste Griekse eilanden zijn dierenhulp projecten.

(Mirtos,Ark,dierenhulp Mirbessa, Atlas, AnimalcareSamos enz enz) gerund door vrijwilligers en ja die helpen zieke honden en katten.Ja dus? Verstandiger om om beestje niet te helpen, of iig een spuitje te geven, kan hij zich ook niet meer voortplanten. En ik vind het absurd om hierover te beginnen als het erom gaat of je er ziek van kunt worden.
Ik loop altijd met beestjes te slepen en te knuffelen.

Waar ben je geweest?

Veel dingen kun je oplossen, maar wees wel voorzichtig in gebieden waar hondsdolheid voorkomt, o.a. in de tropen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Thordis schreef op 11 september 2013 @ 20:21:

[...]

Ja dus? Verstandiger om om beestje niet te helpen, of iig een spuitje te geven, kan hij zich ook niet meer voortplanten. En ik vind het absurd om hierover te beginnen als het erom gaat of je er ziek van kunt worden.

Tja dat is een forum hé. Ik mag jouw reacties simpel en kortzichtig vinden en jij mag de mijne absurd vinden..

Ja dus?
quote:elninjoo schreef op 11 september 2013 @ 20:01:

Ik snap die drang ook niet zo, ik aai liever een goed verzorgd en goed opgevoed dier dan een of ander schurftig zwerfbeest.

Ze heeft ook een topic over de hond van haar moeder die wil likken, of je daar ziek van wordt .........

Hond in gezicht likken?
Ik aai ieder beest die ik tegen kom. Hoe zieliger en schurftiger hoe meer ik ze aai.

Geef ze ook eten.

Heb er zelfs een (kat) meegenomen uit Italië die ze wilden verdrinken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven